Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het idee is dat dit onze PC wordt om thuis te werken (mijn vrouw gebruikt powerpoint, excel, word, internet) en dat ik er af en toe een first person shooter op kan spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1000 euro, minder is altijd beter
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nope
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nope
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Omdat we ook beiden een laptop hebben waarmee we af en toe werken willen we onze bestanden op 1 plek opslaan. Hiervoor dient onze NAS. Dus in principe alleen een SSD nodig in de build. De HDD's zitten in de NAS waar we dan of we nou op de PC of op onze laptop bezig zijn de data hebben staan.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik had zelf onderstaande in gedachten. Ik vraag me alleen af of ik niet goed af ben met een MSI B450-A Pro Max ipv een 470 chipset? Daarbij is het voor mij even zoeken naar een goede balans tussen een videokaart waarmee ik een tijdje vooruit kan, maar die ook niet gelijk een vermogen kost. Hiermee hangt ook de keuze voor de voeding samen. Uiteindelijk ben ik op zoek naar een future proof build die tegelijk ook stil is. Heb ik zodoende nog een aparte CPU koeler nodig?
Alvast dank voor jullie hulp!!
Het idee is dat dit onze PC wordt om thuis te werken (mijn vrouw gebruikt powerpoint, excel, word, internet) en dat ik er af en toe een first person shooter op kan spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1000 euro, minder is altijd beter
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nope
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nope
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Omdat we ook beiden een laptop hebben waarmee we af en toe werken willen we onze bestanden op 1 plek opslaan. Hiervoor dient onze NAS. Dus in principe alleen een SSD nodig in de build. De HDD's zitten in de NAS waar we dan of we nou op de PC of op onze laptop bezig zijn de data hebben staan.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik had zelf onderstaande in gedachten. Ik vraag me alleen af of ik niet goed af ben met een MSI B450-A Pro Max ipv een 470 chipset? Daarbij is het voor mij even zoeken naar een goede balans tussen een videokaart waarmee ik een tijdje vooruit kan, maar die ook niet gelijk een vermogen kost. Hiermee hangt ook de keuze voor de voeding samen. Uiteindelijk ben ik op zoek naar een future proof build die tegelijk ook stil is. Heb ik zodoende nog een aparte CPU koeler nodig?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 172,- | € 172,- |
| 1 | Moederborden | MSI X470 Gaming Plus Max | € 113,99 | € 113,99 |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 65,89 | € 65,89 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK | € 84,69 | € 84,69 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 400W CM | € 59,89 | € 59,89 |
| 1 | Solid state drives | WD Blue SSD M.2 (3D v-nand (TLC) 1TB | € 116,05 | € 116,05 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 612,51 | ||
Alvast dank voor jullie hulp!!