Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:32

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Op de iphone van mijn vrouw gebeuren soms vreemde dingen die niet echt reproduceerbaar zijn.
Sowieso werkt de touch-functionaliteit niet altijd goed over het gehele scherm. Ook leidt de iPhone soms een eigen leven. Zelfs zo dat er op het eind automatisch uitgebeld wordt.
Nu eindelijk heb ik er een opname van kunnen maken, zodat ik het ook anderen kan laten zien. Hopelijk kan iemand me hier vertellen wat dit zou kunnen zijn, of belangrijker hoe ik het zou kunnen (laten) oplossen.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
IMG 1593

[ Voor 5% gewijzigd door ChUcKiE op 18-03-2020 13:07 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-06 16:02
Terug naar de winkel voor omruilen of reparatie.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiagoo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-06 16:15
Ik had er ook last van en heb toen mijn scherm laten vervangen. Denk dat het touch gedeelde verkeerd is aangesloten.

Heeft ze hem laten vallen toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marber
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-06 11:36
waarschijnlijk een los contact van het touchscreen. Heb iets vergelijkbaars wel eens gezien bij een iPad die gevallen was.Scherm vervangen was de oplossing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-06 15:45
Ghost touching.

Voor bijvoorbeeld de X is er een programma voor: https://support.apple.com...odule-replacement-program

Bel de winkel of apple store (service providers) of het niet onder garantie valt en gerepareerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Ik heb ondertussen de winkel ook een email gestuurd. Telefoon was een refurbished exemplaar, winkelgarantie natuurlijk verlopen, maar Apple garantie is nog actief tot begin april 2020, dus net op tijd den kik dan maar.
Ik wacht de reactie van de winkel af of zij kunnen helpen en anders meld ik een reparatieverzoek aan bij Apple.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:40
ChUcKiE schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:33:
Ik heb ondertussen de winkel ook een email gestuurd. Telefoon was een refurbished exemplaar, winkelgarantie natuurlijk verlopen, maar Apple garantie is nog actief tot begin april 2020, dus net op tijd den kik dan maar.
Ik wacht de reactie van de winkel af of zij kunnen helpen en anders meld ik een reparatieverzoek aan bij Apple.
Misschien handig om de volgende keer in je topic start aan te geven om welk product het gaat? En ik zou gelijk de telefoon aanmelden via Apple Support. Dan zit je sowieso nog in je garantieperiode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ChUcKiE schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:06:
Op de iphone van mijn vrouw gebeuren soms vreemde dingen die niet echt reproduceerbaar zijn.
Sowieso werkt de touch-functionaliteit niet altijd goed over het gehele scherm. Ook leidt de iPhone soms een eigen leven. Zelfs zo dat er op het eind automatisch uitgebeld wordt.
Nu eindelijk heb ik er een opname van kunnen maken, zodat ik het ook anderen kan laten zien. Hopelijk kan iemand me hier vertellen wat dit zou kunnen zijn, of belangrijker hoe ik het zou kunnen (laten) oplossen.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
IMG 1593
toon volledige bericht
Zo is de link naar video ipv IMG.

Wat heb je zelf gedaan om het te verhelpen. (geforceerde herstart ....?)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Sorry...Iphone XR Red (had wel het product gekoppeld).
Alle denkbare basale acties heb ik uitgevoerd, niets hielp. Ondertussen gechat met een Apple medewerker en een reparatieverzoek ingediend. UPS komt de telefoon morgen ophalen. Hopelijk wordt deze dan volledig onder garantie gerepareerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-06 20:03

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Je weet ook zeker dat het scherm nooit eerder is vervangen? Had je nog truetone?

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Phoe durf ik niet te zeggen, kan ik dat zo zien? iPhone is van mijn vrouw dus moet ik anders even goed bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
De iPhone is vanochtend opgehaald door UPS....hopelijk binnen een aantal dagen antwoord wat het wordt en of er eventueel kosten mee verbonden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20-05 12:35
Het scherm is defect, en zal vervangen moeten worden. Als er geen sprake is van gebruiksschade zal dit normaal gesproken binnen de garantie worden afgehandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoVS
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
Had precies hetzelfde nadat ik een paar uurtjes zeiknat onder Niagara Falls stond, lekker dom. Face ID werkte ook niet en het scherm vertoonde dezelfde kuren . Maar het bleek uiteindelijk geen waterschade te zijn want het toestel werd kosteloos vervangen onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Ok, goed om te horen. Toestel is nu bij Apple aangekomen...zal laten weten wat het uiteindelijk geworden is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:00

nelizmastr

Goed wies kapot

ChUcKiE schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 23:43:
Ok, goed om te horen. Toestel is nu bij Apple aangekomen...zal laten weten wat het uiteindelijk geworden is
Zal minimaal een week of twee duren in totaal. Zolang was mijn Xr ook weg bij een defecte true depth camera en voordat een nieuw toestel werd geleverd.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Blijkbaar zit er toch een ander scherm op. Maar weer in conclaaf met de winkel die zegt dat dat niet was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
ChUcKiE schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 09:21:
Blijkbaar zit er toch een ander scherm op. Maar weer in conclaaf met de winkel die zegt dat dat niet was
Tsja. Refurbished he. Dan zitten er neponderdelen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Winkel doet verder niet veel bijzonders...viel net buiten de garantie. Ik kon wel tegen iets gereduceerd tarief er weer een niet Apple scherm op laten zetten. Dat gaan we nu dus niet meer doen. Jammer maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:15

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

ChUcKiE schreef op zondag 22 maart 2020 @ 09:28:
Winkel doet verder niet veel bijzonders...viel net buiten de garantie. Ik kon wel tegen iets gereduceerd tarief er weer een niet Apple scherm op laten zetten. Dat gaan we nu dus niet meer doen. Jammer maar helaas.
Dit is een ‘defect’ dat al aanwezig was toen jij het kocht. Een vervangend scherm is vaak niet van dezelfde kwaliteit als een Apple-origineel.

Je kunt de verkoper in gebreke stellen door een brief op te stellen, waarin je aangeeft een telefoon te hebben gekocht welke niet aan de redelijk te stellen eisen voldeed. Aangezien het scherm reeds aanwezig was toen je hem kocht, ‘weet’ de verkoper dat je kwaliteit niet Apple-origineel was.

Schakel je rechtsbijstand hierbij in. Deze toestellen zijn nog best prijzig ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Ja zat ik aan te denken, ik vraag me wel af in hoeverre ik in mijn recht sta zeg maar. De telefoon wordt/werd dus verkocht als A-grade en op 50 punten gecontroleerd. Maar kan ik op basis daarvan dan stellen dat er alleen originele onderdelen in moeten zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe dan ook heb je recht op een deugdelijk product, die toko moet hem gewoon fixen. Of ze mogen verzwijgen dat er immitatieonderdelen inzitten weet ik niet eigenlijk.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
ChUcKiE schreef op zondag 22 maart 2020 @ 19:56:
Ja zat ik aan te denken, ik vraag me wel af in hoeverre ik in mijn recht sta zeg maar. De telefoon wordt/werd dus verkocht als A-grade en op 50 punten gecontroleerd. Maar kan ik op basis daarvan dan stellen dat er alleen originele onderdelen in moeten zitten?
Over welke verkoper hebben we het?

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
Het is toch algemeen bekend dat iPhones refurbished worden met imitatie-onderdelen? Denk niet dat je veel kans maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Ze adverteren hier ook op tweakers, wel positieve reacties. Weet niet of het heel zinvol is/en mag om de bedrijfsnaam te benoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:15

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

ChUcKiE schreef op zondag 22 maart 2020 @ 19:56:
Zie het toch iets anders. Jij koopt een Apple product.. hebben zij ergens vermeld dat er ook imitatieonderdelen verwerkt zijn in deze unit? (Ik vermoed van niet ;) )

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Nee staat nergens vermeld:

Apple iPhone 8 Plus 64GB Wit / A-Grade
Dit toestel is vakkundig getest en alle functies op deze iPhone 8 Plus werken naar behoren. U kunt de iPhone zelf ook uitgebreid testen tijdens afhalen.

✅ Op 50 punten gecontroleerd

✅ Goed functionerende batterij

✅ Volledig gereset en klaar voor gebruik

Reactie op mijn vraag mbt ander scherm:
Ja, het is een Refurbished (2e hands) toestel voor een veel lagere prijs dan nieuw. Daar kan een vervangend scherm op zitten. Dat is bij veel aangeboden Refurbished toestellen het geval, maar niet bij allemaal. Het is nu eenmaal niet nieuw, daarom is de prijs ook lager.
Meer staat er niet bij. Ik heb volgens mij ergens gelezen dat het zakelijke toestellen zijn die bij hun terecht komen en dan doorverkocht worden.
En op zich is het best allemaal prima, hier op tweakers positieve score, op marktplaats 30 * 5 sterren, alleen in deze situatie is het even anders.

[ Voor 20% gewijzigd door ChUcKiE op 23-03-2020 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ChUcKiE schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 13:21:
De iPhone is vanochtend opgehaald door UPS....hopelijk binnen een aantal dagen antwoord wat het wordt en of er eventueel kosten mee verbonden zijn.
ChUcKiE schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 23:43:
ChUcKiE schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 09:21:
Je wekt hier de intentie dat Apple je toestel heeft ontvangen en gerepareerd. niet veel later zeg je al dat er e(toen was de verbinding weg) een namaak scherm is geplaatst. ik weet niet hoe snel jij iets retour krijgt, maar dat lijkt me speedy. Verder repareert Apple met originele onderdelen !

Als het gaat om compleet andere reparateur dan Apple is dat het vermelden wel waard, Dat doe je hierboven niet. het kan zijn dat je een ref. toestel terug krijgt van Apple, maar dat is van betere kwaliteit dan wat je overal zoal kunt kopen. Het is dan ook onder andere eisen gedaan, en wellicht krijg je een nieuw toestel zonder retail-verpakking.

[ Voor 24% gewijzigd door Hackus op 23-03-2020 16:51 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
@Hackus
Zoals ik het lees hád het toestel al een vervangend scherm, want niet bij Apple gekocht, maar bij een verkoper van refurbs, en dan kan er dus van alles inzitten, wat niet origineel is, dat is algemeen bekend en daar doen die bedrijven ook niet geheimzinnig over.
Maar zo'n toestel kan je dan niet meer ter reparatie naar Apple sturen, ook al is de originele garantie nog niet verlopen. Die vervalt n.l. zodra er niet-originele onderdelen gebruikt zijn. Apple heeft 'm dan ook niet gerepareerd/vervangen, maar teruggestuurd wegens 'niet-originele onderdelen'.

[ Voor 6% gewijzigd door Marly op 23-03-2020 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Marly schreef op maandag 23 maart 2020 @ 17:05:
@Hackus
Zoals ik het lees hád het toestel al een vervangend scherm, want niet bij Apple gekocht, maar bij een verkoper van refurbs, en dan kan er dus van alles inzitten, wat niet origineel is, dat is algemeen bekend en daar doen die bedrijven ook niet geheimzinnig over.
Maar zo'n toestel kan je dan niet meer ter reparatie naar Apple sturen, ook al is de originele garantie nog niet verlopen. Apple heeft 'm dan ook niet gerepareerd/vervangen, maar teruggestuurd wegens 'niet-originele onderdelen'.
ChUcKiE schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:33:
Dit heb ik ook gelezen, komt me vaag over. als winkelgarantie afgelopen is, maar FG nog wel actief is...
Verkoper blijft altijd degene waar je met klachten heen moet, en er geldt ook met ref. de 'wettelijke garantie' conformiteitsvereiste. XR is nog geen 2j op de markt wat het ook vaag maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
@Hackus

Tja, vind 't ook vaag, de bekende refurb verkopers geven ook garantie, soms zelfs twee jaar. Ze weten immers best, dat de koper met die telefoon niet meer bij Apple terecht kan.
Maar TS schrijft "winkelgarantie natuurlijk verlopen", blijkbaar was dat dus geen twee jaar, maar korter, gezien de leeftijd van de XR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Om even wat zaken op te helderen, sorry dat ik niet overal compleet was....
- Ik kreeg 3 maanden (technische) garantie op het toestel, gekocht eind oktober 2019
- het toestel dat ik gekocht heb was een refurbished model, dat stond er ook bij.
- Blijkbaar ,kom ik nu achter, omdat de telefoon bij Apple is, zit er een niet Apple scherm op
- Van de verkopende partij zou ik korting krijgen als ik het toestel niet bij Apple maar bij hen zou repareren...uit coulance omdat het een maand of 5 geleden is dat ik het daar gekocht heb, ondanks dat de garantietermijn verstreken is.
- Er zit nog wel Apple garantie op tot begin april, maar omdat er in de tussentijd al een ander niet-Apple scherm op gezet is, geldt daarvoor de Apple garantie niet meer.

Dus ja dat maakt het allemaal niet gemakkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-06 20:03

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Die garantie bij Apple is hier dus totaal niet relevant meer, wellicht is dit eerder iets voor het shopping forum.

Ik gok dat je bij @EP-Telecom een aankoop hebt gedaan?
Zie daarvoor hun website:
https://www.ep-telecom.nl/reparatie/garantie/
https://www.ep-telecom.nl...ngsvoorwaarden-formulier/
Indien er op een artikel nog Apple garantie aanwezig is via het serienummer of originele aankoopbon is deze resterende fabrieksgarantie van toepassing
Hieruit maak ik op dat je nog garantie zou moeten hebben: maar dat is niet logisch omdat je, als je iets vervangt buiten apple (of apple certified) bedrijf om dat je dan geen Apple fabrieksgarantie meer hebt.

[ Voor 37% gewijzigd door d22wth op 24-03-2020 01:47 ]

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Apple garantie is dus alleen op basis van oorspronkelijke aankoopdatum,als je het serienummer op de website invoert, dus niet hoe het toestel er aan toe is....
Valschade bevalt ook niet onder Apple garantie....

Maar achteraf is het door de winkel vermelden dat er nog Apple garantie op zit ook wel een wassen neus als je toestel niet meer geheel origineel is.

[ Voor 8% gewijzigd door ChUcKiE op 23-03-2020 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EP-Telecom
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 28-04 10:07
Beste mensen,

Graag wil ik als verkopende partij ook even op dit Topic reageren. De aankoop is inderdaad bij mijn bedrijf gedaan en geleverd als een Refurbished toestel voor een veel lagere prijs dan nieuw. Bij een Refurbished toestel is het vaak zo dat er onderdelen zijn vervangen. Dit is een keus van aankoop die de consument zelf maakt om aan te schaffen voor een veel lagere prijs dan nieuw. Wij zijn hier heel eerlijk in wat betreft het vervangen van onderdelen.

Wat betreft deze iPhone XR deze is geleverd met 3 maanden garantie van mijn bedrijf, net zoals alle andere toestellen. Na een half jaar kreeg Niels klachten aan het scherm. Dit is buiten de garantie van mijn bedrijf en vaak wordt zo'n intern defect aan het scherm veroorzaakt door vallen / stoten. Daar zit eigenlijk helemaal geen garantie op. Ook niet bij Apple.

Desondanks heb ik direct oplossingen aangeboden aan Niels en snel en vriendelijk gereageerd op zijn vragen / opmerkingen. Aangezien het buiten de garantie van mijn bedrijf en buiten de garantie van Apple valt, maar het toestel wel hier recentelijk gekocht is, heb ik direct aangeboden om een nieuw iPhone XR scherm te monteren voor de helft van de normale reparatieprijs. Op deze manier kunnen we de kosten / schade delen. Helaas niets meer vernomen van Niels tot ik dit Topic tegenkwam.....

Wat betreft de Apple fabrieksgarantie deze is alleen van toepassing als het toestel nog origineel is en geldt voor 1 jaar via het serienummer. Vaak zijn bij Refurbished toestellen enkele onderdelen vervangen, ik heb dat ook aan Niels aangegeven. Echter een half jaar na aankoop kon ik niet meer nagaan of bij de iPhone XR het scherm al eerder was vervangen of niet. Om die reden heb ik Niels eerst geadviseerd om naar Apple te gaan.

Mocht je er toch nog samen uit willen komen en zoeken naar een oplossing voor de iPhone XR hoor ik graag even van je Niels. Je kan contact opnemen per e-mail of telefonisch.

Met vriendelijke groet,

Erik / EP-Telecom
Telefoon: (06) 82 67 85 84
E-mail: info@ep-telecom.nl
Website: www.ep-telecom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:55
In principe heb je recht op garantie gedurende de verwachte levensduur van het product. Vijf maanden lijkt me daar ver onder zitten, ook voor een refurbished toestel. Het is makkelijk van de winkel hierboven om te zeggen dat de winkel maar 3 maanden garantie biedt, maar zo werkt het niet helemaal. Ook ben ik het niet eens met de uitleg dat zo'n intern defect vaakt veroorzaakt wordt door vallen / stoten, het probleem van TS met het scherm is typisch iets wat bij namaakschermen voor komt en duidt meestal op slechte kwaliteit van het scherm. De bewijslast ligt gedurende de eerste 6 maanden na aanschaf van het product bij de winkel, en is het dus aan de winkel om aan te tonen dat de koper zelf verantwoordelijk is voor de schade.

Daarnaast vervalt de fabrieksgarantie als niet-geautoriseerde reparatiebedrijven de telefoon openen, dat weet de winkel zelf ook dondersgoed, dus dat de telefoon onder fabrieksgarantie valt is misleidend van de winkel om de schijn van betrouwbaarheid te wekken.

Op basis hiervan concludeer ik dat dat de winkel het scherm moet vervangen en dat TS zich voortaan moet bedenken dat refurbished eigenlijk tweedehands betekent en zou ik hem adviseren niet meer met schimmige zaakjes te handelen.

[ Voor 28% gewijzigd door MarcoC op 24-03-2020 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EP-Telecom
Het toestel is ouder dan 5 maanden. Als het defect veroorzaakt wordt door een lage kwaliteit scherm zijn er meestal direct of vlak na aankoop al problemen met het touchscreen enz. In dit geval kwamen de problemen na een half jaar, om die reden neem ik aan dat het wel door vallen / stoten veroorzaakt is. Dit kunnen we nu echter niet meer achterhalen omdat het toestel inmiddels gerepareerd is. In ieder geval mooi dat het toestel weer werkend is.

Bij de verkoop van 2e hands / Refurbished artikelen mag de verkopende partij zelf de garantietermijn bepalen onder bepaalde voorwaarden. Om die reden verschillen de garantieperiodes van veel Refurbished aanbieders nogal. Bij veel aanbieders van 2 jaar garantie op Refurbished artikelen zijn daarbij allerlei uitsluitingen van toepassing, slijtage onderdelen zoals batterij etc vallen hier dan niet onder. Mijn bedrijf geeft 3 maanden eerlijke garantie op alle onderdelen, ook op slijtage onderdelen, zonder kleine lettertjes en uitsluitingen.

Ik zal bij deze ook het stukje betreffende Apple fabrieksgarantie op de website aanpassen / verduidelijken.

Bedankt voor jullie feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:47
EP-Telecom schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:38:

Wat betreft deze iPhone XR deze is geleverd met 3 maanden garantie van mijn bedrijf, net zoals alle andere toestellen. Na een half jaar kreeg Niels klachten aan het scherm. Dit is buiten de garantie van mijn bedrijf en vaak wordt zo'n intern defect aan het scherm veroorzaakt door vallen / stoten. Daar zit eigenlijk helemaal geen garantie op. Ook niet bij Apple.
Even inhaken, ik werk voor een AASP en wil even toelichten dat als:
- je geen noemenswaardige zichtbare schade hebt (zowel intern als extern) EN
- je scherm vertoont ghost touches EN
- je scherm is origineel EN
- je valt binnen je eerste jaar garantie, of tweede jaar consumentenrecht mits dit te claimen valt dmv claim formulier EN/OF (mits origineel):
- er is een vervangingsprogramma

Dan wordt je scherm gewoon vervangen.
Wat betreft de Apple fabrieksgarantie deze is alleen van toepassing als het toestel nog origineel is en geldt voor 1 jaar via het serienummer. Vaak zijn bij Refurbished toestellen enkele onderdelen vervangen, ik heb dat ook aan Niels aangegeven. Echter een half jaar na aankoop kon ik niet meer nagaan of bij de iPhone XR het scherm al eerder was vervangen of niet. Om die reden heb ik Niels eerst geadviseerd om naar Apple te gaan.
Refurbished of niet, als het defect niet te verwijten valt aan het onderdeel (in dit geval dus wel, maar dat terzijde) dan kan je ook aanspraak maken op je garantie. Zelfs in het tweede jaar, mits voorzien van de juiste documentatie. Je AASP kan je hierbij helpen.

Disclaimer: inhoudelijk zeg ik dus niets over deze situatie maar wil wel even toelichten hoe de garantie bij Apple werkt. Het is iets minder strak dan hoe het hierboven geschetst wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
En het stomme van mijn kant is ook dat het de telefoon van mijn vrouw is die gewoon veel te lang heeft rondgelopen met het euvel. Of het van begin af aan is weet ik niet, het leek erop dat het sowieso erger werd naar verloop van tijd. van hier en daar een hinderlijk moment dat het touch gedeelte niet werkte (ook dit was niet reproduceerbaar) tot het uiteindelijk niet meer te doen was zoals op het filmpje.

Dus ook ik (wij) zijn stom geweest om het niet eerder te melden, ik kwam er bij het terugzoeken van mijn email van de aankoop achter dat de garantie net verlopen was (heb ik weer), dus stom.
Maar goed er was nog Apple garantie t/m begin april en dat wist ik wel, dus we moesten het voor die tijd zien te doen. Op aanraden van de winkel de telefoon naar Apple gestuurd en dan is het gewoon zuur dat het zo blijkt te zijn dat er door het niet Apple scherm er geen garantie op zit. Toen, ondanks de hoge kosten toch maar besloten er een origineel scherm op te laten zetten en twee dagen later was de telefoon alweer terug (vanmorgen met UPS afgeleverd), ook omdat we het toestel snel terug wilde hebben.

Het is vooral ook jammer dat het allemaal zo gelopen is en er een verschil in verwachting lag en ik er volledig van uit ging dat ik altijd een vangnet had met mijn Apple garantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wanneer een winkel verkoopt aan een consument, geldt nog steeds conformiteitsvereiste @EP-Telecom
Een verkoper kan zich niet verschuilen achter 3mnd garantie bij zo’n nieuw toestel. Het betreft hier geen particuliere verkoop onderling of ouder toestel als iPhone 7 en ouder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EP-Telecom
@Hackus Dat klopt, daarom heb ik ook direct een coulante oplossing aangeboden. Op vallen en stoten zit echter geen garantie.

@ChUcKiE Ik begrijp jouw kant van het verhaal ook volkomen en vind het heel vervelend dat het zo is gelopen. Er is duidelijke sprake geweest van een misverstand. Ik wil je bij deze dan ook tegemoet komen en aanbieden om voor de helft bij te dragen aan de Apple reparatie die je hebt laten uitvoeren. €177 / 2 = €88,50. Mocht je je hierin kunnen vinden kunnen we dit per e-mail afhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:00
Hier heeft Arnoud Engelfriet er ook al eens wat overgeschreven: https://blog.iusmentis.co...-tweedehands-koptelefoon/.

Refurbished is helemaal hip sinds topmodellen van bijvoorbeeld Smartphones tegenwoordig al snel € 1000,00 kosten. Het is natuurlijk beter voor het milieu dan alles maar afschrijven. Wat betreft garantie mag het nog wel wat duidelijker allemaal.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
EP-Telecom Bedankt voor de tegemoetkoming die je aangeboden hebt, wat mij betreft is het zo netjes afgehandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EP-Telecom
Graag gedaan!
Pagina: 1