Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!

Er zit sinds een week of twee een klein scheurtje in de hoek van mijn Lenovo IdeaPad C340. De scheur zat in de plastic behuizing, ik stoorde me er niet heel erg aan. Alleen nu vrees ik dat door dit scheurtje en nu een barstje in de hoek van mijn beeldscherm zit. Ik denk dat een klein stukje uitstekend plastic een scheurtje in het scherm heeft gemaakt bij het dichtklappen van de laptop.

Het lijkt me het beste om de scheur in het plastic te lijmen, alleen hoe kan ik verdere schade aan mijn beeldscherm voorkomen. Heeft iemand tips?

Alvast bedankt!!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:10
Heb je foto's?

Komt het door stoten of vallen?
Heb je er nog garantie op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chuckygetslucky
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-09 14:45
Heb je een foto van t scheurtje?

Als tip, maar dit vooral ook bij laptops die nog niet gesloopt zijn...: nóóit aan een hoek t scherm dicht doen, altijd in het midden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7WESZckHWsQnbt7N0sVuPjkRNM4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iK9PsNZG99S8v6tuTpZxw4hG.jpg?f=fotoalbum_large
Het scheurtje van het plastic

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8s6v_UeptzRpRehkNYZ74Hykh7w=/f/image/zTGyBdG2hJ2DZM3YfNbNsBQQ.jpg

Het barstje in het scherm, nu gelukkig nog erg klein en in de rand om het scherm!

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2020 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
corporalnl schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 12:23:
Heb je foto's?

Komt het door stoten of vallen?
Heb je er nog garantie op?
Ik durf het niet te zeggen, maar ik vrees wel door stoten. Ik heb de laptop afgelopen september gekocht, dus zou nog wel binnen de garantie periode moeten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 12:43

Croga

The Unreasonable Man

één ding is zeker: De scheur in het scherm komt niet door de scheur in het plastic. Beiden komen van de buts die de laptop gemaakt heeft. Beiden komen van dezelfde oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zit op dezelfde hoek, het lijkt er meer op dat je scherm door de stoot al gescheurd danwel vervormd is, die druk die de behuizing op het glas uitoefend is dan uiteindelijk fataal geworden.

Nu is het zo te zien gelukkig enkel het glas voor je scherm en niet het scherm zelf. Er lijkt ook iets van plasticmeuk tussen te zitten.

Wat je kan doen om het verder te beschermen is bijvoorbeeld een stukje doorzichtige stikker/screenprotector er overheen plakken. Is het in ieder geval een beetje beschermt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel voor jullie reacties!

Als de barst niet van het plastic lijkt te komen, heeft het dan zin om er iets over heen te plakken. Of is er voorzichtig mee omgaan dan genoeg?
Pagina: 1