Voor mijn vriendin als zakelijke Vectorworks gebruiker ben ik aan het kijken voor een upgrade naar een desktop aangezien haar laptop de laatste versie 2020 nog maar net trekt. Hierbij waren de opties een stevige zelfbouw PC of een goed geconfigureerde iMac aangezien de system requirements niet mals zijn.
System requirements:
Uiteindelijk zijn we uitgekomen op de 27inch iMac ondanks de hogere aanschaf en onervarenheid met Mac OS. Voornaamste redenen zijn het design en bewezen minder crashes van Vectorworks op Mac vs PC.
De configuratie waar ik nu naar neig:
pricewatch: Corsair Vengeance CMSX64GX4M2A2666C18
System requirements:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| High-end Profile: For large projects, complex and very detailed models/drawings, complex renderings (such as large BIM projects, large entertainment venues, commercial sites, GIS, high-end landscaping design, photorealistic rendering) Processor: 64-bit Intel Core i7 (or AMD equivalent) clocked at 3GHz or better RAM: 16GB-32GB or more Graphics Card: A dedicated OpenGL 2.1 compatible graphics card with 4GB of VRAM or more Vectorworks with Vision requires a dedicated graphics card supporting GL_ARB_draw_buffers extension with 8GB of VRAM or more, preferably released in the past three years (e.g., NVIDIA GeForce RTX 2080 TI series, AMD Radeon RX 5000 series). Display Resolution: 1920 x 1080 or higher Hard Disk: 10GB free disk space is required for the installation. 30GB or more is required for a full installation with all libraries. Installing Vectorworks on flash storage (SSD) is recommended. https://www.vectorworks.net/sysreq |
Uiteindelijk zijn we uitgekomen op de 27inch iMac ondanks de hogere aanschaf en onervarenheid met Mac OS. Voornaamste redenen zijn het design en bewezen minder crashes van Vectorworks op Mac vs PC.
De configuratie waar ik nu naar neig:
- 3,6 GHz 8 core Intel Core i9 (Turbo Boost tot 5,0 GHz)
- 8 GB (2x 4 GB) 2666 MHz DDR4-geheugen
- SSD van 512 GB
- Radeon Pro 580X met 8 GB VRAM
- Kan je voor de aankoop van een iMac beter direct bij Apple terecht kan of een aanbieding afwacht bij een reseller. Wat is hierbij jullie ervaringen?
- Is upgrade naar de i9 @ 480 euro de moeite waard? Ik verwacht de iMac in 3 jaar af te schrijven
- Geheugen wil ik zelf bijprikken, maar twijfel nog nog tussen de 32 en 64gb om zo tot 40 of 72gb te komen
- Welk geheugen zou hierbij passen? Ik kwam op de volgende opties uit:
pricewatch: Corsair Vengeance CMSX64GX4M2A2666C18
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Memory specifications This iMac model feature Synchronous Dynamic Random-Access Memory (SDRAM) slots near the bottom of the computer with these memory specifications: Number of memory slots 4 Base memory 8GB (2 x 4GB DIMMs) Maximum memory 64GB (4 x 16GB DIMMs) Use Small Outline Dual Inline Memory Modules (SO-DIMM) that meet all of these criteria: • PC4-21333 • Unbuffered • Nonparity • 260-pin • 2666MHz DDR4 SDRAM |