Arriva abbonement terugdraaien?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 833471

Topicstarter
Voor mijn woon-werk verkeer heb ik op 6 maart (nog geen twee weken geleden dus) een Arriva Traject Vrij jaarabonnement afgesloten met ingang van 9 maart. Vanwege Coronamaatregelen heb ik echter slechts 3 dagen gebruik gemaakt van het abonnement. Op dit moment werk ik, tot nader order, thuis. Aangezien dit misschien nog wel 1, 2 of 3 maanden kan duren, zou het voor mij mooi zijn als ik het abonnement kan annuleren. Ik heb derhalve gisteren met de klantenservice gebeld, maar die hebben aangegeven dat dit niet meer mogelijk is omdat ik al gebruik heb gemaakt van het abonnement en er al meer dan 2 dagen zijn verstreken (binnen twee dagen had het wel gekund).

1) Hoe zit het met de 14 dagen bedenktijd? Zou ik mij daar op kunnen beroepen?

Verder vind de Algemene Voorwaarden van Arriva erg onduidelijk:

12.Beëindigen van een abonnement en het stopzetten van de maandelijkse incasso of het terugvragen van het aankoopbedrag ná de tweede dag na ingangsdatum van het reisproduct, of nadat ermee gereisd is, is niet mogelijk. Het aankoopbedrag wordt dan ook niet teruggegeven.

13.Beëindigen van een abonnement en terugvragen van (een gedeelte van) het aankoopbedrag kan tussentijds tegen een vergoeding van 6€ aan administratiekosten. Voor elke nog niet gebruikte hele maand van de eerste 10 maanden wordt 10% van de aankoopprijs vergoed
.

Ligt het aan mij, of zijn 12 en 13 tegenstrijdig? 12 zegt: kan niet, 13 zegt: kan wel :?

Verder staat er in de AV ook nog een tabel hoe het zit met de restitutie. Als ik punt 13 hierboven lees ("Voor elke nog niet gebruikte hele maand van de eerste 10 maanden wordt 10% van de aankoopprijs vergoed") krijg ik het idee dat 10% van de maandelijkse aankoopprijs wordt vergoed. In de tabel wordt echter ineens over 90% van de aankoopspijs gesproken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 15:12
ik denk dat ze bedoelen dat je niet 100% terug kan krijgen maar voor elke maand max 10% dus je zult zeker weten moeten betalen voor de eerste 2 maanden of de laatste 2 hoe jij het wil zien.
Mogelijk heb je recht op 80% van het aankoop bedrag -€6 terug

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11:26
Volgens je gepostste info krijg je 90% - €6 terug de eerste maand dat je op zegt.
Als je dus langer dan 1/10 jaar (maand en een week) geen gebruik gaat maken is dat een interessante optie.

Overigens kan je dus met opzeggen wachten tot er meer duidelijkheid is aan het einde van de maand, gaat enkel per hele maand.

(dit alles volgens jouw eigen info)

[ Voor 30% gewijzigd door Cyriel85 op 17-03-2020 07:45 ]

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Laten we alsjeblieft niet de economie om zeep helpen!
Ja, je maakt geen gebruik van je woon-werk verkeer, maar hier krijg je vanuit je werkgever toch ook een vergoeding voor? Of komt deze vergoeding nu ook te vervallen? (werkelijk waar, ik heb geen idee, ik heb een lease auto. maar ondanks dat ik nu dus ook minder rijd, lopen de kosten gewoon door, bij een ov is dat niet anders vermoed ik).

Ja, het kost je geld, maar door nu van alles te annuleren en zo veel mogelijk "op te potten", help je wel mee de economie om zeep te helpen.
Hetzelfde geldt overigens voor meerdere abbo's (bijv. sportschool), die ga je nu toch ook niet stopzetten, of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-06 19:30
BastaRhymez schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:29:
Ja, je maakt geen gebruik van je woon-werk verkeer, maar hier krijg je vanuit je werkgever toch ook een vergoeding voor? Of komt deze vergoeding nu ook te vervallen? (werkelijk waar, ik heb geen idee, ik heb een lease auto. maar ondanks dat ik nu dus ook minder rijd, lopen de kosten gewoon door, bij een ov is dat niet anders vermoed ik).

Ja, het kost je geld, maar door nu van alles te annuleren en zo veel mogelijk "op te potten", help je wel mee de economie om zeep te helpen.
Hetzelfde geldt overigens voor meerdere abbo's (bijv. sportschool), die ga je nu toch ook niet stopzetten, of wel?
Ik heb mijn NS weekend abonnement ook (tijdelijk) stopgezet omdat de activiteiten de komende tijd er niet meer zijn waar ik het voor gebruikte.

Ik snap niet waarom ik de NS zou moeten helpen hiermee. Het wordt toch sowieso afgeraden om überhaupt naar buiten te gaan tegenwoordig (onder bepaalde delen van de bevolking). Ik zou me eerder zorgen maken om het hamsteren waardoor niemand meer wat over heeft tegenwoordig die wel gewoon normaal boodschappen wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
maubaan schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 07:37:
ik denk dat ze bedoelen dat je niet 100% terug kan krijgen maar voor elke maand max 10% dus je zult zeker weten moeten betalen voor de eerste 2 maanden of de laatste 2 hoe jij het wil zien.
Mogelijk heb je recht op 80% van het aankoop bedrag -€6 terug
Blijft onduidelijk en een beetje gissen dus :) Ik vind het erg verwarrend hoe ze het op verschillende manieren omschrijven. Mocht ik 80% terugkrijgen dan loont het eigenlijk al niet meer.
Cyriel85 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 07:43:
Volgens je gepostste info krijg je 90% - €6 terug de eerste maand dat je op zegt.
Als je dus langer dan 1/10 jaar (maand en een week) geen gebruik gaat maken is dat een interessante optie.

Overigens kan je dus met opzeggen wachten tot er meer duidelijkheid is aan het einde van de maand, gaat enkel per hele maand.

(dit alles volgens jouw eigen info)
De Arriva klantenservice gaf aan dat het abonnement maandelijks opzegbaar is met een opzegtermijn van een maand, dus ik zou dan al 2 maanden verder zijn (en is het (waarschijnlijk) niet meer interessant voor mij). Ik heb hier niet over doorgevraagd trouwens, maar vind dat ook een bijzonder verhaal.
BastaRhymez schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:29:

Ik wil hier niet te diep op ingaan want dan belanden we in een andere discussie, maar in mijn geval heb ik dit abonnement 1,5 week geleden aangevraagd en er slechts 3 dagen gebruik van gemaakt. Dat vind ik anders dan het abonnement al langere tijd zou lopen.
polopolo150 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:37:
[...]

Ik heb mijn NS weekend abonnement ook (tijdelijk) stopgezet omdat de activiteiten de komende tijd er niet meer zijn waar ik het voor gebruikte.

Ik snap niet waarom ik de NS zou moeten helpen hiermee. Het wordt toch sowieso afgeraden om überhaupt naar buiten te gaan tegenwoordig (onder bepaalde delen van de bevolking). Ik zou me eerder zorgen maken om het hamsteren waardoor niemand meer wat over heeft tegenwoordig die wel gewoon normaal boodschappen wil doen.
Ik snap jou wel :)

Verder niemand die weet of ik mij kan beroepen op de 14 dagen bedenktermijn? Volgens de klantenservice zou dit niet mogelijk zijn, maar ik vind wat tegenstrijdige informatie op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11:26
Ik vind hoe ze een gedeelte terug storten al best coulant. Als je het gehele geld terug zou krijgen kan je elke keer een nieuw abo afsluiten als je een week ergens heen moet en dan cancelen en zo gratis reizen.
Dus weet niet hoe het wet technish zit, maar snap de oplossing van arriva wel en vind hem eigenlijk niet oneerlijk.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:54
Anoniem: 833471 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 07:32:
1) Hoe zit het met de 14 dagen bedenktijd? Zou ik mij daar op kunnen beroepen?
Nope. Op grond van BW6:230h lid 5 is personenvervoer uitgesloten van de bedenktermijn.

[ Voor 92% gewijzigd door Tom-Z op 17-03-2020 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tom-Z schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 21:30:
[...]

Nope. Op grond van BW6:230h lid 5 is personenvervoer uitgesloten van de bedenktermijn.
Helaas :) Thanks!
Pagina: 1