Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1290330

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb ongeveer 2 maanden geleden een ontslagbrief ingeleverd bij mijn teamleider in een supermarkt, dit is standaardprocedure als je ontslag wilt nemen, de teamleider moet dan de brief geven aan de filiaalmanager die het verder regelt. Vanaf dat moment heb je nog een maand opzegtermijn voordat je klaar bent. Ik heb mijn brief dus 2 maanden geleden ingeleverd maar de teamleider is dit "vergeten" (betwijfel ik) in te leveren bij de filiaalmanager. Nu sta ik weer ingeroosterd voor deze week en hij zegt dat als ik niet kom opdagen dat ik dan een boete riskeer. Is dit echt zo? Kan je werkgever een boete opdragen aan een vakkenvuller die zonder toestemming is ingeroosterd?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marber
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-06 13:05
Nee, dat lijkt me niet te kunnen. vergelijkbaar topic: Boete bij niet op komen dagen bij Albert Heijn?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:57
Is gewoon bangmakerij. Wellicht kan hij verloren inkomsten verhalen. Juridisch gezien. Kan hij natuurlijk nooit hardmaken.
Jij hebt gewoon je ontslag ingediend. Dit is ook bevestigd door de teamleider. Dat het intern misgegaan is, is niet jouw pakkie an.
Ik denk dat de teamleider zelf de handen uit de mouwen zal moeten steken om die vakken te vullen :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06 14:21
@Anoniem: 1290330 heb je een handtekening of ander 'bewijs' dat je die brief ingeleverd hebt?

Het boeit namelijk niet of hij al dan niet 'vergeten' is die brief door te geven. Dat is zijn probleem. Omdat je bij je directe leidinggevende opgezegd hebt, heb je je aan jouw verplichtingen voldaan. Dat ze hun processen niet op orde hebben, is niet jou aan te rekenen.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Hydra Nee, ik heb dus nooit iets moeten ondertekenen. Ik moest er zelf achteraan toen ik zag dat ik weer ingeroosterd stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:23

Barrycade

Through the...

Als je weet wanneer je de brief hebt afgegeven, en dat ook mondeling de inhoud aan de teamleader hebt doorgegeven is het rond natuurlijk.

Maar waar jij scherper op had moeten zijn is dat je waarschijnlijk geen brief hebt ontvangen van de bevestiging. En daar had je even opvolging aan moeten geven.

Ik zou wellicht even nadenken of je in deze tijd wilt stoppen, want volgens mij is er voor de rest niet te veel te doen in Nederland en draaien voorlopig de supermarkten wel gewoon door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Barrycade Klopt, ik ben het met je eens dat er vraagtekens hadden moeten komen toen ik geen bevestiging of wat dan ook kreeg. Het probleem is dat ik al een andere baan heb en dus simpelweg niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Bel je team leider, neem het gesprek op (hoef je niet te vertellen) en vraag gewoon: ‘het, ben je vergeten m’n ontslagbrief door te geven aan de filiaal manager?’

Tenzij hij reageert met ‘welke ontslagbrief?’, heb je daarna voldoende bewijs dat je ontslag hebt genomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06 14:21
Anoniem: 1290330 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 12:05:
@Hydra Nee, ik heb dus nooit iets moeten ondertekenen.
Voor de volgende keer: als je opzegt neem je twee brieven mee met daarop jouw handtekening. Je teamleider/manager tekent ze beiden, en beiden hebben dan een kopie.

Het gaat niet om dat jij moet tekenen, ze moeten van jou tekenen. Om dit soort gezeur te voorkomen. Heb je nergens iets van een whatsapp ofzo die bewijst dat je toen die brief overhandigd hebt? Kun je nu ook doen toch: stuur die teamleider een appje met "hey, het klopt toch dat ik je op <datum> mijn opzegbrief gegeven heb?". Als 'ie dat bevestigt; klaar. Als 'ie doet alsof die brief er nooit geweest is, dan proberen ze het daar waarschijnlijk op te gooien.

Dit soort dingen doe je normaal dus nooit alleen mondelijk. Leerervaring.

Daarbuiten hebben ze kwa 'boete' hoogstwaarschijnlijk geen poot om op te staan. Maar ik beng geen advocaat, dus zeker weten doe ik dat niet.
eamelink schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 12:19:
Bel je team leider, neem het gesprek op (hoef je niet te vertellen) en vraag gewoon: ‘het, ben je vergeten m’n ontslagbrief door te geven aan de filiaal manager?’

Tenzij hij reageert met ‘welke ontslagbrief?’, heb je daarna voldoende bewijs dat je ontslag hebt genomen.
Beter per app/mail en expliciet de datum noemen.

[ Voor 18% gewijzigd door Hydra op 17-03-2020 12:23 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crabro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:30
Even los van boetes ed, jij hebt netjes jouw aandeel gedaan en dat de teamleider haar/zijn aandeel verzaakt is in de basis niet jouw probleem. Beste persoon mag dus ook het probleem oplossen. Ik zou gewoon even netjes contact opnemen met de manager daarboven, het uitleggen en de bal duidelijk bij hen laten. Dan moet die teamleider maar wat dagen overwerken of iemand anders regelen. Eventuele boetes zijn in deze echt onterecht als jij de procedure hebt gevolgd die ze zelf verzonnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16:39
Ik heb mijzelf ook meermaals achter het oor moeten krabben door 'er van uit gaan dat het goed komt' en dat ik mijzelf als irritant zag als ik er elke keer naar vroeg, maar steeds krijg je zelf uiteindelijk met de nadelen te maken.

Mijn beste voorbeeld is mijn studie OV afmelden bij zo'n roze paal in de lokale supermarkt. Paal vertelde mij 'Het product is er van af gehaald' ;). 3 maanden later rekening van 270 euro volgens mij en gewoon moeten betalen. Wel na flink aandringen van de klantenservice een mailtje ontvangen met een bevestiging dat het de tweede keer wel gebeurt was. Mailtjes doen ze eigenlijk niet zeiden ze ook nog, maar daar nam ik geen genoegen mee! Mooiste is dat mijn vriendin een jaar later precies dezelfde boete heeft ontvangen. Ik zei nog "controleer het", maar ze wist het zeker en vertrouwde erop :D

Dus ik denk dat de meeste je al genoeg informatie hebben gegeven wat je in dit geval kunt doen, maar zoals @Hydra al een beetje beschrijft, zorg dat je zelf helemaal zwart op wit ingedekt bent in vervolg situaties.

Werkgevers, dokters, overheids instanties, reisorganisaties, bedrijven alle afspraken wil je zwart op wit hebben. Liever een lastige klant dan een de genaaide klant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:29
Anoniem: 1290330 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 12:00:
Mijn vraag
Ik heb ongeveer 2 maanden geleden een ontslagbrief ingeleverd bij mijn teamleider in een supermarkt, dit is standaardprocedure als je ontslag wilt nemen, de teamleider moet dan de brief geven aan de filiaalmanager die het verder regelt. Vanaf dat moment heb je nog een maand opzegtermijn voordat je klaar bent. Ik heb mijn brief dus 2 maanden geleden ingeleverd maar de teamleider is dit "vergeten" (betwijfel ik) in te leveren bij de filiaalmanager. Nu sta ik weer ingeroosterd voor deze week en hij zegt dat als ik niet kom opdagen dat ik dan een boete riskeer. Is dit echt zo? Kan je werkgever een boete opdragen aan een vakkenvuller die zonder toestemming is ingeroosterd?
Ik wens betreffende supermarkt veel succes met het innen van de boete.

Netjes verwittigen dat jij je plicht hebt gedaan per datum x, en klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:04
Anoniem: 1290330 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 12:00:
Mijn vraag
Je weet dat 2 maanden opzegtermijn over hele maanden gaat?
Dus niet 17 januari opzeggen, is 17 maart klaar.
Je bent dan pas vanaf 31 maart van ze af.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:00
Hij heeft het over 1 maand opzegtermijn, niet 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:04
Lelletje schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:43:
Hij heeft het over 1 maand opzegtermijn, niet 2.
Dan blijft de vraag staan, maar met 1 maand.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:55

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Opzegtermijn gaat niet over hele maanden. Je arbeidsovereenkomst wel.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Naar ik aanneem is de afgegeven brief gedateerd en is er dus een bewijs op papier waarin je schrijft ontslag te willen nemen per een bepaalde datum.

De bewuste originele brief kun je opvragen bij de filiaalmanager en daarmee kun je aantonen dat je conform de geldende regels je ontslag hebt ingediend.

Inroosteren is dan ook een fout van hen waardoor van een boete (waar ik ook mijn vraagtekens bij heb) geen sprake kan zijn.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-06 14:11
Ik zou ze ook mededelen dat als ze dit in gaan houden van je salaris (op zo'n manier kunnen ze zo'n boete natuurlijk alvast betalen), jij dit met wettelijke rente terug gaat vorderen. Veel supermarkten wanen zich boven de wet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12:29
Maar ik vraag mij even het e.e.a. af. Stel je voor, er is niet rechtsgeldig opgezegd of het is niet juridisch te bewijzen dat is opgezegd, mag er dan in de huidige coronacrisis waarbij supermarktmedewerkers keihard nodig zijn over de band van de juridische norm "goed werknemer" uit art. 7:611 BW van de TS worden verwacht dat hij voorlopig totdat opzegging en datum duidelijk is toch blijft werken?

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09-06 20:07
Albert Heijen is de slechtste werkgever waar ik ooit heb gewerkt. Zou zo snel mogelijk daar weggaan en nooit meer komen.

Ze roosteren je voor een uur en geven je zoveel taken dat je binnen een uur moet uitvoeren. Als je niet klaar bent moet je het afmaken en gratis werken. Daarnaast heb ik me in 2 jaar 1x ziek moeten melden en ben daarvoor gelijk ontslagen.. bizar bedrijf
Pagina: 1