Ik blijf een zeer instabiele wifi verbinding houden, maar heb geen idee meer waar ik het nu precies moet zoeken.
Het zou fijn zijn als jullie een kritische blik op mijn setup zouden kunnen werpen en mij een richting kunnen geven om verder in te zoeken.
Mijn huidige setup:
Internetverbinding is heel erg traag, zowel op wifi als bedraad op Router 1 of Router 2. Bedraad op de Modem of op de switch is er niks aan de hand. Opnieuw opstarten van modem of router helpt, maar na 30 min weer slecht.
Wat ik heb geprobeerd:
Dank!
Het zou fijn zijn als jullie een kritische blik op mijn setup zouden kunnen werpen en mij een richting kunnen geven om verder in te zoeken.
Mijn huidige setup:
- Router/Modem van ISP, staat in bride modus.
- Router 1, aangesloten op LAN van mijn Router/Modem van mijn ISP, IP: 192.168.1.1, DHCP = AAN (range vanaf 192.168.1.10 daarboven). Kanaal automatisch. Dual band, beide kanalen eigen SSID.
- Netgear Switch (verbonden op LAN poort van Router 1).
- Router 2, IP: 192.168.1.2, verbonden op de switch (LAN poort). Kanaal automatisch. DHCP = UIT. Single band, eigen SSID.
Internetverbinding is heel erg traag, zowel op wifi als bedraad op Router 1 of Router 2. Bedraad op de Modem of op de switch is er niks aan de hand. Opnieuw opstarten van modem of router helpt, maar na 30 min weer slecht.
Wat ik heb geprobeerd:
- Direct verbinden met Modem va ISP: 250Mbps
- Direct verbinden met Router 1 via ethernet: 1-50 Mbps
- Direct verbinden met Router 2 via ethernet: 1-5 Mbps.
- Direct verbinden met switch via ethernet: 250Mbps
- Wifi Router 1: 1-50 Mbps.
- Wifi Router 2: 1-5 Mbps.
- Na het opnieuw opstarten van router 1 of modem heb ik weer gewoon een stabiele 200/250 Mbps dat duurt een klein half uur en valt alles weer zo goed als stil.
- Kabel die van Router 1 naar switch gaat geeft een input van 1Gbps volgens de LED
- Kabel die van switch naar router2 gaat geeft een output van 100Mbps volgens de LED
Dank!