Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JM94
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 29-10-2022
Heb sindskort de pricewatch: LG UltraGear 27GL850 Zwart staan. Nu moet er daarnaast een 34" UWQHD monitor komen. Liefst curved, waar op gegamed kan worden en tot max 600 euro.

Zat te denken aan één van de volgende twee
pricewatch: AOC CU34G2/BK Rood, Zwart
pricewatch: Antgamer M34G5Q Zwart

Maar voor de experts dus de volgende vragen:
1. Zijn deze monitoren de moeite waard? AOC ken ik dan wel, maar Antgamer is weinig over te vinden. Enkel gevonden dat Hardware Info de M34G5Q beter vond dan de CU34G2. Las uit reviews dat de M34G5Q kleuren in ieder geval niet mooi weergeeft.
2. Hoe ergerlijk gaat het verschil tussen een IPS en VA scherm zijn? Heb nu nog een 24" FHD BenQ TN scherm ernaast staan uit mijn esports periode, maar het verschil met de 27GL850 is gigantisch en laat heel nadrukkelijk naar voren komen hoe matig dat TN paneel niet is. Nu weet ik dat VA wat dat betreft al beter is en wellicht dat de resolutie hier ook wel van invloed is.

Anderzijds, mocht een VA scherm dusdanig veel irritatie opwekken naast een IPS scherm, is het misschien de moeite waard om enkel te blijven gamen op het LG scherm en een ultrawide te nemen met een iets hogere response time maar wel IPS. Deze zou dan zowel zakelijk als voor films/series gebruikt worden. Is er iemand die hier ervaring mee heeft en zijn ervaring kan omzetten in een advies? Kan betrekking hebben op de verschillende panelen naast elkaar, maar ook specifieke modellen die echte aan- of afraders zijn.