Hallo allemaal.
Op basis van verschillende topics heb ik een eigen build samengesteld. Mijn vraag is of alle onderdelen bij elkaar passen en de vraag om wat advies omtrent de moederborden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen! Denk aan games zoals: Apex Legends, Anno 1800, The witcher 3 en toekomstige games zoals Cyberpunk en Bloodlines.
Dit wil ik uiteindelijk kunnen spelen op een 1440p monitor. Deze zal ik in de toekomst aanschaffen, nu zal het nog ff op 1080p zijn. (Suggesties voor een monitor zijn ook welkom)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag maximaal 1200 kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randappatuur heb ik al de rest moet aangeschaft worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De build zoals beschreven staat. Daar zitten RGB fans bij, die wil ik graag erin. Suggesties voor andere zijn welkom. De high end Corsairs vind ik echter zeer prijzig. Daarnaast is het belangrijk dat er ook wifi komt. Daar was de vraag of dit beter kan door het aanschaffen van het moederbord met ingebouwde wifi of daar een losse module voor te halen?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur. Voor AMD gekozen omdat dit momenteel de beste Bang for Buck is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wifi! En graag het advies of dit beter via het mobo kan, een losse usb of toch een PCI module
Ga je overklokken?
Geen ervaring en omdat dit allemaal nieuw is waarschijnlijk niet.
Wat verwacht je van ons?
Graag advies omtrent een goed moederbord, ik zie veel verschillende meningen voorbij komen.
Daarnaast graag een advies omtrent een wifi module/ usb etc.
Over het algemeen zie ik veel verschillende reacties omtrent processorkoeling. De vraag hier is of de Scythen niet overkill is? Kan deze wellicht mee naar een volgende systeem? (wellicht een stomme vraag)
De Build:
Alvast bedankt!
Op basis van verschillende topics heb ik een eigen build samengesteld. Mijn vraag is of alle onderdelen bij elkaar passen en de vraag om wat advies omtrent de moederborden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen! Denk aan games zoals: Apex Legends, Anno 1800, The witcher 3 en toekomstige games zoals Cyberpunk en Bloodlines.
Dit wil ik uiteindelijk kunnen spelen op een 1440p monitor. Deze zal ik in de toekomst aanschaffen, nu zal het nog ff op 1080p zijn. (Suggesties voor een monitor zijn ook welkom)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag maximaal 1200 kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randappatuur heb ik al de rest moet aangeschaft worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De build zoals beschreven staat. Daar zitten RGB fans bij, die wil ik graag erin. Suggesties voor andere zijn welkom. De high end Corsairs vind ik echter zeer prijzig. Daarnaast is het belangrijk dat er ook wifi komt. Daar was de vraag of dit beter kan door het aanschaffen van het moederbord met ingebouwde wifi of daar een losse module voor te halen?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur. Voor AMD gekozen omdat dit momenteel de beste Bang for Buck is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wifi! En graag het advies of dit beter via het mobo kan, een losse usb of toch een PCI module
Ga je overklokken?
Geen ervaring en omdat dit allemaal nieuw is waarschijnlijk niet.
Wat verwacht je van ons?
Graag advies omtrent een goed moederbord, ik zie veel verschillende meningen voorbij komen.
Daarnaast graag een advies omtrent een wifi module/ usb etc.
Over het algemeen zie ik veel verschillende reacties omtrent processorkoeling. De vraag hier is of de Scythen niet overkill is? Kan deze wellicht mee naar een volgende systeem? (wellicht een stomme vraag)
De Build:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 172,- | € 172,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B450 Aorus Elite | € 94,- | € 94,- |
| 1 | Moederborden | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | € 145,- | € 145,- |
| 1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 109,31 | € 109,31 |
| 1 | Videokaarten | Powercolor Red Devil RX 5700 XT | € 448,40 | € 448,40 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C - Dark TG | € 84,91 | € 84,91 |
| 1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Phantom Black | € 27,83 | € 27,83 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 48,25 | € 48,25 |
| 1 | Ventilatoren | Corsair iCUE SP120 RGB PRO Performance (Triple Pack with Lighting Node Core), 120mm | € 52,04 | € 52,04 |
| 1 | Ventilatoren | Fractal Design Prisma AL-12 (3 stuks), 120mm | € 54,63 | € 54,63 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK | € 84,29 | € 84,29 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM550x (2018) Zwart | € 92,90 | € 92,90 |
| 1 | Solid state drives | Crucial P1 1TB | € 112,- | € 112,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.525,56 | ||
Alvast bedankt!