"blindering" badkamerraam

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-190
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-02-2022
Aangezien ik bezig ben met een offerte voor nieuwe kozijnen op mijn 1e etage, ben ik ook op een moeilijk ding gekomen wat betreft het badkamerraam.

Met douche zit aan de kant van het raam, daar hangen nu luxaflex. Deze worden nat, en daardoor vies en zijn aan het roesten. Met het nieuwe kozijn wil ik dit niet meer, aangezien dat eeuwig zonde is.

Op mijn benedenverdieping heb ik inzet plisse van Keje, dit wil ik op mijn eerste etage ook toepassen, dat geeft een mooi en net beeld. Alleen wordt dit voor het doucheraam een uitdaging om hetzelfde principe toe te passen.

Ik wil geen melkglas, dit vind ik er persoonlijk goedkoop uitzien en ik mis alle uitzicht naar buiten wanneer ik naar buiten wil kijken. Ik zat ook nog te denken aan plisse in het glas, alleen dan wordt het anders als het normale slaapkamer raam wat er naast zit plus dat het kozijn veranderd.

Heeft er nog iemand goede ideeën over andere mogelijkheden?

Een mogelijk is ook, om het bestaande luxaflex voor het raam te laten. En wanneer ik de badkamer ga verbouwen ik de plisse ga toepassen. De douche en toilet wil ik van plaats verwisselen.

Mocht ik het laatste gaan doen, dan kan ik in ieder geval mensen op ideeën brengen wat betreft dit probleem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:31

JdM

Humbled

Zelf denk ik eraan om one-way vision folie op het raam te plakken. Zelfde op mijn grootste raam in de slaapkamer. Dan kun je aan de buitenkant ook nog iets doen met kleur of opdruk.
Is wel alleen werkzaam wanneer het buiten licht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Niet geheel gehinderd door budget of bouwtekening maar wat zou je tegenhouden om er "een weg" folie / spiegel van te maken?

Zeker als jouw badkamer niet op de begane grond ligt, heeft men nu van buiten toch al een flinke schittering / reflectie als ze omhoog kijken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-06 20:58

InFamous

excommunicado

@MAX3400 maar die folie maakt toch juist gebruik van het feit dat de anti-inkijk zijde lichter is als de andere zijde?

In de avond douche je meestal met een lamp aan (neem ik aan), de anti-inkijk zijde is dan donkerder als de binnenzijde waardoor je alsnog naar binnen kan kijken, weliswaar verminderd maar toch.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:37

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Maar.... Wanneer wil jij dan naar buiten kijken vanuit de badkamer? Breng je daar zo veel tijd door?

Plak wat folie op het glas en klaar ben je... Goedkope oplossing. En als het niet bevalt kun je wat anders proberen. Plisse wordt nat en vies dus is een no-go lijkt mij.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-06 20:58

InFamous

excommunicado

Als kosten geen probleem zijn:
https://smart-folie.nl/tag/smart-film-folie-prijs/

On demand melk glas en toch je uitzicht bewaren.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:36

orf

je kunt ook nog voor switch/smart folie gaan. Dan kun je schakelen tussen transparant en melkglas. Bijvoorbeeld hier: https://switchfoil.com/nl/online-calculator/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:46
Let wel even op met folie, wat je type glas is. HR++ schijnt erdoor kapot te kunnen gaan (thermische breuk).

[ Voor 9% gewijzigd door DutX op 17-03-2020 22:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@InFamous gedeeltelijk heb je gelijk. "Goed" folie is eigenlijk 4 lagen; transparant, x % zwart, y % "reflectie", transparant.

Het zwarte percentage is vaak verkrijgbaar tussen 0 en 15 % dekking afhankelijk van hoe goed je nog van binnen naar buiten wil kijken. Tegelijkertijd is de zwarte laag van buitenaf eerst afgedekt door de reflectielaag en levert gecombineerd een bijna 100% "ondoorkijkbare" dekking.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-07 14:04
Met die smart folie is het echter niet _echt_ transparant, we hebben het hier op kantoor en zeker van dichtbij lijkt het als of het raam smerig is als deze op transparant staat. En dat is geen goedkope folie geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Gestraald glas icm een nieuw kozijn waarbij je de mogelijkheid hebt om het raam open te zetten. Vind ik persoonlijk mooier dan melkglas, en met de mogelijkheid tot openen van het raam kun je toh naar buiten kijken wanneer je wilt en kun je ook beter ventileren. Geen inkijk maar toch genoeg licht, hoef je ook niet te klooien met folie. En dergelijk glas is (vrijwel) niet duurder dan gewoon glas.

[ Voor 32% gewijzigd door naitsoezn op 18-03-2020 09:06 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:45
Def1ant schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 22:44:
Let wel even op met folie, wat je type glas is. HR++ schijnt erdoor kapot te kunnen gaan (thermische breuk).
Dit wilde ik ook zeggen, van degene die het bij mij kwam installeren begreep ik dat de coatings er van stuk kunnen gaan door hitte, wat ook niet fijn is als je die folie er ooit nog afhaalt.

Over roestende luxaflex, worden die tegenwoordig niet 99% van aluminium gemaakt, wat dus niet roest? Misschien wel af en toe eens afnemen om kalkaanslag te voorkomen. Misschien ook dat het weer in de koordjes kan komen. maar ja, goed ventileren is sowieso handig.

Wij hebben dat nu namelijk, dus hoe dat zich houdt kan ik je over een paar jaar vertellen :P

Voor de prijs kun je het experiment wel doen, beetje afhankelijk van de maat praat je over 40-80 euro voor precies op maat gemaakt (aanbieders mag je zelf googlen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-07 06:01

Croga

The Unreasonable Man

In één van onze deuren hebben we "luxaflex" in laten bouwen tussen de glas lagen. Dat is waarschijnlijk net iets goedkoper dan smart folie maar geeft grofweg hetzelfde effect.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07 15:15
Wilke schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:10:
[...]

Over roestende luxaflex, worden die tegenwoordig niet 99% van aluminium gemaakt, wat dus niet roest? Misschien wel af en toe eens afnemen om kalkaanslag te voorkomen. Misschien ook dat het weer in de koordjes kan komen. maar ja, goed ventileren is sowieso handig.
Aluminium roest juist ontzettend snel :)

Moest ik zeggen van mijn oude metaalbewerkingleraar op de MTS...

Runs everything...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiff
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:08
Bij folie even checken of deze tegen de regelmatige hoge luchtvochtigheid kan!

https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:45
Croga schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:15:
In één van onze deuren hebben we "luxaflex" in laten bouwen tussen de glas lagen. Dat is waarschijnlijk net iets goedkoper dan smart folie maar geeft grofweg hetzelfde effect.
D-190 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 22:28:
[..] Ik zat ook nog te denken aan plisse in het glas, alleen dan wordt het anders als het normale slaapkamer raam wat er naast zit plus dat het kozijn veranderd.

[..]

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:47
Je zou eens naar Inblindz kunnen kijken (of een ander merk, zal er vast zijn maar ik heb ervaring met Inblindz.
Wij hebben dit ook op de badkamer, werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:15
orf schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 22:43:
je kunt ook nog voor switch/smart folie gaan. Dan kun je schakelen tussen transparant en melkglas. Bijvoorbeeld hier: https://switchfoil.com/nl/online-calculator/
offtopic:
Zat het filmpje even te bekijken, verbaast mij dat er nog zo'n dikke voeding nodig is eigenlijk. 200W :o

[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 18-03-2020 11:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
MacIsCool schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:48:
Aluminium roest juist ontzettend snel :)

Moest ik zeggen van mijn oude metaalbewerkingleraar op de MTS...
I know, technisch gezien heb je gelijk (en dus het beste soort gelijk) :>

Mijn ontzettend snel verroeste aluminium blindering ziet er dus prima uit tot nu toe (maar hangt pas een maand ofzo) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 13:46

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Def1ant schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 22:44:
Als glaszetter/glas leverancier kan ik dit beamen. Het gaat kapot. Hoe lang het duurt is vaak alleen de vraag. :)
Wilke schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:10:
[...]

Dit wilde ik ook zeggen, van degene die het bij mij kwam installeren begreep ik dat de coatings er van stuk kunnen gaan door hitte, wat ook niet fijn is als je die folie er ooit nog afhaalt.
Op zich is dat vrij knap, aangezien de coating juist in de spouw hoort te zitten. Ah, of de coating ook daadwerkelijk stuk gaat weet ik niet. Meestal is de ruit eerder aan zijn levenseinde.

[ Voor 44% gewijzigd door ElectricHead op 18-03-2020 11:17 ]

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:49

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

ThinkPadd schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:05:
nog zo'n dikke voeding nodig is eigenlijk. 200W :o [/offtopic]
Misschien omdat er dan met 1 voeding flinke afmetingen geschakeld kunnen worden. Las dat het 5 Watt per m2 is en 60V is ook een ietwat minder gebruikelijke spanning voor compacte geschakelde voedingen.

Wel een voordeel dat mat/melk de uit stand is, mocht je stroom uitvallen ;)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1294558

ElectricHead schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:13:
[...]

Als glaszetter/glas leverancier kan ik dit beamen. Het gaat kapot. Hoe lang het duurt is vaak alleen de vraag. :)
Toch niet als je het aan de buitenkant plakt? Heb hier al 5 jaar warmte werende folie op de buitenkant. Nergens last van al heb ik geen HR+++ glas, maar gewoon dubbel glas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragoncry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-07 10:35
Wilke schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:12:
[...]

I know, technisch gezien heb je gelijk (en dus het beste soort gelijk) :>

Mijn ontzettend snel verroeste aluminium blindering ziet er dus prima uit tot nu toe (maar hangt pas een maand ofzo) :P
offtopic:
is dat zo? aluminium oxideert toch ipv dat het roest (hoewel in de volksmond vaak het zelfde is er wel degelijk een verschil vziw) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 13:46

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Anoniem: 1294558 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:17:
[...]

Toch niet als je het aan de buitenkant plakt? Heb hier al 5 jaar warmte werende folie op de buitenkant. Nergens last van al heb ik geen HR+++ glas, maar gewoon dubbel glas.
Dan inderdaad niet. Normaal zit de HR coating op de binnenste ruit tussen de spouw. Het probleem is dat deze warmte naar binnen weer terug reflecteert. Als daar de folie zit kan deze terug gereflecteerde warmte niet weg en zal dus het glas verwarmen. Dat heeft als gevolg dat het glas uitzet en gaat knellen. Bij standaard isolatieglas ontbreekt die coating en kan de warmte dus gewoon weg ondanks dat er folie voor zit.

De folie buiten heeft daar dus geen invloed op en werkt. Of het mooi staat en lang goed gaat is dan weer wat anders. Maar warmte werende folie is iets anders dan de gemiddelde plakfolie met een werkje.

[ Voor 6% gewijzigd door ElectricHead op 18-03-2020 11:26 ]

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Dezjay schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 08:53:
Met die smart folie is het echter niet _echt_ transparant, we hebben het hier op kantoor en zeker van dichtbij lijkt het als of het raam smerig is als deze op transparant staat. En dat is geen goedkope folie geweest.
Ziet het er bij jullie dan zo uit als op 0:42 van dit filmpje : YouTube: Switchfoil - an impression Want dat vind ik er eerlijk gezegd echt niet uitzien... Dat transparant noemen is wmb bijna oplichting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

ElectricHead schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:23:
[...]

Dan inderdaad niet. Normaal zit de HR coating op de binnenste ruit tussen de spouw. Het probleem is dat deze warmte naar binnen weer terug reflecteert. Als daar de folie zit kan deze terug gereflecteerde warmte niet weg en zal dus het glas verwarmen. Dat heeft als gevolg dat het glas uitzet en gaat knellen. Bij standaard isolatieglas ontbreekt die coating en kan de warmte dus gewoon weg ondanks dat er folie voor zit.

De folie buiten heeft daar dus geen invloed op en werkt. Of het mooi staat en lang goed gaat is dan weer wat anders. Maar warmte werende folie is iets anders dan de gemiddelde plakfolie met een werkje.
Het is supermooi. Geplakt door een vakman en blijft ook mooi. Dan is dit wellicht een oplossing voor TS want het spiegelt aan de buitenkant en je kan (overdag) niet naar binnen kijken en in de avond bijna niet ( hoe warmte werender, hoe minder zicht naar binnen maar dan wordt het binnen wel iets donkerder).

Ik heb het hier https://www.raamfolie-winkel.nl/ gekocht en door hen laten plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:56
DukeBox schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:15:
[...]

Misschien omdat er dan met 1 voeding flinke afmetingen geschakeld kunnen worden. Las dat het 5 Watt per m2 is en 60V is ook een ietwat minder gebruikelijke spanning voor compacte geschakelde voedingen.

Wel een voordeel dat mat/melk de uit stand is, mocht je stroom spanning uitvallen ;)
FTFY ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:30

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Als het best geld mag kosten:

Afbeeldingslocatie: https://www.selectwindows.nl/wp-content/uploads/2019/04/DSC00800.jpg

Blindering in het glas.

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Want ? Als ik een schakelaar omhaal heb ik nog steeds spanning maar geen stroom meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:56
DukeBox schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 12:15:
[...]

Want ? Als ik een schakelaar omhaal heb ik nog steeds spanning maar geen stroom meer.
Spanning op de schakelaar maar niet op het glas.

Stroomuitval is spreektaal maar niet de juiste term. Je spreekt over spanningsuitval.
Helaas gebruiken alle netbeheerders deze term toch, omdat deze zo bekend is onder de leken en zo houdt men de boel in stand.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• naftebakje
  • Laatst online: 04-07 15:06
Bij mijn schoonbroer hangt er "melkglas-folie" op het onderste 3/4 van het raam; dus als je rechtstaat kan je naar buiten kijken, terwijl je "interessante" onderdelen niet zichtbaar zijn van buitenaf.
Als je het raam vernieuwt, zou ik het laten zandstralen ipv folie plakken.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
ybos schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 12:21:
[...]
Stroomuitval is spreektaal maar niet de juiste term. Je spreekt over spanningsuitval.
Helaas gebruiken alle netbeheerders deze term toch, omdat deze zo bekend is onder de leken en zo houdt men de boel in stand.
Ehm, taal is levend en veranderend.
Als de netbeheerders en de leken een bepaalde term gebruiken, dan lijkt mij dat de nieuwe juiste term ipv dat 1% een term gijzelt omdat die volgens hun "correcter" is, maar niemand buiten de 1% die term gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-07 14:04
Gomez12 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:27:
[...]

Ziet het er bij jullie dan zo uit als op 0:42 van dit filmpje : YouTube: Switchfoil - an impression Want dat vind ik er eerlijk gezegd echt niet uitzien... Dat transparant noemen is wmb bijna oplichting.
Dat is inderdaad wel vergelijkbaar, heb wel het idee dat het bij ons iets minder wazig was. Dat melkachtige is nog niet zo erg maar het is net also het glas een soort van kijkhoek krijgt en als je er dan scheef voor staat ziet het er niet uit.

Toen iedereen was bij gekomen van de "wauw factor" was het vrij snel klaar. De folie is op de spreekkamers verwijderd. Op de grote toegangsdeur zit het nog wel, daar val het minder op. Vermoedelijk omdat dat op een grotere afstand is, en er een boel licht aan de achterzijde van de deur is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:48

Reptile209

- gers -

dragoncry schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:20:
[...]

offtopic:
is dat zo? aluminium oxideert toch ipv dat het roest (hoewel in de volksmond vaak het zelfde is er wel degelijk een verschil vziw) :9
offtopic:
ze oxideren alletwee. Alleen laten de oxides van ijzer (roest) makkelijk los, waardoor er weer blank metaal aan het oppervlak komt en ook gaat oxideren. De oxidelaag van aluminium is juist erg stevig, blijft zitten en beschermt het metaal. :Y)

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-190
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-02-2022
Folie plakken blijft altijd nog wel een dingetje over eventuele garantie. Al komt het nauwelijks voor dat ramen, nadat deze geplaatst zijn "stuk"gaan. Het liefste heb ik een soort extra spiegel effect, dat is van binnen en buiten het mooiste. Het zicht van binnen blijft zeer goed, alleen van buiten niet meer naar binnen.
Het is alleen nog een ding als het buiten donker is en van binnen licht, heeft iemand daar ervaring mee?
Jellabie schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 12:13:
Als het best geld mag kosten:

[Afbeelding]

Blindering in het glas.
Dit is wellicht een optie, ik wil in elk raam triple glas laten zetten(100euro subsidie in plaats van 30euro voor dubbel). Ik heb al even gekeken en dat triple glas is gelukkig ook leverbaar. Ik zit alleen met eventuele spiegeling die je krijgt als de luxaflex dicht zit, hoe is je ervaring daarmee? Dit kan eventueel simpel opgelost worden door folie erop te plakken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

D-190 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:12:
Folie plakken blijft altijd nog wel een dingetje over eventuele garantie. Al komt het nauwelijks voor dat ramen, nadat deze geplaatst zijn "stuk"gaan. Het liefste heb ik een soort extra spiegel effect, dat is van binnen en buiten het mooiste. Het zicht van binnen blijft zeer goed, alleen van buiten niet meer naar binnen.
Het is alleen nog een ding als het buiten donker is en van binnen licht, heeft iemand daar ervaring mee?
Ik weet niet, maar ik geef je alle info en dan stel je deze vraag. Zie hierboven ergens mijn laatste post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Je kunt ook een mooie plant voor het raam zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

ybos schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 12:21:
Spanning op de schakelaar maar niet op het glas.
Er kan nog steeds spanning op het glas staan, het stroomt alleen niet.
Maar het is zoals ook al door iemand anders gemeld, algemeen gebruikelijk om het over stroom onderbreking te hebben of iets spanningsloos maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

JdM schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 22:30:
Zelf denk ik eraan om one-way vision folie op het raam te plakken. Zelfde op mijn grootste raam in de slaapkamer. Dan kun je aan de buitenkant ook nog iets doen met kleur of opdruk.
Is wel alleen werkzaam wanneer het buiten licht is.
Dat is de goedkopere versie van melkglas en dat vindt hij er te goedkoop uitzien.

Persoonlijk zou ik gewoon melkglas nemen, het laat licht binnen en verder hoef ik niet naar buiten te kijken in de badkamer (en het raam kan ook open natuurlijk). Mijn ouders hebben luxaflex, maar dat vind ik minder mooi en het is meer werk met schoonmaken en een gordijn in de badkamer is ook niks.

Of je plaatst zo'n spiegelend kantoorraam, maar dat ziet er aan de buitenkant misschien weer vreemd uit en ik zou me dan continu afvragen of er toch niet iemand doorheen kan kijken.

[ Voor 10% gewijzigd door Marzman op 18-03-2020 18:40 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-07 07:38
Hoe heb je dit opgelost @D-190 ? Wij zitten hier ook mee en ik wil geen folie plakken op het glas (last resort). Leverancier zegt dat garantie dan vervalt. Waarom doen ze ook niet gelijk een gezandstraalt ruit in de badkamer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-07 12:29
Satijn glas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-07 10:33
mister_S schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 21:59:
Hoe heb je dit opgelost @D-190 ? Wij zitten hier ook mee en ik wil geen folie plakken op het glas (last resort). Leverancier zegt dat garantie dan vervalt. Waarom doen ze ook niet gelijk een gezandstraalt ruit in de badkamer :(
Ik heb de plise's in het glas, mocht dat je helpen. Ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-07 23:59
En simpelweg PVC lamellen, die prima in vochtige ruimtes kunnen hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Melkglas zou ik ook niet doen. Dat geeft een wat rare uitstraling. Wij hebben een oud huis en hebben het onderste deel van het badkamerraam (bovenste deel is een klapraampje) met een soort van crepi-glas gedaan. Persoonlijk vonden wij licht belangrijker dan uitzicht. We gaan nog wel PVC of houten jaloezieen met grote lamellen ophangen voor de sfeer overigens. Wij staan niet heel dicht bij het raam te douchen, dus echt nat wordt het niet.

Als je folie aan de binnenkant overweegt, dan zou ik in de badkamer wel voor kwaliteitsspul gaan. De ruimte wordt regelmatig wat vochtiger en bij die goedkope folie worden de randjes dan vrij snel smoezelig en rafelig.

De uitstraling aan de buitenkant wordt bij ons toch anders dan bij de slaapkamers, want daar willen we verduisterende rolgordijnen in de dag en siergordijnen aan roedes. We willen de slaapkamers graag simpel houden, dus geen top-down-bottom-up plisse ofzo. Dat doen we beneden wel, aan de voorkant van het huis (worden vandaag geleverd!).

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 06-05-2021 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastedje
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-06 18:56
Is kunststof lamellen nog een optie i.p.v. lamellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Laatst online: 04-07 15:06
"Onze" raamleverancier had een groot voorbehoud voor zandstralen/melkglas: je kan het niet ongedaan maken, dus discussieert hij altijd om de klant heel bewust hiervan te maken. In de gang melkglas geplaatst (want moest helemaal gedaan worden), voor de badkamer vond hij het toch beter om folie te plakken (dan kan het er af als je de badkamer verplaatst), maar als we zekerder waren gingen we het laten zandstralen (dat kan in elke vorm of dessin die je wil).
Als je zeker bent, zou ik de onderste helft van het glas laten zandstralen (even vanuit de kamer en van buiten kijken welke hoogte goed is om de 'interessante' lichaamsdelen te blinderen).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
Elke glasboer verschuilt zich achter het regeltje dat er niks op het glas mag.
Dat komt omdat alles wat je op het glas plakt, het glas/spouw extra verwarmt waardoor het iets uitzet.
Als men het glas niet helemaal super heeft gemonteerd, waardoor het bijv. geen ruimte heeft om te werken, dan kan dit dus voor problemen zorgen (o.a. scheuren).
Maar dit doet zich eigenlijk alleen voor als je het echt donker glas gaat maken omdat dit de warmte absorbeert.
Melkglas/zandstraal folies laten een groot deel van het licht door en reflecteren het andere deel.
Het risico op glasbreuk is dus zo goed als nihil, tenzij het glas echt heel 'slecht' is gemonteerd, maar dit heb ik zelf nog niet meegemaakt (disclaimer, ik werk bij een bedrijf wat o.a. folie doet).

Lamellen en andere dingen zijn ook een risico omdat dit ook warmte opsluit tussen de lamellen en het glas waardoor de spouw extra opwarmt.

Folie kan overigens prima tegen vochtige ruimtes mits je het netjes plakt en de randjes netjes afwerkt op de ruit (dus ±2mm vrij laten vanaf het rubber).
Kies niet voor statische folie, maar echt een zelfklevende en het liefst een product van een gerenommeerd merk ipv de bouwmarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d5stick
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Zelf hebben wij melk glas laten plaatsen op de badkamer omdat ik er niets tegen of op wilde hebben i.v.m. vuil en nattigheid etc. Wel is het dikker glas waardoor je vanaf beneden niet snel ziet dat het melkglas is.

We hebben gekeken naar spiegelglas maar als je savonds doucht en het is buiten goed donker dan kijk je als nog zo binnen.

Typo*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Misschien mooie raam folie met een patroontje op onderste helft van het raam plakken. Kan jij nog mooi naar buiten kijken en de mensen buiten kunnen dan alleen je hoofd zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destralak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-07 14:53
Wij hebben de Lamella van Keje in combinatie met melkglas. Is zeer geschikt voor de badkamer.
(afbeelding is van internet geplukt)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g9fDENXEmMhavIL_U-guqwnsr5A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dn6lthYiboxyprH0pOJx4Xcn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-06 12:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MHw84iOEfCol0Yk7-DcTUEMzWmI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MJ08JG8n6Kbj71HW8bkV4ph3.jpg?f=fotoalbum_large

Wij hebben het zo opgelost, shutters. Kunststof dus geen omkijken naar.

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:48

Reptile209

- gers -

naftebakje schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:28:
[...]
... (dan kan het er af als je de badkamer verplaatst) ...
Hoe vaak denk je dat iemand zijn badkamer verplaatst? En in dat geval kan de 100 euro voor een ruitje prima op de grote hoop van 50k voor het verleggen van leidingen, afvoeren, etc. naar een andere ruimte die niet als badkamer bedoeld was :D

Zo scherp als een voetbal!

Pagina: 1