Toon posts:

Internet valt weg.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb 2 computers, beiden op dezelfde modem/router. Op de ene pc gaat de internetsnelheid vlotjes tot aan de 200mbps op de andere gaat het voor een uurtje goed en vertraagt het internet en valt zelfs soms weg totdat ik de internetkabel uithaal en terug aan sluit dan gaat het weer goed voor een tijdje. (maar op de ene pc heb ik altijd een goede verbinding).

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Microsoft Edge
Team
Microsoft office 365
Google Chrome
Spotify
Zoom
Brother
Keep as 2

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Modem herstarten
Hub
Router

Niks gevonden waaraan het zou kunnen liggen, wij denken een defecte moederbord, maar dat zou ik vreemd vinden omdat er periodes zijn waar het internet voor een tijd wel vlot gaat.
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:57

lier

MikroTik nerd

Blijkbaar is er iets mis met "de andere" pc. Software (let op de nuance relevant) heb je ingevuld, welke hardware is het? Hoe ben je verbonden (draad/Wi-Fi?) En welke drivers heb je geïnstalleerd? Maak je gebruik van beveiligingssoftware? Hoe test je het en/of stel je het vast? Hoe kom je tot het vermoeden dat het moederbord kapot is? Wat kan je vertellen over resource gebruik (processor/geheugen/disk IO/netwerk) tijdens het wegvallen? En wat bedoel je met "valt soms helemaal weg"?

Eerst het probleem, dan de oplossing