Hoe lifehammer bevestiging verwijderen?

Pagina: 1
Acties:

• Big Mama
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-11 17:29
In beide portiervakken van mijn Seat Tarraco is een lifehammer bevestigd. Zo'n standaard Volkswagen ding, zoals hier te zien: https://shop.volkswagen.n...mer-plus-veiligheidshamer

De lifehammer zit aan de binnenkant van het portiervak, waardoor de bruikbaarheid van het vak meteen met de helft verminderd is. Ik wil de lifehammer daar dus weghalen en ergens anders plaatsen, maar krijg het ding niet los. Heb aan beide kanten zitten pielen met een hele rits inbussleuteltjes, maar krijg er geen grip op.
Wie weet met wel gereedschap je zo'n ding los krijgt zonder hem te beschadigen?

Computers follow your orders, not your intentions.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-10 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Had de Seat-dealer geen kant&klare oplossing hiervoor aangezien het me niet ondenkbaar lijkt dat ze die lifehammer ook kunnen plaatsen / vervangen?

Misschien dat je een paar (goede) foto's hebt van de situatie? Niet veel mensen hebben een Tarraco maar dat wil niet zeggen dat er geen knappe koppen kunnen nadenken over een foto / situatie.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:34

InFamous

excommunicado

Heb jij daadwerkelijk de Lifehammer plus? Die zit namelijk gewoon met inbus vast.

Formerly known as Ragdoll

• Big Mama
Ben nog niet bij de dealer geweest, ik probeer dat soort niet-noodzakelijke bezoekjes toch te beperken, gezien de huidige situatie.
Maar ik zal nog eens een paar andere setjes inbussleutels opsnorren. Het ziet er echt uit als een lifehammer-plus, dus als die met inbus vast zit, dan moet het toch te doen zijn. Omdat hij "omgekeerd" in het portiervak zit (je klemt de hammer er aan de deur-kant in, niet aan de stoel-kant), kan ik niet goed zien of het daadwerkelijk inbus is.

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:49

Roozzz

Plus ultra

Big Mama schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:22:
Ben nog niet bij de dealer geweest, ik probeer dat soort niet-noodzakelijke bezoekjes toch te beperken, gezien de huidige situatie.
Maar ik zal nog eens een paar andere setjes inbussleutels opsnorren. Het ziet er echt uit als een lifehammer-plus, dus als die met inbus vast zit, dan moet het toch te doen zijn. Omdat hij "omgekeerd" in het portiervak zit (je klemt de hammer er aan de deur-kant in, niet aan de stoel-kant), kan ik niet goed zien of het daadwerkelijk inbus is.
Maak even een fotootje met je mobiel, dat helpt je waarschijnlijk ontzettend om te begrijpen hoe het zit.

If you can see, look. If you can look, observe

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Speedmaster

Make my day...

Lijkt dat het met een torxschroef vast zit, dat is net even anders dan een inbus....

• Big Mama
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lLh8jrUx6uwvI4_mCOJBGNysDwI=/800x/filters:strip_icc()/f/image/XpFmxIgIk8ZC20EqEQW32ufp.jpg?f=fotoalbum_large

Het bleek een torx-schroef te zijn! Via een spiegeltje een foto kunnen maken van het schroefgaatje.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:24
Is ook nog eens de verkeerde plek heb ik geleerd met een rijvaardigheidstraining. Als de auto op z'n kop ligt kom jij nooit bij het deurvak, omdat de gordel je strak in je stoel houdt. Het liefste wil je hem ergens waar je nog bij kunt als je gordel je vasttrekt in je stoel. Bijvoorbeeld aan het plafond.

[ Voor 24% gewijzigd door ThinkPad op 16-03-2020 20:53 ]

Pagina: 1