Welke bluetooth adapter voor bluetoothloze versterker

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:07
Ik heb een mooie audio receiver van philips (rebranded NAD) met hdmi etc, maar geen bluetooth.

Nu heb ik onlangs een Logitech Bluetooth Adapter gekocht. Met veel goede reviews.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/reLd1rVJXRgZHp7BE56daZ7sVrg=/f/image/juYIHHyfrWyhwG2vCrpoHAdZ.png

https://www.bol.com/nl/p/...SOpD3g.1_4.6.ProductTitle

Op zich werkt deze ook, maar het geluid is maar erg matig. Het volume is laag en geluid is weinig dynamisch. Je zou toch denken dat ze met 330/660/990Kbps gewoon goed geluid moeten kunnen maken.

Mijn theorie is dat het euvel zit in het DAC in de bluetooth adapter. In mijn auto had ik hetzelfde en heb ik het een stukje beter kunnen maken door de bluetooth module in de auto te vervangen.

Ik heb hier een Harman Kardon Bluetooth speaker staan op batterijen. Daar komt via Bluetooth supergoed en hard geluid uit. Maar deze Logitech laat het via mijn 420W RMS receiver minder goed klinken.

Wie heeft er een tip voor een goede bluetooth adapter?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:20
Wat is je budget?

De Yamaha MusicCast WXAD-10 bezit over een goede DAC, kun je eventueel ook via WiFi streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Freshouttheoven schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:09:
Wat is je budget?

De Yamaha MusicCast WXAD-10 bezit over een goede DAC, kun je eventueel ook via WiFi streamen.
Thanks maar heb liever bluetooth omdat dat native in mijn android phone gewoon werkt.
Liefst blijf ik onder de 100 euro, liever nog onder de 50 ;-)

Collega tipte de TP-Link HA100 : pricewatch: TP-Link Bluetooth Music Receiver HA100

Ik zit zelf te kijken naar een no-name aptxhd streamer/receiver: https://www.bol.com/nl/p/...egelijk/9200000102670550/
Die heeft spdif wat dan wellicht mooi op mijn receiver kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:20
Opperpanter2 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:16:
[...]

Ik zit zelf te kijken naar een no-name aptxhd streamer/receiver: https://www.bol.com/nl/p/...egelijk/9200000102670550/
Die heeft spdif wat dan wellicht mooi op mijn receiver kan.
Persoonlijk zou ik dan eerder voor Ugreen kiezen i.p.v. voor een no-name (wellicht is dit setje via Aliexpress nog voordeliger). Het nadeel van dit setje, net als het no-name setje, is dat ze op een accu werken.

Ugreen is een bekende merk uit China waarbij de prijs/ kwaliteit van hun accessoires over het algemeen erg goed is. Ik heb een bluetooth ontvanger van Ugreen voor in de auto waarvan de kwaliteit ook goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Freshouttheoven schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:35:
[...]

Persoonlijk zou ik dan eerder voor Ugreen kiezen i.p.v. voor een no-name (wellicht is dit setje via Aliexpress nog voordeliger). Het nadeel van dit setje, net als het no-name setje, is dat ze op een accu werken.

Ugreen is een bekende merk uit China waarbij de prijs/ kwaliteit van hun accessoires over het algemeen erg goed is. Ik heb een bluetooth ontvanger van Ugreen voor in de auto waarvan de kwaliteit ook goed is.
Thanks voor de info. Als ik het zo zie zijn die no-name en die ugreen identiek :-)
Op de levertijd na dan.

[ Voor 0% gewijzigd door Opperpanter2 op 18-03-2020 20:01 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Met die noname/ugreen zelfde probleem. Matig volume, matige dynamiek.

EDIT: Via optisch is het iets beter (minder slecht)

[ Voor 28% gewijzigd door Opperpanter2 op 22-03-2020 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Koop voor een paar tientjes een Chromecast 3. Dan heb je spotify, youtube, etc en gat rechtstreeks met hdmi je receiver in.
werkt ook native met je android foon, en nog veel beter dan een willekeurige BT receiver.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
The Eagle schreef op zondag 22 maart 2020 @ 13:30:
Koop voor een paar tientjes een Chromecast 3. Dan heb je spotify, youtube, etc en gat rechtstreeks met hdmi je receiver in.
werkt ook native met je android foon, en nog veel beter dan een willekeurige BT receiver.
Die heb ik maar vind ik onhandig werken als je een eigen muziek collectie hebt en een fatsoenlijke player wilt hebben of vanaf een laptop iets wilt spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dan gebruik je de verkeerde player. VLC ondersteunt een GC gewoon. Spotify windows 10 app ook, Chrome browser ook. Allemaal out of the box.
Staat je collectie lokaal of op een NAS? Hoe dan ook, draai een DONA server en je kunt oval zo bij. GC snapt dat ook.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:56
Ik gebruik voor mijn oudere reciever een Chromecast Audio, dat werkt veel beter en betrouwbaarder dan een bluetooth ding. Je gebruikt je phone/tablet alleen als een soort afstandbediening, verder neemt de CCA alles voor z'n rekening. Geluidskwaliteit is vrijwel perfect. Helaas zijn de CCA sticks nu moeizaam te vinden, omdat Google in z'n wijsheid (not!) besloten heeft dit geweldige apparaatje niet meer te maken.

[ Voor 7% gewijzigd door Vulcan750 op 24-03-2020 16:53 ]

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Ja cca was mijn eerste keuze inderdaad, maar toch blijft het ook wat crappy een moeten apps het wel ondersteunen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:56
Klinkt toch echt heel prima. Belangrijk is wel in de instellingen "volledig dynamisch bereik" in te schakelen. Deze staat standaard op Uit.
Ik gebruik 'm voor spotify (premium) en Internetradio (Replaio Radio). Spotify Free wordt trouwens ook ondersteund.

[ Voor 10% gewijzigd door Vulcan750 op 28-03-2020 16:38 ]

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASracing
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-06 14:30
In mijn auto gebruik ik de FiiO BTR3
Ondersteunt o.a. APT-X HD en LDAC.
Werkt erg goed voor mij.
Uitgang is een 3,5mm jack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Vulcan750 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 16:50:
Helaas zijn de CCA sticks nu moeizaam te vinden, omdat Google in z'n wijsheid (not!) besloten heeft dit geweldige apparaatje niet meer te maken.
Ik krijg het geluid anders niet synchroon met het beeld bij youtube met een chromecast audio.
Bluetooth werkt zonder problemen naar een Topping D50s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
bouwfraude schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:20:
[...]

Ik krijg het geluid anders niet synchroon met het beeld bij youtube met een chromecast audio.
Bluetooth werkt zonder problemen naar een Topping D50s.
Inderdaad nog een reden waarom ik chromecast minder fijn vind, de gewone chromecast heeft hier ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Koop er eentje met een optische output en je bent klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Anoniem: 159816 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:49:
Koop er eentje met een optische output en je bent klaar.
Opperpanter2 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 17:23:
Met die noname/ugreen zelfde probleem. Matig volume, matige dynamiek.

EDIT: Via optisch is het iets beter (minder slecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Is de digitale input van je receiver nog wel ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Alles is nog ok aan de verterker.
Pagina: 1