Bestand van externe HDD ( direct op modem ) op TV bekijken.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabbergast1988
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18-07-2024
Dag,

Heb geen flauw idee of ik hier goed zit met deze vraag. Als dat zo is dan hoor ik het wel.
Ik ben best een ei met dit soort dingen en ik loop hier een beetje in vast. Ik heb een losse HDD die ik in een HDD dock heb zitten. Deze heb ik verbonden middels USB aan mijn router. In de router ingesteld dat USB share etc aanstaat en de HDD is ook gewoon te vinden op de PC. Kan alles afspelen, verwijderen en toevoegen dus de PC is geen probleem.

Nu heb ik ook een smart tv, een Philips PUS7304. Hoe kan ik de bestanden via het netwerk ook afspelen en zichtbaar krijgen op die tv? Heb wel wat dingen geprobeerd en gezocht op google naar eventuele oplossingen, maar ik kom er totaal niet uit. Is er iemand die mij een beetje wegwijs kan maken en kijken of ik het werkende kan krijgen, als het uberhaupt al mogelijk is op die tv.

Modem; Zyxel VMG8825-T50
TV; Philips PUS7304

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06:38
Je modem moet een DLNA media server hebben. En zelfs dat werkt erg onbetrouwbaar op deze philips tvs.
*ik heb de 55pus7303*

Beste optie is om de disk direct in de TV te pluggen. Of via een pc of andere media player.

Windows kan soms ook direct streamen naar de tv. Dat al geprobeerd?

[ Voor 14% gewijzigd door jeroen3 op 18-03-2020 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabbergast1988
jeroen3 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:43:
Je modem moet een DLNA media server hebben. En zelfs dat werkt erg onbetrouwbaar op deze philips tvs.
*ik heb de 55pus7303*

Beste optie is om de disk direct in de TV te pluggen. Of via een pc of andere media player.

Windows kan soms ook direct streamen naar de tv. Dat al geprobeerd?
Ok duidelijk, en hoe kan ik alsnog kijken of ik het werkende kan krijgen? Krijg het ook werkende op mijn telefoon, dus ik neem aan dat de modem een DLNA media server heeft dan, of zie ik dat verkeerd? Krijg bij de TV nieuws gevonden in het menu netwerken ( alleen de PC is zichtbaar ), kodi krijg ik niets gevonden, plex niet en VLC ook niet. Toch wil ik graag, mits het werkende kan worden gemaakt, eens proberen ook al is het onbetrouwbaar.

Ik had in eerste instantie de HDD achter de tv zitten, maar ik vond dat geen ideale oplossing met het opnieuw toevoegen van bestanden ( first world problems, I know ). Via de pc wil ik zo ie zo niet want ik wil niet de pc aan moeten zetten om te streamen naar de tv. Dat vind ik persoonlijk wat dubbelop en ook qua stroomvebruik niet ideaal.

[ Voor 6% gewijzigd door Flabbergast1988 op 18-03-2020 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabbergast1988
Heb zelf even nog wat lopen spelen, en heb het werkende gekregen op de TV zelf, op kodi en op VLC.
Bedankt!