vochtige printer ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Ik heb een vrij oude (14 jaar ?) HP laserjet 3055 MFP (inmiddels is er een nieuwe besteld)
Die verse kleine zaken die irriteren .. papier die vastloopt, scanner die continue dwarsligt geen wifi .. etc etc ..

Maar wat ik de laatste paar dagen merk is bij het printen dat na 2 a 3 pagina's "vastloopt" dus dan mag ik het blaadje eruit trekken..
Echter ik merk ook dat de document-feerder die er boven zit "vochtig" is .. ik had echt zoiets van :? hoe de F kan dit nu weer..

Afgezien van de "inkoppers" en nee zo mooi ben ik ook weer niet . vraag ik me af hoe dat kan .. gaf me wederhelft op der lazer dat ze te vochtig schoon zou maken maar goed .... :+

Jullie andere realistische idee-en waardoor dit "opeens" speelt ? er is niks veranderd in de omgeving etc.

Tja vanalles

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
geen lekkage van boven? condens wellicht door temperatuursschommelingen?

Is het papier wellicht vochtig? Droog het papier een keer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
papier is niet vochtig ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wat ik eerder gezien heb:

1. Papier lag te vochtig opgeslagen, ookal voelde je dat niet direct.
2. De printer staat misschien voor een raam of in een (te) vochtige ruimte.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-09 15:33
Papier voelt niet snel vochtig aan maar zuigt in de tussentijd best wel wat vocht op waardoor het papier door uitzetting niet meer aan de gewichts en formaat specificaties voldoet.

Dat is in ieder geval iets wat ik vaak met printers in kantoren tegengekomen ben. Vastloper naar vastloper met name in de ochtend. Vers en met name droog papier er in en het loopt weer als een zonnetje.

Je zou voor de zekerheid een hygrometer kunnen plaatsen om te zien hoe vochtig de ruimte is.

Naar verloop van tijd worden ook de pickup rollen wat glas en gaat het steeds moeizamer, hoeveel heeft je printer geprint ?

[ Voor 11% gewijzigd door mash_man02 op 19-03-2020 16:04 ]

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:03
Ah, ik wist dat mijn kennis ooit van pas zou kunnen komen :+

Als je zegt dat er vocht bij de printer is, kan het maar van 1 plek komen - het papier. Het verschil in vocht in papier is moeilijk merkbaar in deze percentages (6% is ongeveer standaard voor kopieerpapier), en je kan rustig papier van 10% vocht in je handen hebben zonder dat je iets merkt) maar heeft wel een effect op de papierkwaliteit. Één van de dingen die beinvloedt wordt daardoor is de curl, oftewel hoe erg het papier krult. Als dit niet goed zit kan je printer hier moeite mee gaan hebben, en daardoor vastlopers krijgen.

Oftewel, koop een nieuw pak papier :). Kost een duppie.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
@Nat-Water kan je ook aan het geprinte velletje zien of het vochtig was of juist niet?

like krult een vochtiger velletje papier meer of minder? ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:03
SMSfreakie schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 16:11:
@Nat-Water kan je ook aan het geprinte velletje zien of het vochtig was of juist niet?

Als het goed is meer.. maar het ligt specifiek aan het verschil in vochtgehalte per zijde van het papier :). Bij het maken van papier wordt hier ook rekening mee gehouden, en continu getest (door het door een printer heen te gooien nota bene...) . Als je een beetje getraind bent kan je het voelen als je het scheurt of ermee klappert, maar ik zou dat niet aanbevelen. Sta je met je gescheurde blaadje bij de printer :P

[ Voor 11% gewijzigd door Nat-Water op 19-03-2020 16:19 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
SMSfreakie schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 16:11:

Meestal niet, tenzij er echt liters water overheen zijn gegaan.

Grotere printers hebben vaak een optie om een papierontvochtiger in de papierbak te bouwen. Maar dat zal bij jouw printer wel niet het geval zijn.

Het is een veel voorkomend probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
bizar het is geen nat papier ik heb net mijn nieuwe printer binnen en 100 pagina's (schoolwerk) erdoorheen gejast .. bij de vorige printer was dit na 2 pagina's al ellende.. .. nu is er geen vocht meer te vinden.. dus het lig aan de oude vorige printer (of die werd warm genoeg ?) ..

ik sluit geen vochtig papier uit en lijkt me ook wel redelijk logisch .. maar toch ..

Tja vanalles

Pagina: 1