1 laptop aansluiten op 2 monitoren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koratos
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-02-2022
Hey y'all.

Ik wil mijn laptop aansluiten op twee monitoren, maar weet niet precies hoe ik dit het beste kan doen.

Aansluitingen:
Laptop: 1x HDMI, 3x USB
Monitor(en): 1x Displayport, 1x VGA

Ik zat zelf te denken aan een DisplayPort naar HDMI kabel/adapter, maar dan heb ik pas 1 monitor gekoppeld (toch?).

Ik hoor graag jullie tips & tricks!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:50

g0tanks

Moderator CSA
Welke laptop en monitoren heb je?

Dat is relevant voor de vraag of je videokaart wel meerdere schermen kan aansluiten.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Docking-station erbij kopen? Grote kans dat jouw laptop helemaal niet meer dan 1 "uitgang" kan aansturen dus dan wordt 2 monitoren erg lastig?

Wat staat er in de handleiding; mogelijk dat je een USB-C hebt die ook dienst doet als DP. Dan heb je HDMI uit en DP uit; moet je alleen een nieuwe monitor kopen want VGA afsplitsen gaat 'm niet worden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En HDMI naar DP gaat ook niet zomaar, het is niet een simpel verloopje. Die zorgen ervoor dat je een HDMImonitor op displayport kan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:40
koratos schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:30:
Aansluitingen:
Laptop: 1x HDMI, 3x USB
Monitor(en): 1x Displayport, 1x VGA

Ik zat zelf te denken aan een DisplayPort naar HDMI kabel/adapter..
Zoals je het beschirjft zoek je een HDMI (laptop) naar DisplayPort (monitor) adapter, niet andersom. Probleem is dat praktisch alle betaalbare adapters alleen van DisplayPort naar HDMI gaan en niet andersom werken.