Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1354590

Topicstarter
Mijn vraag

Weet iemand hoe ik aan een stroom/voedingskabel kan komen, staat nog veel (van emotionele waarde) data op.
...

..Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Heb al geprobeerd online het te vinden maar na lang zoeken alleen een Chinees bedrijf en dat gaat min. 6 weken duren, dus Wie O Wie heeft zo'n kabel voor me of weet waar er 1 te vinden/kopen ?!
...

Alle reacties

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:49

Cyphax

Moderator LNX
Even om de paniek in te dammen: zelfs als je geen vervangende voeding vindt voor die externe behuizing, dan zul je de schijf die erin zit ook in een andere behuizing kunnen stoppen, of in je PC. Dan kan je 'm ook nog uitlezen. Misschien is dat sowieso wel makkelijker dan op zoek gaan naar een nieuwe voeding voor een verder irrelevante behuizing?

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:38
Gaat het om de Toshiba Externe Harddisk 250GB die hierboven staat?

Je kunt meestal prima terecht komen met een universele adapter. Conrad / Amazon zullen ze ongetwijveld aanbieden. Er zitten dan meerdere aansluiting bij en je kunt dan zelf de spanning instellen.

Of zoals @Cyphax Cyphax schrijft, de HDD direct in de computer inbouwen.

[ Voor 13% gewijzigd door Sir_Hendro op 17-03-2020 15:34 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-06 10:18
En laat dit ook meteen een les zijn om backups te nemen. Nu is de data niet kwijt, maar kan je er gewoon even niet meer bij.

De volgende keer is de harde schijf misschien stuk en is de data gewoon weg.

Wees blij dat je de zachte les krijgt, en niet de harde.

Zoals gezegd, een universele adapter zal wel werken. Let op de correcte aansluiting (ook de +/- pool: soms zit + vanbinnen, en soms -), het correcte voltage en wattage: het voltage moet kloppen, het wattage van de adapter moet gelijk zijn of meer dan de harde nodig heeft (al zal dat het probleem niet zijn).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:22
Kan je hier een foto neerzetten van de voedings-aansluiting op de harddisk? Daar staat meestal de spanning bij en hoe plus en min moeten zitten. (Een 2 Ampère voeding is genoeg voor een 3,5" harddisk.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Open frutten en in andere case duwen of in je pc hangen.
Geen geld meer in steken. Gewoon nieuwe kopen

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:22
Die voedingen zijn redelijk standaard. Een 2A 12V adapter waarschijnlijk. Zelfs de plug is best gangbaar. Ik zou gewoon even naar de kringloop of locale computerboer gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat super al die reacties en een universele voedingskabel heb ik nog wel maar gaat om die gekke 4-pins stekker die in de harde schijf moet vandaar.
Maar nu al superbedankt iedereen voor de reacties, echt top !!
Weet niet zo goed hoe een foto mee te sturen eigenlijk Renault, sorry

Groet aan iedereen !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tZUSWu86E1MnXRj4Nm3o9VJa-Vs=/f/image/3YDkDNVXSpr3I29SZQzhGvnm.jpg

Als het goed is heb ik nu foto toegevoegd van de aansluiting op de harde schijf !?

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:22
Ah zo'n voeding. Ja die zijn lastig. Meestal gaat er alleen 12V heen en regelt de electronica in de behuizing de 5v wel. Dat is bij deze niet zo. Bij deze zou ik gewoon de schijf zelf eruit halen en in een nieuwe behuizing zetten (Of als extra schijf in je pc zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Wat iedereen zegt, gewoon een nieuwe behuizing kopen, ze zijn heel gemakkelijk uit elkaar te schroeven met een schroevendraaier, hier kun je er een uitzoeken:
categorie: Externe HDD/SSD behuizingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt weer maar heb een Mac en daarcga/kan ik dit ding echt nietv inschroeven dus dan maar eens kijken naar andere behuizing, thx again !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
Let op: als je de behuizing een beetje netjes uit elkaar hebt, gooi die dan niet weg VOORDAT je de harddisk uit kunt lezen en de data terug hebt: voor hetzelfde geld zit op de harddisk geen SATA-aansluiting maar een print gesoldeerd inclusief allerlei ingebouwde vertaalmeuk: dan kan je de data nooit meer uitlezen zonder die print.

Dus: zodra je de harddisk kunt zien, vergelijk je die met foto's van internet van een standaard SATA-behuizing.
Als de harddisk gewoon SATA is, heb je al meer kans van slagen met een standaard 3,5" behuizing met externe voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:29
Het kan ook nog zijn dat er wel een SATA-schijf in de behuizing zit, maar dat je 'm toch niet kunt lezen als je 'm uit de behuizing haalt. Sommige behuizingen gebruiken een beroerde controller die anders omgaat met partities waardoor de partitie met data soms niet zichtbaar is met een andere controller. Daar ben ik al meermaals tegenaan gelopen. Dus bewaar die behuizing nog even tot je de data daadwerkelijk hebt veiliggesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Er zit gewoon een SATA schijf in. Main PCB in dit ding is een whitelabel adapter die ook in bijv. WD elements HDD's uit 2005 gebruikt werden. Als ze EMI testing gehad hebben zit er wel een plak metaaltape op, die moet je er af halen voor dat je de interne SATA connector kan losmaken, LET OP: vaak hebben ze die ongelukkig over de motor FFC geplakt, en hoewel die met resin vast zit kan je hem nog steeds scheuren als je niet rustig de tape los maakt.

De adapter die je nodig hebt is overigens wel te krijgen, dat zijn relatief standaad 12V+5V 2A adapters. Waarschijnlijk de PA215. Bijv deze: https://www.ebay.co.uk/it...PA215-Type-A/401393972892 ze zijn keyed dus je kan niet per ongeluk de 24V versie op je 12V+5V aansluiting pluggen. Zorg er wel voor dat je je data meteen naar een andere schijf kopieert (regel dus eerst een extra schijf!) want dat type adapter had de neiging om random dood te gaan (waar door ze teruggingen naar standaard barrel jacks) net als schijven van dat jaar die lang uitgestaan hebben. Ga hem dus niet 10x aan en uit zetten, dat is vragen om problemen. Aan de andere kant: een nieuwe externe behuizing waar je de schijf in kan stoppen kost ook geen zak en als je het spul niet sloopt tijdens het overplaatsen werkt het net zo goed: pricewatch: LogiLink USB 3.0 HDD Enclosure for 3.5" SATA HDD Zwart

[ Voor 13% gewijzigd door johnkeates op 18-03-2020 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:22
@Anoniem: 1354590 Even zoeken op ACU034A-0512 ACML-51 :)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:26
Welke regio woon je? Anders mag je mijn adapter wel even lenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Goedemiddag en weer bedankt allemaal !

Heb maar via die link van John Keates een nieuwe besteld en dan draait ie weer en kan ik het overzetten was iets van ruim 10 eurootjes inkl. verzenden dus geen probleem !

Nogmaals iedereen superbedankt !

Groetjes,

Cello (mijn echte naam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
Is waarschijnlijk ook de beste oplossing.
Meteen backuppie maken? :+
Pagina: 1