5s vs 8 gps tracking verbeteren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandit1216
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 03-10 10:45
Hallo Tweakers

Recent heb ik van de baas een "nieuwe" Iphone 8 gekregen. Tot mijn verbazing is de gps echter er op achteruit gegaan. Hij registreert prima waar je precies bent, echter niet vaak genoeg voor goede tracking. (endomondo). Met fietsen en lopen registreede mijn 5s prima scherpe bochten en nu snijdt hij alles af. Kun je de frequentie waarmee hij checkt op voeren?

MvG Arthur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Hallo Arthur,

Zorg er in ieder geval voor dat locatievoorzieningen ingeschakeld zijn, https://support.apple.com/nl-nl/HT207092

Daarnaast maakt apple gebruik van gps, WiFi mobiele data en Bluetooth om je locatie sneller en nauwkeuriger te bepalen. Het kan helpen wanneer deze allemaal ingeschakeld staan.

Zorg er daarnaast voor dat je datum, tijd & tijdzone goed ingested staan. Instellingen' > 'Algemeen' > 'Datum en tijd'. Indien mogelijk kiest je 'Stel automatisch in'.

Overigens heb ik even nagevraagd bij anderen die een iPhone 8 gebruiken voor Runkeeper en Strava maar die herkennen dit in ieder geval niet. Je geeft aan dat het in Endomondo zo is, misschien heeft die app een update gehad die het veroorzaakt, vergelijk het eens met andere apps.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 19:54
Nou ik ken het probleem ook. Met de iphone SE nooit problemen gehad met Strava om mijn locatie te tracken. Met de iphone 8 echter wel. Op een gegeven moment gaf Strava zelfs aan dat ik door het kanaal gefietst was en dwars door het ziekenhuis. Enfin, oplossing was simpel, ik heb een Garmin gekocht...

"That was left handed..." - JJH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandit1216
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 03-10 10:45
Oke. thanks allen.