Acer of MSI

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floki70
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10-07-2020
hallo iedereen. Ik ben momenteel aan het zoeken naar een nieuwe 14 inch laptop. om mee te nemen op vakantie, weekend's en tussen mij thuis en mijn vriendin thuis. ik heb naar mijn idee al 2 redelijk goede kandidaten gevonden de Acer Swift 3 SF314-58G-796X Azerty ( https://www.coolblue.be/nl/product/841941/acer-swift-3-sf314-58g-796x-azerty.html ) of de MSI Prestige PS42 8RA-036BE Azerty ( https://www.coolblue.be/nl/product/832131/msi-prestige-ps42-8ra-036be-azerty.html )

het doel van de laptop is algemeen gebruik op vakantie en stripjes zoals internet, mailen en youtube en netflix onderweg of zo. ik doe ook een beetje aan video editing op vakantie van de reis die ik dan doen of een project voor vrienden. van daar dat ik gekozen heb voor een laptop met een MX GPU om toch iets stevigere prestatie te hebben dan iGPU's. het fijne is ook dat ik dan mss lichte gaming kan doen zoals LOL of andere games gezellig voor onderweg.

ik zou toch het liefst max tussen de 900 en 800 euro uitgeven. tenzij er echt een super goede is kan ik wel tot net 1000 euro gaan of er net boven.

de laptop is dus bedoeld als reis genoot. dus batterij duur is redelijk belangrijk voor mij. evens de grote en het gewicht. een hele mooie bonus zou zijn dat de USB c poort ook de laptop zou kunnen laden.
ik heb niet echt een voor keur voor een merk als het maar iets degelijk is :)

al vast bedankt voor de mogelijke hulp en reactie's

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Acer Swift 3 SF314-58G-796X Azerty

Let op: de toetsenbordindeling is Azerty en geen qwerty.

De batterijduur zal hoger zijn dan bij de MSI laptop vanwege een nieuwe generatie processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floki70
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10-07-2020
dankje wel voor de reactie.

en ja heb ergens ook al gelezen dat dat een impact zou hebben maar ik dacht nooit dat dat zo heel veel ging uitmaken tegenwoordig. en qua keyboard. Ja ik kom uit belgie en wij gebruiken hier Azerty. maar ik sta zeker open voor suggestie van goed toestellen die enkel in Qwerty te vinden zijn. weet alleen niet of het zo handig is om te wisselen tussen de 2 layouts. aangezien mijn desktop Azerty is.