Logitech z906, speakers toevoegen mogelijk of niet?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220346

Topicstarter
Kan ik mijn Logitech z906 5.1 systeem uitbreiden naar bv 7.1 of zelf 10.1 door nog enkele van dezelfde speakers toe te voegen zonder de versterker op te blazen? Of zal dit niet lukken?

Technische details Z906:

Totaal RMS (in watt): 500 watt
- Subwoofer: 165 watt (6 ohm, bij 52 Hz, bij 10% THD)
- Satellieten: 335 watt RMS (5 x 67 watt per kanaal {4 ohm bij 3.85kHz, bij 10% THD})
Maximum SPL: >110 dBC•
Frequentiebereik: 35 Hz – 20 KHz•
Versterker: Ultra Efficient Class D
Ingangsimpedantie: 8,000 ohm, min

Thanks!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

Anoniem: 220346 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 18:56:
Kan ik mijn Logitech z906 5.1 systeem uitbreiden naar bv 7.1 of zelf 10.1 door nog enkele van dezelfde speakers toe te voegen zonder de versterker op te blazen? Of zal dit niet lukken?

Thanks!
Ik snap je vraag niet helemaal:
Wil je:
1.extra speakers aan je bestaande 5.1 set toevoegen ( en er een 5.1 set van maken, maar dan met extra veel sateliet speakers)
2. twee 5.1 sets combineren tot een 10.2?

in geval van 1.) je set heeft maar een beperkt aantal kanalen. Extra speakers delen dan een kanaal. Wat niet echt anders geluid geeft dan de oude set al deed. Een echte 7.1 of 10.1 kan je er niet van maken.

[ Voor 3% gewijzigd door mrc4nl op 16-03-2020 19:05 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Excuses voor de onduidelijkheid :) Ik wil dus Extra speakers aansluiten.

Ik dacht dat indien ik er 2 toevoeg dit een 7.1 wordt, daar ben ik dus mis in..

Dus als ik op 1 kanaal 2 speakers aansluit, dan wordt het geluid verdeeld over deze 2 speakers, dus zullen deze dan elk aan 50% spelen ipv 100%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:02

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Het setje is helemaal op elkaar afgericht. Door extra speakers er aan te knopen haal je de balans uit je speakers. Dat klinkt dus aanzienlijk slechter.

Inversteren in een beter setje is een veel beter idee.

Oh trouwens, je kan niks opblazen. Er zit een begrenzing op de versterker. Misschien wel doorbranden door de warmte ontwikkeling waar het niet op gebouwd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok, dat is duidelijk! Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

Anoniem: 220346 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:13:
Excuses voor de onduidelijkheid :) Ik wil dus Extra speakers aansluiten.

Ik dacht dat indien ik er 2 toevoeg dit een 7.1 wordt, daar ben ik dus mis in..
Klopt. komt omdat jouw z906 slechts 6 kanalen aan input heeft (5+1=6) meer kanalen kan je niet aansturen. Ook al zou je theroetish een 10.1 singaal naartoe sturen,Er is geen aparte versterker ingebouwd voor extra kanalen. het blijft een 5.1 Je kan hoogstens extra speakers plaatsen maar daarmee vergroot je het aantal kanalen niet.
Dus als ik op 1 kanaal 2 speakers aansluit, dan wordt het geluid verdeeld over deze 2 speakers, dus zullen deze dan elk aan 50% spelen ipv 100%?
Simpel gezegd: Ja, als je twee speakers aansluit op èèn kanaal.ze zullen allebei zachter gaan spelen ten opzichte van een kanaal met maar 1 speaker.

ora et labora

Pagina: 1