radio plaatsen in een niet uitgerust voertuig

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb een voertuig waar er plaats is om een radio in te bouwen, er liggen echter geen kabels en er zijn geen boxen en geen antenne aanwezig.
Welke onderdelen heb ik allemaal nodig (versterker ...) en wat raden jullie mij aan?
Kan ik kabels bestellen die lang genoeg zijn want de afstand tot de boxen is nog een eindje kabel.

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Meer info nodig.
Wat voor auto?
Waar wil je de boxen?
Hoeveel boxen wil je?
Wil je een woofer / zware bas?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Het is een tractor,

Ja ik wil een gewone radio, er is plaats voor 2 ronde boxen. Gewone bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Versterker is niet nodig. Gewoon een radio, iso stekker, passende speakers en wat kabel en kabelschoentjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sethro schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:15:
Versterker is niet nodig. Gewoon een radio, iso stekker, passende speakers en wat kabel en kabelschoentjes.
En wat met de antenne?
En wat als ik een dab+ radio installeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:00

JdM

Humbled

Heb je plaats om iets wat je in een houten kist bouwt in de tractor te plaatsen? Dan maak je gewoon een soort van draagbare bouwradio op 12(?) Volt (wat heeft een tractor beschikbaar?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JdM schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:58:
Heb je plaats om iets wat je in een houten kist bouwt in de tractor te plaatsen? Dan maak je gewoon een soort van draagbare bouwradio op 12(?) Volt (wat heeft een tractor beschikbaar?)
Ja er is plaats om een radio in te bouwen en om boxen te plaatsen enkel is dit nooit gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:25

Bestla

Kvinne

Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:59:
[...]

Ja er is plaats om een radio in te bouwen en om boxen te plaatsen enkel is dit nooit gebeurd.
Nodig:
12 volt radio / dab+ radio.

Kabel met zekering naar je constante + , kabel naar je massa - Let wel dat je een constante + te pakken hebt anders ben je je instellingen in je radio steeds kwijt. Knoop dit aan een ISO stekker van je radio. Als die een geschakelde + heeft en een constante + Dan kan je puur voor het vasthpouden van de instellingen die constante + aansluiten op die bewuste kabel in de stekker. De geschakelde op de + waarmee de radio aangaat op het moment dat jij het contact aan zet. Kijk hiervoor bij de handleiding van je radio.
Massa op de - aansluiten. Antenne voor DAB+ installeren en aansluiten op je radio. Er zijn modellen die ook + nodig hebben. Doe dat.

Via je zekeringkast in de trekker heb je plek genoeg voor een radio aansluiting met zekering. Wel zo netjes

Speakers weet je denk ik zelf wel.

[ Voor 5% gewijzigd door Bestla op 19-03-2020 15:30 ]

Pagina: 1