Toon posts:

Probleem met video games

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben nieuw op forums en zal graag hulp willen bij een probleem met mijn PC.
Ik ben niet heel handig met computers maar zie dat mijn scherm regelmatig zwart knippert en enigsinds vastloopt voor een paar seconden. Ook draait mijn laptop geen video games meer.

De laptop is een paar jaar oud

Ik heb geen idee wat ik hieraan kan doen, kunnen jullie mij helpen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eqY3eHnN_lbvc4-9u9PdY7tRUg8=/f/image/iCEvyYtV7QMikyBvU6YiSH5y.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/myX1BDwRyO-DAunrs_mSBlOsWuE=/f/image/84h4ZmbX5NKWUTGN1kp89jzF.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yqskN2hk735zRp8Gq1bQHRCfFbQ=/f/image/aaAKz1rHnFJdKE1igGvn7nJj.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
Het kan best zijn dat je GPU, de AMD Radeon R7 M440, brak is...dan draait de laptop wel op de interne GPU van de processor zelf, maar wanneer er een spel opgestart wordt, of wanneer er iets meer van de laptop gevraagd wordt, dan gaat hij op zwart...

Zelf heb ik dit ook een keertje gehad bij een oude laptop, en toen bleek de videochip geen goed contact meer te maken met de headsink in de Laptop. Nieuw thermal paste tussen de videochip en de headsink kan dan de oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-10 16:33

nelizmastr

Goed wies kapot

Ook de driver maar eens updaten. 2017 is nogal oud voor een video driver.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JappieR
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:05
Wat zijn de temperaturen van de cpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DeArmeStudent schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 22:49:
Het kan best zijn dat je GPU, de AMD Radeon R7 M440, brak is...dan draait de laptop wel op de interne GPU van de processor zelf, maar wanneer er een spel opgestart wordt, of wanneer er iets meer van de laptop gevraagd wordt, dan gaat hij op zwart...

Zelf heb ik dit ook een keertje gehad bij een oude laptop, en toen bleek de videochip geen goed contact meer te maken met de headsink in de Laptop. Nieuw thermal paste tussen de videochip en de headsink kan dan de oplossing zijn.
ahh shit dat is slecht nieuws. Mijn pc is volgens mij nog niet zo heel oud. jaartje of 2-3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nelizmastr schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 07:20:
Ook de driver maar eens updaten. 2017 is nogal oud voor een video driver.
Heb ik al geprobeerd maar dan blokkeert de pc de toepassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JappieR schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:15:
Wat zijn de temperaturen van de cpu?
rond de 60 graden, er is geen oververhitting en heb hem recent stofvrij gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-10 08:55
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:13:
[...]

rond de 60 graden, er is geen oververhitting en heb hem recent stofvrij gemaakt.
Wat heb je daarvoor gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:12:
[...]
ahh shit dat is slecht nieuws. Mijn pc is volgens mij nog niet zo heel oud. jaartje of 2-3.
Valt dus wel mee, zoals aangegeven, heb ik ooit een dergelijk probleem gehad, en met het toepassen van nieuw thermal paste tussen de videochip en de heatsink was het probleem opgelost.

Dus het is wellicht makkelijk oplosbaar, maar even sleutelen aan de laptop...tja, dat moet je wel even durven. Niet geschoten is altijd mis.

Ps: de meeste laptops zijn makkelijk te openen.
Pagina: 1