Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Asus Zenbook

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TheGazettE
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-10-2020
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal voornamelijk voor mijn studie gebruikt worden, ik studeer AI bachelor, dus programmeren met Java/Python/R.
Daarnaast wil ik hem ook kunnen gebruiken voor casual gaming.

Wat is je budget?
mijn maximum budget is rond de 1100 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Aangezien de laptop voornamelijk voor mijn studie is, is het belangrijk dat ik hem makkelijk mee kan nemen

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Momenteel twijfel ik tussen 2 verschillende Asus Zenbooks (ASUS ZenBook 14 UX434FLC-AI220T en de ASUS Zenbook 14 UX434FAC-A5043T). De een heeft een i7(10th gen) en 256GB SSD, en de andere heeft een i5(10th gen) 512GB SSD en een GeForce MX250 (2GB) en ik weet niet welke van deze twee meer de moeite waard is om aan te schaffen.
maar mocht iemand een ander vergelijkbaar product kunnen aanraden sta ik daar natuurlijk voor open.

Bij voorbaat dank!

Alle reacties

• Wolvganger
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19-11 20:29

Wolvganger

Do not eat the yellow snow.

Het verschil tussen de i5 en i7 is puur kloksnelheid. Beide zijn 4 cores met 8 draadjes, daarin zit dus geen verschil. Het verschil tussen iGPU en de MX250 (ook niet echt geweldig, maar toch) is wel merkbaarder, vooral als je ook licht gaat gamen. Met dat laatste is 512GB ook wel fijner dan 256GB.

Als ik beide typenummers hier (en bij de buren) in de vergelijker gooi, dan geeft deze bij beide een i5 & 512GB aan. Dat snap ik dan weer even niet...

https://tweakers.net/pricewatch/compare/1502698;1502694/

"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-11 11:44
Die eerste in je compare heeft een glanzend scherm, dat zou ik ten alle tijde links laten liggen!

• TheGazettE
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-10-2020
Wolvganger schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:16:
\
Als ik beide typenummers hier (en bij de buren) in de vergelijker gooi, dan geeft deze bij beide een i5 & 512GB aan. Dat snap ik dan weer even niet...

https://tweakers.net/pricewatch/compare/1502698;1502694/
excuseer ik het verkeerde model geplaatst. het ging om de ASUS ZenBook 14 UX434FAC-A5105T
i.p.v. de ASUS Zenbook 14 UX434FAC-A5043T

• Wolvganger
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19-11 20:29

Wolvganger

Do not eat the yellow snow.

Het nadeel is idd zoals PageFault het glanzende scherm, maar die 512GB en MX250 als upgrade zijn dan wel weer mogelijk interessant. Zoals aangegeven vind ik persoonlijk het verschil tussen een i7 en een i5 hierbij niet echt spannend.

Vraag is dus of je die extra opslag en de MX250* de prijs waard vindt en of het glanzend scherm een dealbreaker is. Mooiste zou natuurlijk zijn dat je ze in de winkel naast elkaar kan bekijken...

*Je zou eventueel - voor het casual gaming gedeelte - kunnen kijken op youtube of er reviews zijn voor deze videokaart i.c.m. de games die je hierop wilt gaan spelen.

"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."

• osieoscar
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-07-2021
Hallo, ik heb de Asus laptop zelf met I7 16GB RAM en MX250, maar kan het niet voor elkaar krijgen om de screenpad 2.0 software te vinden zoals de spotify web player. Via de microsift store of asus store niet te vinden. Iemand enig idee waar ik dat software kan vinden? Ik heb alles al via de FAQ op de site van Asus al geprobeerd.

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:08
Ik heb het zelf niet, maar is dit wat je zoekt: https://www.asus.com/ScreenXpert-ScreenPad-Upgrade/ ? (download installer staat onderaan). Anders via de support site van Asus: https://www.asus.com/us/support/ (model selecteren, en voor de bovesntaande Zenbook UX434FAC staat de driver helemaal onderaan.

Of zoek je de apps zelf, dan kan ik je niet helpen (vraag is meer iets voor complete systemen en laptops trouwens dan hier in aankoopadvies)?
Pagina: 1