Net verhuisd en proximus heeft alle installaties opgeschort

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Needforinternet
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 24-05 23:36
Mijn vraag
...hallo,ik heb een probleem ik ben verhuisd de eerste van dit maand in een nieuwbouwwoning. 17 maart ging proximus langskomen om internet te installeren.Maar die dag zelf kreeg ik bericht dat proximus geen installaties meer uitvoert tot 20 april i.v.m het corona virus, wat ook begrijpelijk is.mijn probleem is nu dat ik totaal geen internet heb. Proximus hotspot kan ik ook niet gebruiken omdat ik geen bereik heb in mijn appartement. Is het mogelijk om het signaal van hotspot te versterken van mijn balkon eventueel en zo in te loggen? Mobiel internet is ook geen optie voor mij momenteel.ik heb Lyca en je kan de dattapaketten maar éénmalig per maand gebruiken en ik heb al die van 25,20 en 10 euro gekocht. Kan iemand mij a.u.b helpen?

Beste antwoord (via Needforinternet op 18-03-2020 19:39)

• Farg0
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:22
Neem tot de oplevering van Proximus een 4G oplossing van Tadaam (Telenet). Bij mij was het de volgende dag geleverd en letterlijk plug and play.

https://www.tadaam.be/

Alle reacties

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TheByteBoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:52
Prima moment om kennis te maken met de buren en vragen of je even op hun wifi mag meeliften ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Ja, je kan het signaal vanuit je balkon doorgeven naar binnen toe. Of dit handig is, is een andere vraag.
Beter zou je kunnen kijken naar buren, zoals byteboy ook aangeeft. Biedt ze kratje bier aan ze snappen de situatie waarschijnlijk wel.
Alternatief is voor 2 maanden een mobiel anno bij een andere provider dan Luca nemen. Misschien kan je via Proximus korting krijgen, gezien ze je niet aan kunnen sluiten? Dan gebruik je je mobiel als hotspot voor je laptop.
Natuurlijk niet zo handig als gewoon wifi maar beter dan niets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:31
Heb je de monteur nodig? Kan Proximus niet gewoon het modem opsturen?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Proximus zelf al eens gebeld om te vragen wat ze WEL kunnen betekenen voor je? Lijkt mij de eerste stap :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Needforinternet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/71b-gzLUp8ES-7w9pjBEilyEAvY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ktYJPaKeyGLMTH98K4pZjSzc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Needforinternet
Ik zie totaal geen verbindingen, misschien
Hebben de buren ook geen internetaansluiting of misschien komt het door de isolatie dat ik geen internetverbindingen zie. Dus een bak niet aanbieden om mee te kunnen surfen op hun internet is dus ook geen optie,spijtig genoeg. Ook zijn niet alle appartementen bewoond. Ik denk een stuk of 5 uit 15 appartementen, modem opsturen kan denk ik ook niet omdat het een nieuwe fibernetinstallatie betreft. Een mobiel abonnement kan ook mits ik ze kan afsluiten online omdat alle fysieke winkels gesloten zijn en dan nog zal het een druppel op een hete plaat zijn omdat ik nogal een zware internetgebruiker ben. Ik verveel me kapot en weet niet of ik dit meerdere weken kan volhouden in isolement leven door corona zonder internet.
😔😔

[ Voor 37% gewijzigd door Needforinternet op 18-03-2020 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 23:59

BLACKfm

o_O

Ik zie de termen 'nieuwbouwwoning' en 'appartement' voorbij komen.

Is het een appartementencomplex? En is alles nieuw? Dan kan het idd best zijn dat niemand nog internet heeft of er inderdaad geen wifi signaal in de buurt is (liggend aan hoe hoog je woont).

Geen signaal door huis-isolatie zou ik bijzonder vinden, tenzij je hele huis in aluminiumfolie is gewikkeld, inclusief de ramen :). Of de constructie zodanig is gewapend dat je in een kooi van Faraday woont :P.

Ik zou inderdaad met proximus contact opnemen of je niet zelf wat dingen kan aansluiten. Leuk die service van de monteur, maar een telefoonstekkertje of coax kabel in je modem prikken kan het probleem niet zijn :).

Glasvezel zou wat anders zijn, indien ze de kabel niet nog mooi netjes hebben geprepareerd in de meterkast.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mja, dit is Belgie, die hebben iets meer lockdown als in NL iirc. Ze zullen best willen, de vraag is of ze uberhaupt kunnen / mogen. Maar nogmaals, bel ze en je weet het.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Needforinternet
Het is inderdaad een gloednieuw appartementencomplex met fibernet, dat heeft de makelaar mij verteld toen ik dit appartement betrok. Ik heb net een kwartier aan de lijn gezeten met de technische dienst van proximus. De mevrouw vertelde me dat ik een van deze dagen een mail toegestuurd krijg met meer info over de installatie en of ik het eventueel zelf kan doen, de modem zou dan ook al opgestuurd zijn waarschijnlijk maar dat wist ze niet zeker omdat ze "maar" van de technische dienst is. Het wordt dus gewoon afwachten en op mijn tanden bijten. Had ik mijn dvd collectie maar niet weggedaan dan was het veel dragelijker geweest in deze eenzame dagen.
Nog 3.4 gb en dan is het gedaan met surfenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hfy67g4iFopLkEBHnoIgI79Bs-U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uWcrQStTfz7FEEwu8Jk6kcKX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Needforinternet op 18-03-2020 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:26

Mavamaarten

Omdat het kan!

Kan Lyca niks betekenen voor je? Lijkt me sterk dat zij je niet kunnen helpen om meer data aan te kopen.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:48
Je kan natuurlijk ook een prepaid simmetje nemen en in een oude telefoon duwen (hotspot maken) of een 4G router kopen/lenen om te overbruggen.

Wat betreft zelf de modem enz ophangen: Zit de glasvezelaansluiting er fysiek al wel? Da's natuurlijk wel een voorwaarde om uberhaupt zelf wat te *kunnen* doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Needforinternet
Ik heb 3 keer geprobeerd om lyca te bellen maar na 5, 15 en 7 minuten werd er opgehangen op mij. onvoorstelbaar! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IRMFYdKw-O0BVOZuCxVs6jvnLus=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4izfP8t3g83qFdsQEejYS9Ql.jpg?f=fotoalbum_large
Ik heb momenteel alleen een prepaid kaartje en maak dan ook een hotspot verbinding @DJSmiley zoals je voorstelde. I.v.m de aansluiting : ja die is er al denk ik. In mijn bergruimte hangt er bakje van de provider met allerlei kabels en in de kelder een grote glazen afgesloten bak met al de appartemententnummers en knipperende lichten.
[URL="https://tweakers.net/i/YHSmh2q6Pli5cI9py39N7tjU1ik=/f/image/NuJbuNsza2rlBoK3Ynu8XyEW.jpg",,"1"]Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A8ZSlVobMwjI2pzCa4aACDsVoXQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NuJbuNsza2rlBoK3Ynu8XyEW.jpg?f=fotoalbum_large[/URL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dus omdat het nieuwbouw is, is er ook een mogelijkheid dat geen van je buren internet heeft? Ben je al gaan vragen bij ze? Ik heb ook hier thuis mijn WiFi "vermomd" dus als jij in mijn huis bent, kan je zelfs mijn WiFi niet zien.

De situatie is inderdaad vervelend en de enige die er iets over kan zeggen is de aannemer (die het huis gebouwd heeft), de makelaar (waar jij het huis gekocht hebt) en de ISP (Proximus) die aangeeft niemand langs te gaan sturen. Beetje, als we allemaal de toekomst zouden kunnen voorspellen, waren we allemaal rijk... Bereid je er maar op voor dat je misschien de komende weken echt geen vast signaal gaat krijgen?

Dat gezegd; kan het zijn dat wij weinig kunnen met je enorme screenshots? En zeker niet met wie je allemaal belt; voegt weinig toe aan de oplossing

[ Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 18-03-2020 17:30 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Farg0
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:22
Neem tot de oplevering van Proximus een 4G oplossing van Tadaam (Telenet). Bij mij was het de volgende dag geleverd en letterlijk plug and play.

https://www.tadaam.be/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18-09 10:24
@Needforinternet Kan je vanop je balkon dan wel met een Proximus hotspot verbinden? In dat geval zou je zoiets kunnen plaatsen: https://www.wifishop.nl/w...ntvanger-bundel/pid=32228

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Zoals hierboven vermeld www.tadaam.be gewoon 1 maandje nemen alles opgelost :-).

Tv en internet.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Needforinternet
Bedankt @Farg0 en @Tomsworld
Julie zijn lifesavers. Ik heb tadaam besteld en komt normaal gezien morgen toe. Wist niet dat dit bestond,wist wel dat flybox er was maar dan moet ik me er 1 jaar aan verbinden en tadaam is op elk moment opzegbaar. Top gewoon!
Dit maakt de lock down veel dragelijker.
Bedankt iedereen!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Needforinternet schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:44:
Bedankt @Farg0 en @Tomsworld
Julie zijn lifesavers. Ik heb tadaam besteld en komt normaal gezien morgen toe. Wist niet dat dit bestond,wist wel dat flybox er was maar dan moet ik me er 1 jaar aan verbinden en tadaam is op elk moment opzegbaar. Top gewoon!
Dit maakt de lock down veel dragelijker.
Bedankt iedereen!!!!
Je hebt dan ook direct beetje tv :-)

En het is nog niet zo een dure oplossing als noodoplossing.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Needforinternet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rBQ18r7wdcTEkO1AJJEfYFcbS6U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NKE18dkmsVgbvVwTz6X3kHll.jpg?f=fotoalbum_large

De tadaambox heb ik nu al enkele dagen kunnen testen, leuk concept en een goed product, zeker als je dringend internet nodig hebt en geen tijd hebt om op installateurs te wachten. Enkele minpunten zoals de mbps die zijn ruim onder de beloofde hoeveelheid. Ik heb de Premium pakket met 50 Mbps maar ik haal amper 13 Mbps en krijg een foutmelding als ik Netflix opstart. Voor de rest een topproduct en ben er ook blij mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:26
Kan je hem niet bij een raam zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Needforinternet
Ik heb het nu op het raamkozijn gezet, en haal meer dan 30 down maar minder dan 2 up

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m57yELGWpnyFHJsZCN6M3mAj9wQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ll5nOIj6tyMCTm7Zk2oJpd9r.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1