Hallo allemaal,
Ik ben opzoek naar een firewall om zo verkeer te blokkeren, maar ook te monitoren.
Vanuit mijn ziggokastje gaan 2 kabels, 1 naar het netwerk boven en 1 voor het netwerk beneden.
EIgenlijk wil ik tussen mijn Ziggo kastje en de 2 kabels die mijn huis in gaan een firewall hebben. Vind het niet erg als ik zo nu en dan wat via de cli moet doen, maar een mooie interface doet ook veel. Zeker om inzichten te krijgen wat mijn iot devices allemaal doen. Open source is oke, maar geen must. En wil er geen groot bedrag aan uitgeven.
Wensen voor een firewall:
- 1 wan poort
- min 2 lan poorten
- hoeft niet perse open source
- grafisch overzicht
- cli config, maar grafisch zou ook mooi zijn
- custom rules maken
- vpn mogelijkheid
- geen abonnementen
- €100,- maximaal
Hebben jullie ideen ?
Ik ben opzoek naar een firewall om zo verkeer te blokkeren, maar ook te monitoren.
Vanuit mijn ziggokastje gaan 2 kabels, 1 naar het netwerk boven en 1 voor het netwerk beneden.
EIgenlijk wil ik tussen mijn Ziggo kastje en de 2 kabels die mijn huis in gaan een firewall hebben. Vind het niet erg als ik zo nu en dan wat via de cli moet doen, maar een mooie interface doet ook veel. Zeker om inzichten te krijgen wat mijn iot devices allemaal doen. Open source is oke, maar geen must. En wil er geen groot bedrag aan uitgeven.
Wensen voor een firewall:
- 1 wan poort
- min 2 lan poorten
- hoeft niet perse open source
- grafisch overzicht
- cli config, maar grafisch zou ook mooi zijn
- custom rules maken
- vpn mogelijkheid
- geen abonnementen
- €100,- maximaal
Hebben jullie ideen ?
[ Voor 3% gewijzigd door bertman1980 op 17-03-2020 21:02 ]