Oude IBM laptop: reference disk gezocht!

Pagina: 1
Acties:
  • 91 views sinds 30-01-2008

• CyberThug
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:00

CyberThug

Formatting C: 1%

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb pas een heel oude IBM laptop gekocht die niet meer werkte. Achteraf bleek alleen dat het batterijtje leeg was :)

Maar omdat het batterijtje leeg was zijn de bios instellingen gewist! Deze kan je terugzetten, maar dit dient te gebeuren mbv een zogenaamde 'reference disk'.

Omdat ik het zonde vind om zo'n antiek beestje weg te gooien, en ik geloof met mij vele tweakers O+, probeer ik hem weer te maken. Maar hiervoor heb ik wel een 'reference disk' nodig. Nu hoop ik dat er ergens iemand is die mij aan een dergelijke diskette kan helpen!

De laptop:
IBM
PS/2 Note
N33 sx

Ik hoop op jullie reactie.

Hartelijk dank vast.

CyberThug

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:46

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Is het nu echt zo moeilijk om; www.ibm.com in te typen en daar te zoeken op jouw apparaatje?? Daar kan je alle disks downen die je zoekt. |:(

I play my enemies like a game of chess...

Verwijderd

/me heeft anders ook eens gekeken, en heeft nix gevonden op www.ibm.com...
En het is dan ook wel een heel oud beestje (386 SX 33Mhz als ik het goed begrijp?)

• CyberThug
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:00

CyberThug

Formatting C: 1%

Topicstarter
Als eerste dank voor je reactie.

Maar ik heb de IBM website helemaal afgespeurd en niets gevonden. Maar geloof je zelf dat IBM nou ondersteuning gaat bieden voor een 386!! laptop?

Dus ik hoop nog steeds dat iemand mij kan helpen! :)

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:58

Richard

Kuru Kuru Kururin

Vul deze zoekstring eens in bij Meneer Google & Meneer ALtavista! "reference disk" AND IBM AND PS/2 AND note

20*350ZO45°

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:46

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Ja IBM geeft nog steeds die support, ik kan ook nog steeds drivers downen voor mijn PS/2 model 77 en 75 (ongeveer 1983-1985 echt oud dus). Onder op die laptop staat een 4 cijferig IBM nummer met dan een - en dan drie cijfers of letters of combi.

Dus bv: IBM 8654-03N Als je dit nummer invult in een search veld ben je al veel verder.

I play my enemies like a game of chess...

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Inderdaad, ik kreeg zo ook een bios update voor m'n P166 IBM (Ok, niet zo oud, maar wanneer je het model nummer invoert ben je al een heel stuk verder.)

Zat eerst een Duitstalige bios in, nu een Nederlandstalige. :)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ja sorry hoor, maar dit is gewoon google-werk. Er zijn zeker 2 sites met al die reference disks (heb zelf ook 2 ps/2's moeten reanimeren). Kwestie van ff zoeken.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Kwestie van ff zoeken.
:X ;).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.