Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STV
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-11-2024
Hey! Dit is niet een reguliere vraag voor koopadvies, but here goes...

Ik wil dolgraag een VR bril kopen en twijfel tussen een Oculus Rift S, een Valve Index en een HP Reverb Professional.

De zwakste schakel lijkt mijn grafische kaart te zijn namelijk een RX 580. De rest van mijn PC is verouderd, maar die kosten heb ik al ingecalculeerd. Ik wil daarentegen geen nieuwe grafische kaart hoeven kopen. Dat is hoogstens iets voor de lange termijn.

Wat Googlen leert mij dat een RX 580 meer dan voldoende lijkt te zijn voor een Oculus Rift S en net aan voor een Valve Index. Voor een HP Reverb wordt een Radeon Pro WX 8200 geadviseerd. Maar ik merk dat een refurbished/tweede hands HP Reverb niet noodzakelijkerwijs duurder hoeft te zijn dan een Valve Index.

Dus hierbij mijn vraag;

Als ik een HP Reverb Professional aanschaf, kan ik hem op een lagere resolutie draaien om te laten werken met een RX 580? Dan kan ik altijd later nog een betere grafische kaart aanschaffen om de bril op vol vermogen te draaien. Als een investering, zeg maar. Of zullen de resultaten teleurstellend zijn?

Beste antwoord (via STV op 23-03-2020 18:35)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:56

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wat wil je met de VR bril gaan doen? IS bijvoorbeeld de HP niet meer bedoeld voor zakelijk gebruik, ook omdat daar een Radeon Pro WX serie kaart voor aangereden wordt. Voor gamen in VR is jouw huidige kaart met een Oculus voldoende, lijkt mij.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STV
Het achterwege blijven van reacties zegt mij dat mijn vraag te moeilijk of te dom is om beantwoord te kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-07-2020

VapingQueen

Patriotic Vapester!

STV schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 17:04:
Het achterwege blijven van reacties zegt mij dat mijn vraag te moeilijk of te dom is om beantwoord te kunnen worden.
Te moeilijk met alle kennis die hier rondloopt zal het niet zijn, dan blijft er volgens jouw redenering maar 1 ding over, en dat is te dom.... :P

Kleine tip, ik zou wat zwaarders aanschaffen dan een RX580..... ;)

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STV
De kleine tip om E1200 neer te leggen voor een Radeon Pro WX 8200 aan de andere kant, gaat toch wel tegen de intentie van mijn vraagstelling in. Maar een antwoord is een antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:14
STV schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 21:55:
De kleine tip om E1200 neer te leggen voor een Radeon Pro WX 8200 aan de andere kant
Tussen een RX 580 en de WX 8200 zitten vele mogelijkheden die aan de eisen voldoen. GTX 1080 of beter bijvoorbeeld. RTX 2060/2070 Super heb je voor de helft.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:56

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wat wil je met de VR bril gaan doen? IS bijvoorbeeld de HP niet meer bedoeld voor zakelijk gebruik, ook omdat daar een Radeon Pro WX serie kaart voor aangereden wordt. Voor gamen in VR is jouw huidige kaart met een Oculus voldoende, lijkt mij.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

STV schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 21:55:
De kleine tip om E1200 neer te leggen voor een Radeon Pro WX 8200 aan de andere kant, gaat toch wel tegen de intentie van mijn vraagstelling in. Maar een antwoord is een antwoord.
Waar haal je het vandaan dat ik je aanraad om € 1200,00 uit te geven?, want hoe vaak ik mijn reactie ook lees, ik zie het nergens staan. Ik zou waarschijnlijk een 1660 aanraden, maar ik kan er naast zitten en dan hoor ik het graag van mijn mede-Tweakers...

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STV
VapingQueen schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 22:54:
[...]

Waar haal je het vandaan dat ik je aanraad om € 1200,00 uit te geven?, want hoe vaak ik mijn reactie ook lees, ik zie het nergens staan. Ik zou waarschijnlijk een 1660 aanraden, maar ik kan er naast zitten en dan hoor ik het graag van mijn mede-Tweakers...
Dat zei je niet letterlijk nee, maar mijn vraagstelling was: kan een HP Reverb Prof. op een lager pitje worden gezet om te runnen op een videokaart die minder krachtig is dan de kaart die wordt aangeraden voor deze bril, namelijk de Radeon WX 8200 (minimum).

Waarbij ik verduidelijkte dat ik geen nieuwe videokaart kan kopen en dus vast zit aan een RX 580. Dat ik alsnog de tip krijg om een nieuwe videokaart te kopen is, al dan niet geheel onverwacht fora kennende, toch een beetje jammer. Zelfs als ik iets tussen de aangeraden kaart en mijn huidige kaart in zou kopen, wat dus geen optie is, dan weet ik nog steeds niet of de HP Reverb Prof. op een lager pitje kan worden gezet om te runnen op een videokaart die minder krachtig is dan de kaart die voor deze bril wordt aangeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STV
_Dune_ schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 22:16:
Gamen staat op de wenslijst, maar het potentieel van een VR-bril als 3D thuisbioscoop is ook bijzonder interessant. En dan komt de HP R.P. om de hoek kijken aangezien het effectief een 4K beeldscherm is. En dat kun je van de Oculus en Valve niet zeggen.

Het klopt dat de HP bedoeld is voor zakelijk gebruik, maar ik denk dat die theorie ingehaald gaat worden door de consumentenvraag. En het lijkt mij zo zonde om een bril te kopen die, lang voordat hij versleten is, weer op marktplaats moet worden gedumpt omdat VR mij zo goed bevalt dat ik, op de middellange termijn, alsnog ga upgraden.

Maar misschien is dat gewoon de realiteit die ik moet accepteren. :/

En dan is de Oculus, of misschien een Valve, wel de enige opties. Mjah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen

VapingQueen

Patriotic Vapester!

STV schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 15:03:
[...]

Dat zei je niet letterlijk nee, maar mijn vraagstelling was: kan een HP Reverb Prof. op een lager pitje worden gezet om te runnen op een videokaart die minder krachtig is dan de kaart die wordt aangeraden voor deze bril, namelijk de Radeon WX 8200 (minimum).

Waarbij ik verduidelijkte dat ik geen nieuwe videokaart kan kopen en dus vast zit aan een RX 580. Dat ik alsnog de tip krijg om een nieuwe videokaart te kopen is, al dan niet geheel onverwacht fora kennende, toch een beetje jammer. Zelfs als ik iets tussen de aangeraden kaart en mijn huidige kaart in zou kopen, wat dus geen optie is, dan weet ik nog steeds niet of de HP Reverb Prof. op een lager pitje kan worden gezet om te runnen op een videokaart die minder krachtig is dan de kaart die voor deze bril wordt aangeraden.
Dat zal ongetwijfeld kunnen, maar of het dan nog naar tevredenheid werkt, is een andere vraag.

Nee, je zei "Ik wil daarentegen geen nieuwe grafische kaart hoeven kopen" en dat is totaal iets anders dan niet kunnen kopen. Het advies om dus een andere videokaart aan te schaffen komt dus niet uit de lucht vallen. Zo zegt @Uszka dat er genoeg mogelijkheden zijn tussen een RX480 en een WX8200, maar dat wordt genegeerd. @_Dune_ zegt dat VR gamen met een Oculus voldoende is met jouw videokaart, maar wederom geen enkele respons. Je wilt advies hebben, maar hetgeen er gezegd wordt, negeer je totaal. :/

Nogmaals, je zal de HP best op een lager pitje kunnen draaien, maar verwacht dan niet hetzelfde resultaat. Ik zou voor een Oculus of een Valve gaan, zeker als je niet je videokaart wilt vervangen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STV
VapingQueen schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 15:39:
[...]
Dat zal ongetwijfeld kunnen, maar of het dan nog naar tevredenheid werkt, is een andere vraag.
En dat was dus mijn vraag :) Zou de HP met kaart X dan het niveau aanmeten van een Oculus/Valve die op het niveau van kaart X opereren of zou het nog slechter werken dan deze aangezien het er niet voor ontwerpen is. Maar ik begrijp dat niemand dit met zekerheid kan zeggen, dus ik ga veiligheidshalve van een 'nee' uit.
VapingQueen schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 15:39:
Nee, je zei "Ik wil daarentegen geen nieuwe grafische kaart hoeven kopen" en dat is totaal iets anders dan niet kunnen kopen. Het advies om dus een andere videokaart aan te schaffen komt dus niet uit de lucht vallen.
Je dacht dat ik gewoon geen zin had om te gaan shoppen? :P Wel, ik dacht niet dat iemand dit op deze wijze zou interpreteren maar ok sure, ik zie jouw punt.
VapingQueen schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 15:39: Zo zegt @Uszka dat er genoeg mogelijkheden zijn tussen een RX480 en een WX8200, maar dat wordt genegeerd. @_Dune_ zegt dat VR gamen met een Oculus voldoende is met jouw videokaart, maar wederom geen enkele respons. Je wilt advies hebben, maar hetgeen er gezegd wordt, negeer je totaal. :/
Nou zie ik toch echt mijn reactie op Dune hierboven, en in mijn reactie op jou vermeld ik dat een zwakkere kaart dan de kaart die HP aanraad niet het vraagstuk oplost.

Zijn deze reacties voor jou niet zichtbaar?
Pagina: 1