Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

VR game systeem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jesse111
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-10 11:01
Beste medetweakers,

Mijn huidige PC is vandaag helaas overleden, de PSU heeft het begeven.
Ik was sowieso al van plan om een nieuwe PC te kopen dit jaar, dus heb alles maar even naar voren geschoven.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen & film kijken. Ik ga later dit jaar ook VR aanschaffen, dus het systeem moet dat wel aankunnen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Van mijn huidige PC heb ik nog de videokaart die het gewoon doet (r9 280x), deze ga ik pas vervangen zodra de nieuwe NVIDIA kaarten uit zijn (3080TI of 2180TI, hoe ze het ook gaan noemen).
De harde schijf en SSD die er in zitten werken ook nog prima, deze verhuizen ook mee, wel heb ik ervoor gekozen om een extra SSD op te nemen in dit systeem.
Verder verhuist de randapparatuur mee.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor deze basiscomponenten heb ik maximaal 1500 euro over, de videokaart komt later nog zodra deze uit is, maar daar heb ik geen maximumbudget voor.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Future proof is belangrijk. Mijn huidige PC is 7 jaar oud en heeft het altijd goed gedaan, weliswaar kon ik niet alles op high spelen, maar ik heb nooit een game niet kunnen spelen.
VR en 4k gaming staat wel op het lijstje voor dit jaar, dus daar moet het wel geschikt voor zijn.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Is dit een goeie samenstelling? Zijn er wellicht andere componenten beter die in mijn prijsrange vallen?
Ik twijfel nog een beetje of ik dit moederbord moet nemen, of dat ik beter de https://tweakers.net/pric...yte-aorus-x570-elite.html kan nemen.
Is de kast ook ruim genoeg voor de volgende generatie videokaarten (ik vermoed dat deze even groot zullen zijn als b.v. een 2080Ti)?
Ook twijfel ik over de voeding, de 650 watt versie is "maar" 6 euro goedkoper, daarom heb ik gekozen voor de 750W voeding zodat ik voldoende ruimte heb, maar weet niet of dit echt nodig is.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 289,-€ 289,-
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 109,31€ 109,31
1BehuizingenFractal Design Define R6 USB-C Window Zwart€ 153,95€ 153,95
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition€ 48,25€ 48,25
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16€ 152,42€ 152,42
1VoedingenCorsair RM750x (2018) Zwart€ 111,-€ 111,-
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 167,90€ 167,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.031,83

Alvast bedankt allemaal!

Alle reacties

• jesse111
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-10 11:01
Stom! Ik had niet goed genoeg ingelezen over het moederbord!
Voor de mensen die een soortgelijke setup willen: dit moederbord beschikt niet over een extra aansluitmogelijkheid voor USB-C.

Los daarvan lijkt het er op dat mijn oude PC niet defect is geraakt door de PSU, maar mij GPU. In de nieuwe PC krijg ik ook geen video output en op het moederbord gaat een rood ledje branden bij VGA.