Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-09 09:04
Wellicht is het een goed idee om ervaringen, ideeën etc. te delen met elkaar over wat je kunt doen om zo gezond mogelijk te blijven als je ziek wordt van het Corona virus.

Wat kun je bijvoorbeeld doen om een longontsteking zoveel mogelijk te voorkomen of om het herstel van je longen te bespoedigen?
Kun je eigenlijk iets doen, of is het afwachten?
Is daar iets zinnings over te zeggen?
Zijn er tweakers die een longontsteking hebben gehad etc.

Voorzetje:
-Helpt het om sigaretten te laten staan?
-Zitten zorgt voor een oppervlakkige ademhaling, blijf zo lang mogelijk bewegen?
-ademhalingsoefeningen doen om je longen regelmatig zoveel mogelijk te vullen met zuurstof?
-moet je als je denk het te hebben toch nog een beetje uit de buurt blijven van je hoestende partner om te voorkomen dat je nog meer virus binnenkrijgt?

[ Voor 10% gewijzigd door Cobb op 17-03-2020 18:30 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Hoe bel je de huisarts / GGD of ziekenhuis?
Je komt er heel moeilijk door.

Hoe informeer je de mensen om je heen?

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-09 09:04
@3x3 ik wil het meer beperken tot zelfhulp tips mbt je gezondheid. Er gaan op Social media zoveel onzin berichten rond daarover. Vit c , Zink tabletten , geen iboprufen maar paracetamol..etc.
Misschien kunnen we op Tweakers wel een lijstje opstellen met simpele dingen die je zelf kunt doen.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik weet niet of het corona was maar ik was wel even ziek vannacht, mijn hele lichaam begon te trillen en dat hield dan op een begon even later opnieuw. Ijskoud ook, ik denk koortsaanvallen. Ik heb geen paracetamol genomen had verder geen pijn. De laatste uren voel ik mij goed en beetje warm hoofd en lichte verhoging. Mijn tip zou zijn als je nog niet ziek bent geweest doe het rustig aan en slaap voldoende, probeer jezelf zo fit mogelijk te maken voordat het begint. Vooral slapen was onmogelijk. De dag voordat het begon kreeg ik koude rillingen die ook weer verdwenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnold_m
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Roken is in een van de filmpjes fabels en feiten over het Coronavirus genoemd als risicofactor bij besmetting met het virus; het ondermijnt de longfunctie en zorgt zo dat je extra ziek kunt worden.
Dus ja het helpt om sigaretten te laten staan.

Linkje naar nos:
https://nos.nl/artikel/23...den-op-jullie-vragen.html

[ Voor 23% gewijzigd door arnold_m op 17-03-2020 18:55 . Reden: Formulering gewijzigd en linkje toegevoegd. ]

flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Covid slaat op de longen en die kan je goed controleren met een saturatiemeter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gangkast
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Gangkast

/// Meubel

Voldoende inname van vitamine D heeft een preventief effect op 'acute respiratory tract infection' (luchtweginfectie) ongeacht of deze is veroorzaakt door een bacteriële of virusinfectie (COVID-19).(Volgens deze meta studie).

Vooral nu we net uit de winter komen hebben veel mensen een tekort aan vitamine D omdat we dit voornamelijk via de zon binnen krijgen. Extra inname heeft het grootste effect voor personen met een tekort (25 nmol/L) die dagenlijks of weekenlijks zorgen voor een constante inname (in deze studie via supplementen)

Uiteraard is dit allemaal preventief, en niet zozeer als je al een longontsteking hebt :)

[ Voor 7% gewijzigd door Gangkast op 17-03-2020 18:54 ]

“The world is a book and those who do not travel read only one page”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Modbreak:Net zoals elders op GoT is dit forum niet de plek voor medisch advies. We sluiten daarom dit topic.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.