Ik heb recent een update van discord uitgevoerd samen met wat andere apps. Sinds gisteren heb ik het probleem dat ik deze apps niet meer kan gebruiken. Ze kunnen niet verbinden met het internet. Echter alle andere apps en websites werken nog wel. Ik heb geprobeerd de discord browser versie te gebruiken, maar van alle apps zijn deze dus ook geblokkeerd
Vraag
Alle reacties
Op wat? Je iPhone? Je laptop? Een NAS? Welk OS? Werkt het niet via WiFi? 4G? Bij de buren? Heb je al een backup teruggezet van "de apps"?
Gezien mijn ietwat korte vragen; je geeft best weinig informatie over de actuele "omgeving" waar je nu problemen ondervindt.
Gezien mijn ietwat korte vragen; je geeft best weinig informatie over de actuele "omgeving" waar je nu problemen ondervindt.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Excusses voor het gebrek aan informatie.
Op mijn desktop
Windows 10, ethernet verbinding (wifi werkt ook niet)(alle andere apparaten Laptop & telefoon werkt het ook niet op)
Ik kan geen oude versie terug zetten, deze kan het systeem nergens meer vinden. Opnieuw downloaden werkt ook niet omdat ik niet op de website van het programma kan.
Op mijn desktop
Windows 10, ethernet verbinding (wifi werkt ook niet)(alle andere apparaten Laptop & telefoon werkt het ook niet op)
Ik kan geen oude versie terug zetten, deze kan het systeem nergens meer vinden. Opnieuw downloaden werkt ook niet omdat ik niet op de website van het programma kan.
Dus: PC, laptop & telefoon werken allemaal niet.
Oplossing: laptop of telefoon eens bij de buren aansluiten op de WiFi.
Werkt dat? Ja? -> dan is je interne netwerk / poortforwards / DNS / router niet goed. Nee? Discord bellen dat ze kapot zijn?
/edit: gezien mijn korte analyse, heb je je ISP al gebeld of er iets "defect" is? Gezien het thuiswerken, toegenomen aantal storingen, bandbreedte-issues kan (nadruk op kan) ik me voorstellen dat ISP's je minstens net zo snel kunnen antwoorden of er aan hun kant iets niet goed gaat.
/edit2: @G0dvader het zou handig zijn als je morgen het eerst nog zelf test en daarna een buur zoekt die dezelfde ISP heeft om daar op het netwerk via WiFi te komen. Dan weet je eigenlijk vrij rap of het aan de ISP ligt of misschien toch aan je interne netwerk. Heb je je modem / router al een reboot gegeven?
Oplossing: laptop of telefoon eens bij de buren aansluiten op de WiFi.
Werkt dat? Ja? -> dan is je interne netwerk / poortforwards / DNS / router niet goed. Nee? Discord bellen dat ze kapot zijn?
/edit: gezien mijn korte analyse, heb je je ISP al gebeld of er iets "defect" is? Gezien het thuiswerken, toegenomen aantal storingen, bandbreedte-issues kan (nadruk op kan) ik me voorstellen dat ISP's je minstens net zo snel kunnen antwoorden of er aan hun kant iets niet goed gaat.
/edit2: @G0dvader het zou handig zijn als je morgen het eerst nog zelf test en daarna een buur zoekt die dezelfde ISP heeft om daar op het netwerk via WiFi te komen. Dan weet je eigenlijk vrij rap of het aan de ISP ligt of misschien toch aan je interne netwerk. Heb je je modem / router al een reboot gegeven?
[ Voor 58% gewijzigd door MAX3400 op 17-03-2020 22:21 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Ik zal het morgen even proberen. En inderdaad door al het gedoe met thuiswerken recentelijk kan dat het ook zijn. Ik kom er morgen op terug of het gewerkt heeft of niet.