Win2k installeert niet op hd met veel bad sectors?

Pagina: 1
Acties:

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb een oude IBM P133 server gekocht.

Daar probeer ik nu Win2k op te installeren.

Al 3 keer mislukt.

2 keer met NTFS (zie andere topic in WOS) en nu met FAT32.

Ik kreeg een of andere vage melding van Win2K (vergeten welke). Lap tekst, witte letters, zwarte achtergrond (lekker duidelijk nu he :P)

ANYWAY

die schijf bevat dus nogal veel bad sectors
die in groepen bij elkaar liggen.

ik weet niet wat m'n voorganger ermee heeft gedaan, maar er zit 2.5 MB aan bad sectors op

Nu is het zo dat als ik een format doe, hij dus al die dingen probeert te repareren en 4 uur later klaar is. Als ik daarna nog een format doe, vind ie WEER een paar foute sectoren op dezelfde plaatsen >> deze zijn niet als beschadigd geregistreerd ofzo? <<

Ik zoek een programma waarmee die bad sectors snel en goed geregistreerd worden zodat ze NOOIT meer worden gebruikt door wat dan ook... kan dit?

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-04 23:20

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Mijn ervaring met bad clusters (cluster kanker) is dat het er alleen maar meer worden.

gewoon ff kijken voor een ander schijfje

• Wouter
  • Niet online
Op zaterdag 04 augustus 2001 16:10 schreef -bolio- het volgende:
Mijn ervaring met bad clusters (cluster kanker) is dat het er alleen maar meer worden.

gewoon ff kijken voor een ander schijfje
als ik ergens geen zin in heb is het om een nieuwe (of 2e hands) harddisk te gaan kopen

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-04 23:20

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Dan zou je kunnen proberen om naar de site van de maker van je schijf te gaan en kijken wat ze daar voor software hebben om de slechte clusters te registreren. Dat werkt tenminste beter als scnadisk van windows.

suc6

• Wouter
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.digifiel.com/wouter/Image1.jpg

dit is het resultaat van de 4e poging :(

sorry voor de flits... maar kon er geen een meer maken omdat de batterijen op waren...

• Wouter
  • Niet online
/\ up :(

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-04 18:10

MRic3

Of praat ik weer poep?

Ja, ik heb ook een IBM HD en daar zaten ook wat bad sector en clusters en weet ik het wat allemaal op. Beetje rondgesnuffeld op de IBM site en daar stond een tooltje voor een Low Level Format (of zoiets). Die format een keer gedaan en sindsdien (ca een half jaar) nog geen last meer gehad van bad sectors, clusters enz. enz. enz..

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Wouter
  • Niet online
Op zaterdag 04 augustus 2001 18:18 schreef MRic3 het volgende:
Ja, ik heb ook een IBM HD en daar zaten ook wat bad sector en clusters en weet ik het wat allemaal op. Beetje rondgesnuffeld op de IBM site en daar stond een tooltje voor een Low Level Format (of zoiets). Die format een keer gedaan en sindsdien (ca een half jaar) nog geen last meer gehad van bad sectors, clusters enz. enz. enz..
Thnx M8!!!!!!

Mijn schijf was dus een Seagate

ff seagate tool van de site gehaald

low level format en zero fill (voor de zekerheid :P) erover

Win2k loopt als een... uhm, nou niet bepaald een trein op een P133, maar hij loopt iig wel!!!

thnx
Pagina: 1