Lenovo Thinkpad E330 letters veranderen telkens

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3nt3r
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 17-03-2024
Hallo allemaal, Ik heb een Lenovo Thinkpad E330 laptop waarvan de toetsenbord indeling steeds veranderd.
Als ik de laptop opstart staat caps Lock al en werkt shift toets niet.
mijn numerieke gedeelte springt naar symbolen. Als ik met mijn muis ergens op wil klikken wordt de tekst geselecteerd/ Windows is al een keer opnieuw geïnstalleerd het gaat even goed en daarna weer niet/
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
WIndows 10
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de taalpakker veranderd, daarnaast windows opnieuw geïnstalleerd.
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Welke toetsenbord indeling gebruik je?

Try SCE to Aux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Grote kans dat aan de linkerkant van je toetsenbord de Fn-knop en/of de SHIFT-knop "random" vastzitten.

Ik zeg zeker niet "ram eens een paar keer op die 2 toetsen tegelijk" als het probleem zich voordoet, maar daar lijkt wel de oplossing te zitten.

Subtielere oplossing: toetsen / toetsenbord eens demonteren (als dat al kan) en kijken of er geen "vuil" of ander (plakkerig) spul zoals cola, haren, broodkruimels vast zit.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3nt3r
Ik gebruik Nederland toetsenbord Verenigde staten.
Ik heb het ook met een externe toetsenbord geprobeerd en daar krijg ik ook aparte tekens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

H3nt3r schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 22:22:

Ik heb het ook met een externe toetsenbord geprobeerd en daar krijg ik ook aparte tekens.
Volgens mij (maar ik ken jouw specifieke laptop niet); het aansluiten van extern keyboard of muis schakelt over het algemeen niet de ingebouwde keyboard / trackpad / mouse-dinges uit.

Dus stel dat van jouw laptop-keyboard toch de SHIFT vast zou zitten, je sluit een extern keyboard aan, dan is SHIFT dus nog steeds ingedrukt, zeg maar.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3nt3r
ik heb net even toetsen eraf gehaald en weer erin gezet, maar er zat echt geen vuil eronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3nt3r
Als ik mijn laptop opnieuw opstart is het zo dat standaard capslock aan staat en daarna werkt shift niet meer. Dus ik kan geen hoofdletters typen met shift ingedrukt te houden. Daarnaast zijn de cijfers dus ook veranderd naar tekens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DOS 3.1
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02-05-2021

DOS 3.1

Syntax error

Lijkt erop dat er toch één van de toetsen (zoals CTRL of ALT of any toets van het keyboard) vastzit. Die allemaal al een keer stevig ingedrukt?
Misschien dit eens doorlopen? https://support.lenovo.com/us/en/solutions/ht080160

Error 404½ Page found, but I won't show it to you.

Pagina: 1