Beste tweakers,
Op dit moment maak ik gebruik van een verouderde computer met (Intel Core i7 met een GeForce GTX 970).
Ik merk dat ik steeds meer spellen op een lage resolutie moet zetten dus ik heb besloten een nieuwe PC in elkaar te zetten (de oude blijft wel functioneel voor mijn vrouw).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik de PC voornamelijk voor spellen zoals Civilization VI, Grim Dawn, WOW, Total War games, Red Dead Redemption 2, etc.).
Ik wil graag bij alle spellen (ook nieuwe) de grafische resolutie maximaal kunnen zetten met een goede FPS.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ergens tussen de 1.000 en 1.500 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik kan onderstaande onderdelen opnieuw gebruiken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Op basis van de Best Buy Guide en andere informatie heb ik een aantal onderdelen geselecteerd die (met bovenstaande lijst) de nieuwe PC moeten vormen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet bijzonder, behalve dat het goed moet werken met mijn monitor (zie eisen/wensen hieronder).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik begrijp dat de 5700XT er populair is maar die is voor mij geen optie omdat ik een scherm heb die alleen G-Sync ondersteund. Als ik het goed begrepen heb kan dit niet bij de 5700XT.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil graag weten of mijn keuze voor de duurdere RTX 2070 een goede keuze is i.v.m. mijn G-Sync scherm.
Verder wil ik graag weten of alle onderdelen goed zullen samenwerken (heb ik geen stomme fout gemaakt).
Tot slot sta ik open voor adviezen hoe deze setup nog beter kan worden binnen het genoemde budget.
met vriendelijke groet,
Reapor
Op dit moment maak ik gebruik van een verouderde computer met (Intel Core i7 met een GeForce GTX 970).
Ik merk dat ik steeds meer spellen op een lage resolutie moet zetten dus ik heb besloten een nieuwe PC in elkaar te zetten (de oude blijft wel functioneel voor mijn vrouw).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik de PC voornamelijk voor spellen zoals Civilization VI, Grim Dawn, WOW, Total War games, Red Dead Redemption 2, etc.).
Ik wil graag bij alle spellen (ook nieuwe) de grafische resolutie maximaal kunnen zetten met een goede FPS.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ergens tussen de 1.000 en 1.500 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik kan onderstaande onderdelen opnieuw gebruiken.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Monitoren | Asus ROG Swift PG279Q Zwart | € 1.025,23 | € 1.025,23 |
| 1 | Voedingen | Corsair HX750W | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.025,23 | ||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Op basis van de Best Buy Guide en andere informatie heb ik een aantal onderdelen geselecteerd die (met bovenstaande lijst) de nieuwe PC moeten vormen.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 172,- | € 172,- |
| 1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 112,66 | € 112,66 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X Trio | € 618,- | € 618,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define R6 USB-C Matzwart | € 130,50 | € 130,50 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix BL2K16G32C16U4B | € 169,99 | € 169,99 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 860 QVO 2TB | € 217,90 | € 217,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 500GB | € 94,90 | € 94,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.515,95 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet bijzonder, behalve dat het goed moet werken met mijn monitor (zie eisen/wensen hieronder).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik begrijp dat de 5700XT er populair is maar die is voor mij geen optie omdat ik een scherm heb die alleen G-Sync ondersteund. Als ik het goed begrepen heb kan dit niet bij de 5700XT.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil graag weten of mijn keuze voor de duurdere RTX 2070 een goede keuze is i.v.m. mijn G-Sync scherm.
Verder wil ik graag weten of alle onderdelen goed zullen samenwerken (heb ik geen stomme fout gemaakt).
Tot slot sta ik open voor adviezen hoe deze setup nog beter kan worden binnen het genoemde budget.
met vriendelijke groet,
Reapor
[ Voor 8% gewijzigd door reapor op 21-03-2020 14:12 ]