Toon posts:

Voodoo 2 kaart nog nodig ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey Hey,

Even een vraagje over mijn videokaart dillema.
Ik heb op dit moment een Asus Geforce 2 GTS 32mb deluxe kaartje in mijn pc zitten en heb nog een ouwe Voodoo 2 12mb kaart liggen.
Is het dan nog nodig om 'em naast mijn geforce te zetten i.v.m. bijv. spellen ?

Enige reden die ik kan bedenken waarom ik 'em in wil hebben is om n64 roms te spelen.

Wie kan mij meer redenen geven en anti-redenen om 'em niet in te bouwen ?

thanks

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

Dark

who tweaked the light?

voor:
als je oude glide spellen speelt, werkt ie beter dan een glide-emulator.
neemt geen irq in beslag.

tegen:
pci-slot weg.
hoop warmte in je pc.
bij doorlussen slechter 2d beeld.

heb zelf ook nog ergens zo'n ding liggen, maar gebruiken doe ik 'm niet Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/wink.gif

Verwijderd

Topicstarter
wat bedoel je met slechtere 2d beeld, wat is er slechter dan ? hoe merk je dat dan ?

Verwijderd

Voor N64 roms zijn er tegenwoordig ook geforce2 drivers....geloof ik

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

Dark

who tweaked the light?

Als je de voodoo2 aansluit wordt de uitgang van je gewone videokaart d.m.v. een doorlus-kabel aangesloten op de voodoo2, de kabel die naar je monitor gaat komt ook op de voodoo2.
Bij weergave van normaal windows beeld moet het signaal nu door 2 extra pluggen en een extra kaart, hierdoor is het mogelijk dat de beeldkwaliteit achteruit gaat. Het meest merk je dat in hogere resoluties en op grotere monitors.

een andere mogelijkheid is er alleen als je een monitor met twee inputs hebt (Iiyama...), dan kan je de voodoo2 via een normale kabel op in1 en je vga-kaart via een rgb/bnc-kabel aansluiten op in2. Dan blijft de kwaliteit wel ok.

edit:
ohja 2 monitors werkt natuurlijk ook!
oh, ennuh wat er slechter aan wordt? het beeld minder scherp of wazig, spookbeeld.

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 05:55
Binnenkort zou ik die voodoo2 eruit halen.
Zelf heb ik laatst ook nog met ultrahle spelletjs gespeeld. En op een echte 3dfxkaart gaat dat beter dan met een glide wrapper. In glide wrappers zitten veel bugs.
Naast ultrahle zijn er ook andere emulators.
Een hele snelle is corn. Deze emulator draait niet heel veel spellen, maar is zelfs op een pentium 166mmx met een voodoo2 (of op een 2mb s3 kaartje) snel!
Of wacht op ultrahle2, welke naast glide ook opengl ondersteunt!
Kijk eens voor meer info op bijvoorbeeld: www.emuhq.com

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-08 00:59
ik kan niks vinden van ultrahle2 kun je daar ook nieuwere spellen mee draaien

Verwijderd

is er ook een cd rom met alle roms voor
ultrahle ???????
Pagina: 1