Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gaming/allround systeem €1200 (laatste check)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Nexus_
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14-12-2020
Ik heb de meeste topics van systemen rond de €1000 al goed doorlopen en heb vooral behoefte aan een laatste controle.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen (CoD: MW & FIFA), web development, Photoshop & Illustrator. Af en toe moet ik voor studie een VirtualBox draaien.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo'n 1200 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord, monitors, geluidsapparatuur worden allemaal meegenomen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Twijfel nog een beetje over de videokaart (wellicht overkill voor hoge kwaliteit 1080p gamen) en het moederbord (maar één M.2 slot vs. de pricewatch: MSI B450M Mortar Max die twee slots heeft (wel Micro-ATX maar dat is geen punt).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
N.v.t.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen aanvullende eisen/wensen.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Verder hoop ik op een laatste check qua algehele compatibiliteit.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 172,-€ 172,-
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 109,31€ 109,31
1VideokaartenPowercolor Red Dragon Radeon RX 5700 XT€ 444,-€ 444,-
1BehuizingenFractal Design Focus G Zwart€ 49,95€ 49,95
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 84,69€ 84,69
1VoedingenCorsair RM550x (2018) Zwart€ 92,90€ 92,90
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 2TB€ 231,53€ 231,53
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.184,38

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:50
Wat is de kans dat je nog een extra SSD nodig hebt? Ik denk dat je aan die 2 tv voldoende gaat hebben dus ik zou je mobo zo houden.
Als je van plan bent uit te breiden is het natuurlijk een ander verhaal...
En tja je gpu is beetje overkill voor je doel. Aan andere kant als je dan je pc upgraded kan je die gewoon houden en je CPU / geheugen als eerste upgraden.

• Nexus_
99ruud99 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:35:
Wat is de kans dat je nog een extra SSD nodig hebt? Ik denk dat je aan die 2 tv voldoende gaat hebben dus ik zou je mobo zo houden.
Als je van plan bent uit te breiden is het natuurlijk een ander verhaal...
En tja je gpu is beetje overkill voor je doel. Aan andere kant als je dan je pc upgraded kan je die gewoon houden en je CPU / geheugen als eerste upgraden.
Daar heb je gelijk in, 2 tb zal wel genoeg blijven voor afzienbare tijd. Een klein beetje overkill kan zoals je zegt inderdaad niet kwaad, dus die laat ik dan ook zo. Thanks!

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20-11 22:15
Ik heb weinig om aan te merken aan je build behalve dat je videokaart en SSD een beetje overkill zijn, maar zoals 99ruud99 zei, kan je die natuurlijk houden als je van plan bent om je pc te upgraden. Ik zou alleen een andere behuizing aanraden, want de Fractal Design Focus G zou ik niet aanraden met de sidepanel waar snel krassen op komen. Ik zou dan eerder deze behuizing aanraden pricewatch: Cooler Master NR600 (without ODD)

• Nexus_
Jotyjo schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 20:11:
Ik heb weinig om aan te merken aan je build behalve dat je videokaart en SSD een beetje overkill zijn, maar zoals 99ruud99 zei, kan je die natuurlijk houden als je van plan bent om je pc te upgraden. Ik zou alleen een andere behuizing aanraden, want de Fractal Design Focus G zou ik niet aanraden met de sidepanel waar snel krassen op komen. Ik zou dan eerder deze behuizing aanraden pricewatch: Cooler Master NR600 (without ODD)
Thanks! Deze behuizing heb ik in een andere build al en was ik eigenlijk best tevreden over, dus ik denk dat ik die zo houd. Kan ik niet beter voor deze SSD gaan? > pricewatch: Intel 660p 1TB

• Jotyjo
Nexus_ schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 13:43:
[...]

Thanks! Deze behuizing heb ik in een andere build al en was ik eigenlijk best tevreden over, dus ik denk dat ik die zo houd. Kan ik niet beter voor deze SSD gaan? > pricewatch: Intel 660p 1TB
Als je een 1tb SSD wilt nemen, zou ik eerder voor deze gaan pricewatch: Crucial P1 1TB

• Superwillaah
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 25-12-2024
Hi! Ik weet zelf niet veel van computers af, ik ben nu zelf ook naar een game pc aan het kijken. Maar is het wellicht niet beter om ipv 2TB voor een 1TB te gaan, met dit geld dat je nu bespaart hebt zou je een CPU cooler kunnen nemen wat wellicht wat beter gaat zijn voor de CPU om langer mee te gaan. En ik zie dat je de red dragon kiest, de red devil is bij amazon nu iets van 457, ietsjes meer geld maar volgens mij is dit wel een fijnere kaart dan de red dragon als ik me niet vergis.

Wellicht dat een expert nog kan reageren op mijn comment :)

• Nexus_
Jotyjo schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 13:57:
[...]

Als je een 1tb SSD wilt nemen, zou ik eerder voor deze gaan pricewatch: Crucial P1 1TB
Oeps, bedoelde eigenlijk deze: pricewatch: Intel 660p 2TB

• Jotyjo
Dan is dit wel een betere keuze als ik zo kijk in de pricewatch qua prijs en snelheid.
Pagina: 1