Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PCIe versie m.b.t. Dual port 10GbE netwerk adapter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zou graag wat hulp krijgen bij onderstaande, verschillende artikelen gelezen over PCIe maar kom er niet uit.

Ik heb een Intel C612 Chipset met een Xeon E5-2600 CPU. In het blockchain diagram van van de Xeon zie ik dat er 40 PCIe* 3.0 poorten beschikbaar zijn op de CPU. Dit strookt met wat er op het moederbord aanwezig is (x16, x16, x8). Volgens het diagram zijn er 8 PCIe* 2.0 poorten voor de chipset. Op het moederbord zit verder een x1 en een x4 slot maar dan kom ik tot 5. Gaat overigens om een HP-z640 in dit geval.

Het gaat uiteindelijk om het aansluiten van een dual port 10GbE netwerk adapter (x4 gen3). Ik zie dat juist GPU over de poorten van de CPU gaan en niet die van de chipset. De chipset stuurt dan weer overige aparatuur aan zoals Ethernet controllers. Als ik de dual port netwerk adapter op bijv. het x8 3.0 slot zet, hoe werkt dit dan? Ben ik dan beperkt tot de snelheid van gen2 (chipset) of gen3 (cpu).

Probeer dit concept een beetje te begrijpen dus alle input is welkom.

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Ik heb van de pagina met handleidingen even de Maintenance and Service Guide gepakt, die bevat op pagina 12 (22ste pagina in de pdf) als het goed is het diagram dat jouw uitleg visualiseert.

Hieruit leidt ik af, dat als je de netwerkadapter in het x8-slot zet, dat de adapter dan direct met de CPU verbonden is, en dus met PCIe 3.0.

[ Voor 3% gewijzigd door dcm360 op 18-03-2020 13:08 ]