Meerdere adressen - Handelaarsprobleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merkin Muffley
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-09-2024
Mijn vrouw werkt in het onderwijs en ze gaat samen met een collega bij 40 adressen materiaal van school rondbrengen. Dit lijkt een klassiek geval handelaarsprobleem. Als ik het probeer bij https://www.routexl.nl/ dan loop ik tegen een max aan. bij https://www.snelsteroute.nl/ moet ik betalen voor meer dan een adres. Het is voor een keer een route. Iemand een tip?

Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room!

Beste antwoord (via Merkin Muffley op 18-03-2020 10:14)

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 06-06 23:31
Merkin Muffley schreef op maandag 16 maart 2020 @ 20:50:
Misschien denk ik te moeilijk, maar misschien had iemand een idee vandaar mijn vraag. Tuurlijk gewoon een (digitale) kaart pakken en gaan.
Als je hiervan niet je beroep gaat maken heb je nu al meer tijd besteed dan je gaat winnen.

Je kan gewoon met Google Maps wel extra stops toevoegen als je het echt wilt, heb niet getest hoe veel stops je kan toevoegen :9

[ Voor 15% gewijzigd door Jampot007 op 16-03-2020 20:53 ]

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-06 21:51

JdM

Humbled

Nou, ik ken uit mijn tijd als koerier 22 jaar geleden de simpele handeling nog om, voor het laden van de bakwagen, met losse blaadjes te werken waarop de adressen staan. Vervolgens de kaart erbij (als je een route rijdt die je niet goed kent) en dan de adressen op volgorde leggen, als je er eens naast zit dan rijd je een kilometer om. Denk je niet gewoon te moeilijk?
PS. ik reed voor Correct Express 80 adressen met gemiddeld 5 colli op een dag, iedere dag.

[ Voor 11% gewijzigd door JdM op 16-03-2020 20:54 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 1302638

Ja gewoon met een kaart en een bakje punaises. Ik bedoel je gaat niet op de maan landen ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Merkin Muffley
Misschien denk ik te moeilijk, maar misschien had iemand een idee vandaar mijn vraag. Tuurlijk gewoon een (digitale) kaart pakken en gaan.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 06-06 23:31
Merkin Muffley schreef op maandag 16 maart 2020 @ 20:50:
Als je hiervan niet je beroep gaat maken heb je nu al meer tijd besteed dan je gaat winnen.

Je kan gewoon met Google Maps wel extra stops toevoegen als je het echt wilt, heb niet getest hoe veel stops je kan toevoegen :9

[ Voor 15% gewijzigd door Jampot007 op 16-03-2020 20:53 ]

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:47

Speedmaster

Make my day...

En werken met de postcodes, eerst op plaats, dan op postcode en vervolgens op straat sorteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Dit is typisch zo'n probleem wat je het snelste oplost door de adressen op een kaart te plotten en het dan gewoon op het oog te doen. Vooral als al die adressen in dezelfde wijk (of dorp) zijn dan is er echt geen winst te behalen door het op de computer te doen.

Zelfs zonder kaart lukt het wel door de tip van @Speedmaster.
Jampot007 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 20:51:
[...]

Volgens mij valt dat tegen. Ik plotte vroeger mijn vakanties met Google Maps maar die zijn tegenwoordig beperkt tot een handvol stops. Maar misschien is er meer mogelijk als je inlogt met een Google account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:55

Tomatoman

Fulltime prutser

JdM schreef op maandag 16 maart 2020 @ 20:43:
Nou, ik ken uit mijn tijd als koerier 22 jaar geleden de simpele handeling nog om, voor het laden van de bakwagen, met losse blaadjes te werken waarop de adressen staan. Vervolgens de kaart erbij (als je een route rijdt die je niet goed kent) en dan de adressen op volgorde leggen, als je er eens naast zit dan rijd je een kilometer om. Denk je niet gewoon te moeilijk?
Lekker pragmatisch en waarschijnlijk behoorlijk efficiënt :). Waar ik bij de meeste opgaven een voorstander zou zijn van een wat beter onderbouwde oplossing, denk ik dat je in dit specifieke geval niet snel meer dan 10% aan omrijdkilometers weet te besparen.
PS. ik reed voor Correct Express 80 adressen met gemiddeld 5 colli op een dag, iedere dag.
En wat deed je dan op die overige 75 adressen? :+

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:14

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Genoeg oplossingen online om het Travelling Salesman probleem op te lossen, probeer deze eens: https://tspsolve.com/.
Kwam zo snel geen max tegen op het aantal adressen.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handoff
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12:25
Pakketbezorgers hebbben op maat gemaakte software hiervoor. Aangezien het om een school gaat, loggen de adressen redelijk dicht bij elkaar. Anders zou je nog adressen kunnen groeperen per wijk en daarvan de kortste route vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merkin Muffley
Het is allemaal gelukt, gewoon kaart pakken en gaan. Toch zeker dank voor de hulp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• msteer
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-12-2024
Als je weer een route moet maken, neem dan maar even contact op.

Ook handig: routeplanner voor meerdere adressen

Pagina: 1