Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe desktopPC, maar wat nu?

Pagina: 1
Acties:

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Ter vervanging van mijn huidig beestje uit 2009/2010, wordt het toch wel eens tijd voor iets nieuws.
Nadeel is namelijk dat componenten aan het overlijden zijn, en ik dat voor wil zijn

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
CS:GO en Youtube. Gezien de huidige gamemarkt denk ik dat daar af en toe WoW bij komt, en ooit HL:3. Daarnaast is het idee dat de PC minimaal een jaar of 5 mee gaat, en dan over kan naar de oudste (die dan 8 is).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst lekker budget, de wens is ook niet high-end/medium. CoD, BF, FortNite en dat soort dingen speel ik niet, en de komende jaren gaat dat er ook niet in komen. Misschien nog Borderlands 3, maar daar blijft het bij

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op dit moment alleen een Logitech toetsenbord en mijn geliefde G3 muis (die trouwens ook aan vervanging toe is)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Case, Power, SSD, RAM, mobo, cpu en een monitor.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur gaat uit naar AMD; gezien de markt heb ik geen zin dat over 5 jaar de processor helemaal kapot ge-update is omdat er allerlei microcode in zit die gepatched moet worden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het mooiste zou een AoI zijn, maar die zijn aardig aan de prijs. Voorkeur gaat uit naar een SFF die ik bijvoorbeeld gewoon onder de printer kan slingeren.

Ga je overklokken?
Nope

Wat verwacht je van ons?
Mijn verwachting is dat jullie mij kunnen helpen met mijn keuze, gezien de huidige apparatuur kan je wel raden hoe lang ik uit de markt ben.
In eerste instantie zal ik beginnen met de BBG van Januari, maar volgens mij is dat ook nog overkill. Lastige is dat ik het zelf niet kan onderbouwen. Ik heb geen idee meer hoe het zit met de markt e.d.

Mijn huidige setup:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Phenom II X6 1100T Black Edition€ 0,-€ 0,-
1MoederbordenGigabyte GA-990FXA-UD3€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenGigabyte Radeon RX460 WINDFORCE OC 2G€ 0,-€ 0,-
1Interne harde schijvenWD Black (2010, SATA-600), 1TB€ 58,56€ 58,56
1ProcessorkoelingScythe Mugen 3€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 44,99€ 44,99
1Solid state drivesCorsair Performance 3 SSD 64GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 103,55

De BBG van Januari:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 125,01€ 125,01
1MoederbordenAsus Prime A320M-K€ 46,-€ 46,-
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1650 Super Windforce OC 4G€ 179,-€ 179,-
1BehuizingenAntec NX100 Zwart€ 32,-€ 32,-
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 70,95€ 70,95
1VoedingenCooler Master MWE 450 White 230V - V2€ 39,69€ 39,69
1Solid state drivesKingston A400 2,5" 480GB€ 62,90€ 62,90
1MonitorHP EliteDisplay E233€ 162,00€ 162,00

Totaal€ 717,55

Als ik hier naar kijk, dan denk ik: waarom heb ik een GFX kaart nodig van €180?
En volgens mij past dat ook niet in een SFF.
En is een Ryzen 5 wel nodig? Is het niet makkelijker om een integrated GFX te nemen? Ik speel toch alleen maar CSGO :9

Waar kan ik op besparen, en wat heb eigenlijk wel/niet nodig?
Alle hulp gewenst van medetweakers die wel de markt volgen _/-\o_

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Je zou nog een nvme ssd kunnen overwgen, inmiddels is sata een beetje ouderwets geworden.

Of je blij bent met integrated graphics durf ik niet te zeggen. Graphics in je Ryzen zet cpu performance wel een stapje terug.
Als je er geen geld aan uit wilt geven kun je ook je oude 460 nog even mee nemen.
Of in de V&A een 1060 opzoeken o.i.d

Je kast is niet SFF, die is gewoon tower. Past een gpu in tot 350mm.