Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste leden,

Ik ben inmiddels al 7 jaar .Net ontwikkelaar en heb een (hbo) informatica diploma op zak.
Echter, ik merk steeds meer dat ik geen uitdaging meer uithaal in wat ik doe. Dit heeft te maken met feit dat ik geen voldoening meer uithaal uit technische uitdagingen (voornamelijk het programmeren) en het cultuur waarin ik terecht kom.

Ik ben nu rustig om me heen aan het kijken of ik met de bagage die ik heb een carrière switch kan maken nog wel binnen de IT. De bagage die ik heb bestaat voornamelijk uit: C#, .NET MVC, T-SQL, HTML, CSS etc) Nu zie ik een boel aan vacatures als Agile tester, diverse rollen als consultant, diverse rollen als analist en of beheerder.

Mijn vraag is, zijn er mensen onder jullie die een switch hebben gemaakt van .net web developer naar iets anders binnen de IT? Zo ja, welke functie ben je aangetreden en wat is je ervaring hiermee?

Alvast bedankt voor de input.

gr

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16:43
Ik heb niet deze switch gemaakt, maar heb wel in een vergelijkbare situatie gezeten. Een vergelijkbare periode als programmeur gewerkt, maar daar ontbrak bij mij ook wat. En mede daarom zag ook mijn dat niet tot mijn pensioen volhouden.

Ik heb toen eerst heel bewust gekeken wat ik miste, wat ik vervelend vond en wat mij juist wel trok. Zowel in het vak als in de werkomgeving. Daaruit bleek dat ik in een heel ander vak waarschijnlijk veel gelukkiger zou worden. Uiteraard wel een vak waar de IT-vaardigheden ook nuttig zijn (je kent het bekende riedeltje wel; analytisch etc.), maar juist niet meer puur in de IT.

Ik heb toen wat aan mijn kennis/opleiding gewerkt en ben gaan zoeken naar ander werk. Juist omdat ik een zo bewuste keus had gemaakt in richting en in soort organisatie, kon ik bij vacatures heel goed uitleggen waarom ik de geschikte kandidaat was een waarom ze bij moesten kiezen.

Ik werk nu alweer heel wat jaartjes met veel plezier in een heel ander vak. Af en toe komt mijn oude kennis nog wel goed van pas, als ik voor een project met IT moet samenwerken/optrekken. Dan merk ik dat ik door mijn verleden ook een goede brug ben tussen beide afdelingen. Erg prettig en dat wordt ook sterk gewaardeerd. Maar ik ben ook blij dat ik niet meer 'aan die kant' zit, maar een functie heb waarbij ik verder kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Rubber, helder verhaal. Goed dat je stappen hebt ondernomen en het geluk heb gevonden in een ander vakgebied. Wat doe je momenteel als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16:43
Ik ben meer de financiële kant op gegaan. Heeft veel van de positieve zaken die de automatisering ook had.