** Allereerst...ik hoop dat dit de juiste plek is voor mijn vraag
Als fotograaf maak ik veel gebruik van social media. Ik bewerk foto's altijd eerst in Lightroom op mijn Macbook Pro met Retina scherm, voordat ik het beeld download op mijn iPhone om daarna online te zetten op o.a. Instagram.
Maar wat me opvalt is wanneer ik een foto bekijk op mijn nieuwe iPhone 7 er een groot verschil is met het origineel bewerkt op mijn Macbook. Het scherm van de iPhone is duidelijk veel contrastrijker en lichter dan mijn Macbook. Wat ik wil is dat mijn foto's er overal hetzelfde uit zien, zeker als potentiële klanten mijn beeld bekijken op hun iPhone.
Heeft iemand een idee hoe dit 'probleem' te verhelpen?
Waar ik gebruik van maak als fotograaf:
Nikon D7000
Macbook Pro 13" Retina
Adobe Lightroom Classic
Iphone 7
Bedankt!
* links: Instagram iPhone7
* rechts: Instagram Macbook (zelfde als in Lightroom)
* beide schermen op maximaal licht
:strip_exif()/f/image/znM751PyJvTbxwQpIRK0f5yK.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.instagram.com/jophermans.photography
Als fotograaf maak ik veel gebruik van social media. Ik bewerk foto's altijd eerst in Lightroom op mijn Macbook Pro met Retina scherm, voordat ik het beeld download op mijn iPhone om daarna online te zetten op o.a. Instagram.
Maar wat me opvalt is wanneer ik een foto bekijk op mijn nieuwe iPhone 7 er een groot verschil is met het origineel bewerkt op mijn Macbook. Het scherm van de iPhone is duidelijk veel contrastrijker en lichter dan mijn Macbook. Wat ik wil is dat mijn foto's er overal hetzelfde uit zien, zeker als potentiële klanten mijn beeld bekijken op hun iPhone.
Heeft iemand een idee hoe dit 'probleem' te verhelpen?
Waar ik gebruik van maak als fotograaf:
Nikon D7000
Macbook Pro 13" Retina
Adobe Lightroom Classic
Iphone 7
Bedankt!

* links: Instagram iPhone7
* rechts: Instagram Macbook (zelfde als in Lightroom)
* beide schermen op maximaal licht
:strip_exif()/f/image/znM751PyJvTbxwQpIRK0f5yK.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.instagram.com/jophermans.photography