Glasvezel Wifi Netwerk Verbeteren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• thekvnz
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-01 18:03
In ons nieuwe koophuis hebben wij een kpn glasvezel pakket met 200mbit met daarbij 2 kpn tv kastjes. De versie van de Experiabox is de V10A. Alle netwerk kabels in het huis heb ik vervangen voor Cat 7 kabels en dat werkt perfect. Alleen het wifi signaal is niet zo verbluffend. Ik heb de Experiabox V10A al uit de meterkast gehaald en deze op een kast daarnaast geplaatst, maar helaas is de verbinding nog niet optimaal. De wifi kanalen zijn al gewijzigd voor wat hier het beste is. Graag willen wij een stabieler en sterker wifi netwerk.

Ik zoek een?
Een router of iets anders waarmee ik een groter en stabieler wifi netwerk krijg

Wat is je budget?
Mijn budget is +-130.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren voor merken. Wel heb ik zelf al zitten rond zoeken en zo kwam ik bijvoorbeeld uit op de TP-Link Archer C2300. Deze heeft goede snelle wifi specificaties.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het is voor een normale huis waarbij we ook op zolder en in de tuin bereik willen hebben.

Alle reacties

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:32
Je kunt waarschijnlijk beter één of meerdere Access Points bij plaatsen. Gebruik ook even de zoekfunctie want je vraag komt elke week meerdere malen langs.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:51

BCC

KPN WiFi uitzetten, ubiquity spullen ophangen.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• thekvnz
BCC schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:19:
KPN WiFi uitzetten, ubiquity spullen ophangen.
Ik heb nu de unifi ap-ac pro gekocht en deze ingesteld. Het werkt allemaal en de wifi is beter. Zijn er nog instellingen die ik nog moet wijzigen? Wat ik al heb gedaan is: firmware upgrade, 5ghz naar hoog uitzenden gezet, vht80 gekozen, bandsteering aangeklikt. Verder heb ik nergens ip adressen of dhcp moeten invullen

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik kan inlezen in het Ubiqiti topic aanbevelen. Staat een schat van informatie.:)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:51

BCC

thekvnz schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 16:15:
[...]

Ik heb nu de unifi ap-ac pro gekocht en deze ingesteld. Het werkt allemaal en de wifi is beter. Zijn er nog instellingen die ik nog moet wijzigen? Wat ik al heb gedaan is: firmware upgrade, 5ghz naar hoog uitzenden gezet, vht80 gekozen, bandsteering aangeklikt. Verder heb ik nergens ip adressen of dhcp moeten invullen
Ik zou alles op auto laten staan - dan past hij zichzelf aan als de buren bijvoorbeeld van kanaal wisselen.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• thekvnz
BCC schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 17:46:
[...]

Ik zou alles op auto laten staan - dan past hij zichzelf aan als de buren bijvoorbeeld van kanaal wisselen.
Oké duidelijk dan zet ik het ook op auto. Moet ik de functie bandsteering ook uitzetten? En 5ghz op vth40 of vht80?

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:34

RnB

[...]

Ik zou dat toch ff dubbel checken.
Naar mijn weten doen de Ubiquiti AP’s een keer een check naar de omgeving, passen daar hun kanalen op aan en dan is het niet zo automatisch meer.

Dit deden ze in ieder geval op deze manier tot firmware 4.81.

• thekvnz
Als ik een Speedtest doe en hij is aan het downloaden merk ik dat de tv begint te haperen. Dit lijkt me niet de bedoeling.. wat kan ik hieraan doen

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:51
[...]

Matig advies. Auto is in veel helemaal niet de beste oplossing.

Je kan beter een vrij (DFS) kanaal kiezen, VHT80 en zend sterkte op medium in de 5ghz als je hiermee voldoende dekking kan realiseren. 2.4 op vht20 en ook een vrij kanaal, zend sterkte op low. Dat je ap hard kan schreeuwen maakt niet dat de clients net zo hard terug kunnen zenden.

Voor de rest van de adviezen kun je inderdaad het best het Ubiquiti topic doornemen.

[ Voor 7% gewijzigd door gastje01 op 19-03-2020 18:58 ]

Pagina: 1