Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Als je 39 graden koorts hebt, en je kunstmatig die koorts verlaagd zal een virusinfectie over het algemeen erger worden, langer duren en grotere kans op complicaties geven. Koorts is een natuurlijke immuunsysteemreactie die vaak beter met rust gelaten kan worden. Zie hier een video van een doctor die het mechanisme uitlegt:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Reducing fever, good or bad

In Noord-America is berekend dat er waarschijnlijk jaarlijks ruim 1000 doden extra vallen doordat mensen paracetamol bij griep gebruiken (nieuwsartikel, wetenschappelijk artikel). Onder dieren is ongeveer 1.34x zoveel sterfte te zien met koortswerende middelen bij griepvirussen (bron). Volgens het RiVM heeft paracetamol een negatieve invloed op het immuumsysteem, waardoor bijvoorbeeld vaccinaties minder goed werken als het voorafgaand wordt genomen. Je krijgt dan minder antistoffen.

Een FAQ vraag van het RIVM zegt ook dat paracetamol niet helpt bij de genezing, hoewel er nu nog geen bewijs voor verergering is:
Helpen paracetamol, ibuprofen of andere medicijnen tegen het nieuwe coronavirus?

Er is (nog) geen medicijn tegen het nieuwe coronavirus. Paracetamol en ibuprofen helpen niet om van het virus te genezen, maar kunnen klachten van koorts, keelpijn en malaise verminderen. Er is nu geen bewijs dat het gebruik van paracetamol of ibuprofen (of diclofenac, of naproxen, zogenoemde NSAID’s) de ziekte door het virus juist verergeren. Paracetamol heeft de voorkeur, want dat geeft de minste bijwerkingen.
Op dit moment zijn de schappen met paracetamol zo'n beetje leeg, wat nogal vervelend kan zijn voor mensen met spierpijn of hoofdpijn. Mijn vermoeden is dat er veel mensen zijn die paracetamol willen gaan gebruiken als ze koorts/corona krijgen. Ik zou graag oproepen om de paracetamol lekker te laten liggen, tenzij je bijvoorbeeld hoofdpijn of spierpijn hebt, of advies hebt van een arts het te gebruiken..

Maar laat het maar weten als ik mis zit en je zo 3 pakjes paracetamol gaat hamsteren. :p

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die troep werkt sowieso allemaal niet, maar de apotheken en drogisterijen verkopen het maar al te graag. Niet omdat het je beter maakt: zodat de Pharma industrie handen vol geld kunnen verdienen, aan de domme consument bij die zich bij een klein beetje pijn vol gooit met pijnstillers ( welke bijwerkingen kunnen hebben ).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:13

Barrycade

Through the...

Je zit verkeerd, Facebook zit iets verderop.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:07
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 22:30:
Die troep werkt sowieso allemaal niet, maar de apotheken en drogisterijen verkopen het maar al te graag. Niet omdat het je beter maakt: zodat de Pharma industrie handen vol geld kunnen verdienen, aan de domme consument bij die zich bij een klein beetje pijn vol gooit met pijnstillers ( welke bijwerkingen kunnen hebben ).
Rijk worden van een pakje paracetamol dat 55cent kost en door alles en iedereen vrij geproduceerd mag worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TerminalNL schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 22:33:
[...]

Rijk worden van een pakje paracetamol dat 55cent kost en door alles en iedereen vrij geproduceerd mag worden?
Zeker worden die bedrijven daar rijk van! En ze worden verkocht alsof het snoepjes zijn, terwijl er serieuze bijwerkingen kunnen optreden. Nee ik neem geen pijnstillers. Als je ziek bent moet je gewoon uitzieken en een pijnstiller, maakt je niet beter.

Paracetamol word gewoon massa geproduceerd, laat het € 0,10 totaal kosten. Dan is het wellicht nog veel, want die dingen rollen gewoon met duizenden tegelijkertijd van de band. Het is net als drogmetica, spotgoedkoop om te produceren.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2020 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:09

DukeBox

loves wheat smoothies

Denk dat het net aan kosten dekkend is om een pakje paracetamol op de plan ik de winkel te krijgen.. 'rijk' worden ervan lijkt mij vrijwel onmogelijk.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20:24
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 22:35:
[...]

Zeker worden die bedrijven daar rijk van! En ze worden verkocht alsof het snoepjes zijn, terwijl er serieuze bijwerkingen kunnen optreden. Nee ik neem geen pijnstillers. Als je ziek bent moet je gewoon uitzieken en een pijnstiller, maakt je niet beter.
Dit zie je helemaal verkeerd. Indirect kan een pijnstiller je situatie wel sneller verbeteren.

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

pedorus schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 22:26:
Onder dieren is ongeveer 1.34x zoveel sterfte te zien met koortswerende middelen bij griepvirussen (bron).
Want muizen zijn representatief voor het gehele dierenrijk waar men op mag/mocht testen wereldwijd? Want elk van de 600+ muizen is eerst onderworpen aan uitgebreide anamnese?
of advies hebt van een arts het te gebruiken..
Gaat een beetje tegen het principe in dat het middel vrij verkrijgbaar is zonder doktersvoorschrift.

Vanzelfsprekend, neemt niet weg dat men de bijsluiter moet negeren of de "algemene adviezen" in deze periode moet negeren. Maar je eigen betoog over voor- / nadelen van Paracetamol komt wat zwakjes over op me?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Modbreak:GoT is niet bedoelt voor dit soort medisch advies, deze gaat daarom op slot.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.