Windows 10 Pro Downgraden naar Windows 10 Home

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbydonna
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 27-04-2020
Ik heb recent een 2e hands laptop gekocht en hier is een Windows 10 Pro op geïnstaleerd. Maar de vooringestelde product key die de laptop bevat is legitiem voor Windows 10 Home. Nou heb ik de Windows 10 set-up gedownload van de microsoft site en vervolgens de waardes in de Registry Editor verandert van Pro naar Home, de set-up gedraaid, maar deze vraagt me vervolgens om de product key. Deze heb ik niet, behalve dat deze wel aanwezig is op de computer zelf.

Mijn vraag is dus hoe ik of aan de product key kom (waar ik tot mijn weten alleen de laatste 5 karakters van kan zien) of hoe ik de computer automatisch de product key die is gebruikt om de Windows 10 Pro kan laten invullen bij het installeren van de Windows 10 Home.

Bij voorbaat dank.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

https://answers.microsoft...-8856-237cbec072c8?auth=1
Unfortunately, clean install is your only option, you can't downgrade from Pro to Home. Changing the key will not work. You could try the following work around then test your luck:
Je key is trouwens opgeslagen in de BIOS van de laptop (mits deze niet echt uit het jaar kruik is); de key wordt automatisch herkend als je dus zou booten met een USB-stick met de correcte Windows 10 installatie-bestanden erop.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbydonna
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 27-04-2020
Ik heb de installatie media (IOS) gebruikt om zo via Mijn Bestanden de set-up te runnen. Is een USB met deze bestanden dan nog noodzakelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Robbydonna schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:11:
Ik heb de installatie media (IOS) gebruikt om zo via Mijn Bestanden de set-up te runnen. Is een USB met deze bestanden dan nog noodzakelijk?
Een clean install kan je niet vanuit een bestaande Windows doen. Ja, dat kan wel maar dan zet 'ie een tweede Windows-directory op je disk en ben je al je spullen sowieso kwijt.

Advies: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10 lezen, de Media Creation Tool downloaden, USB maken, daarmee installeren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof