Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leton
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-02-2024
Kort maar krachtig:
Wat is jullie mening over de MSI laptop GP75 9SE-819NL?
Deze laptop net bekeken en besproken in de winkel om morgen op te halen. Al ben ik nog wel aan het twijfelen tussen deze en de lenovo legion y540-17irh (81q4001cmh)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Want ?
1TB voor Lenovo ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leton
Omdat zij beide andere specificaties hebben, en allebei een andere prijs. Welke komt qua prijs/kwaliteit het beste eruit?
Is de MSI veel beter, of scheelt het niet veel? Is het verschil in prijs het waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Leton schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:51:
Omdat zij beide andere specificaties hebben, en allebei een andere prijs. Welke komt qua prijs/kwaliteit het beste eruit?
Is de MSI veel beter, of scheelt het niet veel? Is het verschil in prijs het waard?
Hier het overzicht van beide. je weet zelf wat wat kost, en of het verschil de meerprijs waard is.
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1425450;1444252/
(amper verschil dus)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leton
Zo geweldig veel weet ik niet van laptops, ik ben bekend met MSI maar niet met Lenovo.
512GB in de MSI, Lenovo met 1TB.. In mijn oude laptop heb ik naast mijn harde schijf een SSD erbij kunnen plaatsen. Kun je bij deze laptops ook een harde schijf of SSD erbij plaatsen, of kan er maar 1 in? Dat kan ik niet vinden. 1 TB is niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

1TB is best veel? Ik neem aan dat je je laptop netjes in een backup hebt lopen of vind je het wel "acceptabel" als de opslag crasht dat je alles kwijt bent? Ik zou niet eens weten wat ik aan 1TB aan data "continu" bij me moet hebben; 99% van mijn data staat op mijn NAS of mijn cloud-storage.

Maar als je wil weten of er nog storage bij past; je bent in de winkel geweest dus neem aan dat je dit soort vragen ook al met de verkoper zou hebben kunnen bespreken? Of misschien de handleiding kunnen downloaden bij MSI of Lenovo zodat je weet welke opties er allemaal nog aan te sluiten / uit te breiden zijn?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leton
Mijn huidige laptop die op zijn laatste loodjes loopt heeft 1.5 TB, waarvan nu nog 284GB beschikbaar is. De behuizing heeft het na 6 jaar opgegeven, het scharnier werkt niet meer goed.
Maar goed, ieder z'n ding. Nee, ik vind 1 TB, en vooral 512GB van de MSI niet veel.
Ik dacht, misschien had iemand hier een mening over de prijs/specificaties (prijs/kwaliteit), en of dit het waard was. Of dat er voor dezelfde prijs of minder een betere optie was.
Ik heb nu pas door Hackus het geheugenverschil gezien, de MSI gaat het niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

De Lenovo heeft (op basis van de ingevulde gegevens) geen 802.11ac dus die zou ik weer niet kiezen. Daarnaast, maar ik gebruik mijn laptops nog wel eens ietsjes "professioneler", zou ik graag Windows 10 Pro op mijn machine hebben staan.

Maar je vertelt alleen hoeveel storage je gebruikt maar niet waarom; ik heb in huis een kleine 11TB aan storage in gebruik maar dat staat dus (zoals ik aangaf) voor een groot gedeelte centraal opgeslagen en/of in de backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leton
Foto/video bewerkingsprogamma's, games, series, films en werk staat erop. Het belangrijkste word gesaved in de cloud.
Tot nu toe heb ik niet in winkels zoals Mediamarkt, Coolblue, BCC het idee gehad dat 'eerlijk' aan het helpen waren. Iedere laptop die zij verkopen werd opgehemeld. Er is zo veel keuze, dat ik het moeilijk vind om te kiezen. BCC had een deal gemaakt voor de MSI 1600 euro. Dus het verschil met de Lenovo is 50 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:45
Is het nu zo moeilijk om die laptops op te zoeken? Hackus heeft ze al voor je naast elkaar gezet. Dan kun je direct doorklikken naar de site van de fabrikant en kun je dus zien dat de Lenovo wel 802 .11 ac heeft en dat de MSI aan plek heeft:
STORAGE CAPABILITY
1x M.2 SSD slot (NVMe PCIe Gen3)
1x M.2 SSD Combo (NVMe PCIe Gen3 / SATA )
1x 2.5" SATA HDD
Dikke kans dus dat die MSI, ook al wordt hij niet geleverd met een hdd, er toch eentje kwijt kan.

Of je kijkt naar een review op YouTube of iets dergelijks. Zal er vast wel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leton
White Feather schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 07:58:
Is het nu zo moeilijk om die laptops op te zoeken? Hackus heeft ze al voor je naast elkaar gezet. Dan kun je direct doorklikken naar de site van de fabrikant en kun je dus zien dat de Lenovo wel 802 .11 ac heeft en dat de MSI aan plek heeft:

[...]

Dikke kans dus dat die MSI, ook al wordt hij niet geleverd met een hdd, er toch eentje kwijt kan.

Of je kijkt naar een review op YouTube of iets dergelijks. Zal er vast wel zijn.
Mensen zijn welkom om vragen te stellen over onderwerpen waar zij niet veel vanaf weten. En ja, misschien zijn mensen ook welkom om dit soort rotopmerkingen te maken. Maar weet je? Daar zitten ze niet op te wachten. Als ik het antwoord wist, had ik de vraag niet gesteld. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@Leton hoe bevalt de MSI aangezien je die vandaag ging ophalen?
Leton schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:11:
[...]

Mensen zijn welkom om vragen te stellen over onderwerpen waar zij niet veel vanaf weten.
...
Als ik het antwoord wist, had ik de vraag niet gesteld. :F
Eens maar zelf (extra) informatie inwinnen door bijvoorbeeld een handleiding te lezen of misschien te posten dat je een bepaalde review hebt gelezen, wordt wel op prijs gesteld.

Als je even rustig je eigen posts terugleest: je zegt wel "wat je doet" maar zegt nergens "wat je uitzoekt". Zoals "videobewerking". De ene persoon edit 4K60 video's en heeft daar bepaalde eisen/wensen voor. De andere edit 1x of 2x per jaar een videootje van 40 seconden voor een verjaardag. Daar gelden dus hele andere system requirements voor (en dus andere voorlichting van jou aan ons wat je exact met je machine doet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:45
Leton schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:11:
[...]

Mensen zijn welkom om vragen te stellen over onderwerpen waar zij niet veel vanaf weten. En ja, misschien zijn mensen ook welkom om dit soort rotopmerkingen te maken. Maar weet je? Daar zitten ze niet op te wachten. Als ik het antwoord wist, had ik de vraag niet gesteld. :F
Ik zal je even de faq quoten:
Lees dit voordat je een nieuw topic opent; LAA beleid
Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Mensen worden geholpen als ze inzet tonen en er wordt ook van ze verwacht dat ze Google kunnen gebruiken.

De vragen die je stelt kun je heel gemakkelijk zelf opzoeken.

En een beetje facepalm gaan lopen doen. 8)7

Kijk eens naar je eigen posts: 2 jaar lid van Tweakers en alleen maar 5 eigen topics gestart.
Wel geholpen willen worden maar het zelf niet doen.
Dat noemen ze een leecher. Daar zit niemand op te wachten.

Je krijgt gewoon bijna 50% van het antwoord, maar nee hoor, tegen een beetje kritiek kunnen we niet... ;w
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.