Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

SImpele en goedkope laptop: tweedehands goede keus?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:57

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een laptop voor mijn pleegdochter van 14. Het is vooral bedoeld om thuis wat schoolwerk op te doen -- online studieboeken lezen, verslagje typen in een office-programma, dat soort zaken. Idealiter kan je er ook de wat minder veeleisende games op spelen: denk aan Sims 4, niet zozeer aan Borderlands 3. De laptop zal niet heel veel meegesleept worden, dus gewicht is niet ontzettend belangrijk, en het scherm mag best wat groter zijn.

Het is vooral het budget dat ik klein zou willen houden. Eigenlijk hoe minder hoe beter; als het voor 200 euro of minder kan, dan zou dat heel mooi zijn. Voor zover ik kan zien zit je dan in de categorie tweedehands. Maar ik heb hier geen enkele ervaring mee. Is het aan te raden om (bijvoorbeeld via Vraag & Aanbod hier) een tweedehands laptop te kopen? Waar zou ik speciaal op moeten letten, qua specificaties en/of andere zaken? Als het advies is om toch een groter budget te overwegen, dan hoor ik dat ook graag.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Alle reacties

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:17
Ik zou zoeken naar een leuke Ryzen laptop met intergrated Vega graphics. Het systeem kan dan wel het beste 8GB hebben want dan heb je voldoende om er een simpele game laptop van te maken. Spelletjes zullen dan op 720p of 1080p met de laagste settings prima draaien.

Mocht het niet lukken eentje onder de 200 euro te vinden wordt het een oudere combi bestaande uit een dual core met een redelijke dedicated videokaart (moet je even kijken of die videokaart dan goed genoeg is voor de gewenste spelletjes).

GTA VI - All aboard the hype train!!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-10 14:32
Sir_Hendro schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:10:
Ik zou zoeken naar een leuke Ryzen laptop met intergrated Vega graphics. Het systeem kan dan wel het beste 8GB hebben want dan heb je voldoende om er een simpele game laptop van te maken. Spelletjes zullen dan op 720p of 1080p met de laagste settings prima draaien.

Mocht het niet lukken eentje onder de 200 euro te vinden wordt het een oudere combi bestaande uit een dual core met een redelijke dedicated videokaart (moet je even kijken of die videokaart dan goed genoeg is voor de gewenste spelletjes).
Voor eenvoudige spelletjes zoals Sims 4 hebt je dit allemaal niet nodig en maakt het onwaarschijnlijk dat hij voor 200 euro een fatsoenlijke laptop gaat vinden.

De sims bijvoorbeeld draait prima op een laptop met 4gb en een midrange intel cpu van een paar jaar terug ZONDER dedicated videokaart.

Ook roblocks, minecraft, e.d. (erg populair bij de jeugd) en zelfs fortnite draait op zoń laptop.

Een nieuwe windows laptop voor dit geld valt af, een chromeboek zou net kunnen, maar hierop kun je niet de sims installeren en veel ander bekend windows software ook niet (zoals ms office of libre office).

Mijn voorstel zou zijn om een laptop te zoeken van maximaal drie jaar oud die in je prijsklasse valt en je voorkeuren hier te posten zodat mensen dit kunnen oogballen en inschatten of het goed genoeg is voor wat je wilt.

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:17
2green schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:10:
[...]

Voor eenvoudige spelletjes zoals Sims 4 hebt je dit allemaal niet nodig en maakt het onwaarschijnlijk dat hij voor 200 euro een fatsoenlijke laptop gaat vinden.
Ah ok, ik heb destijds alleen GTA 5 getest op de Intel HD620 van de i3 7100u. Dat liep niet bepaald goed met gemiddeld 20 fps. Dus vandaar dat ik meer aan een Ryzen dacht. Ik weet wel dat inderdaad Minecraft goed draait op de Intel HD series. Ik weet echter niet hoeveel gpu power Sims 4 nodig heeft.

GTA VI - All aboard the hype train!!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
gewoon op marktplaats een gebruikte 14 inch HP of dell. Die worden zakelijk gedumpt na drie a vier jaar, en daar valt nog uitstekend mee te werken. gewoon bij een grote reseller kijken

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Sir_Hendro schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:15:
Ik weet echter niet hoeveel gpu power Sims 4 nodig heeft.
Dan klik je op de link van TS? :?

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
107mb schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:29:
gewoon op marktplaats een gebruikte 14 inch HP of dell. Die worden zakelijk gedumpt na drie a vier jaar, en daar valt nog uitstekend mee te werken. gewoon bij een grote reseller kijken
Dan weet je dat je links of rechtsom genaaid wordt. Kun je beter iets op V&A kopen bij iemand die wel meetbaar betrouwbaar is.

V&A aangeboden: Lenovo Thinkpad L540 i5/256gb ssd/4gb/full hd/win 10 pro deel 2

Lijkt mij een prima deal. Er zit helaas geen accu bij, maar een nieuwe accu hoeft niet duur te zijn en op netstroom werken kan uiteraard ook. Je moet wel even navragen wat die bioslock inhoudt. Eventueel nog 4GB RAM erbij, maar dat is nog niet eens echt nodig.

Overigens heeft hij nog een heleboel andere interessante deals, mocht je liever een machine met betere specs hebben.

BTW:
Ik zou zoeken naar een laptop met 2de gen i5 of beter (hoe nieuwer des te beter de interne videokaart), 4GB ram+ en 256GB+ SSD (of zelf een SSD inbouwen). Consumentenlaptops zijn vaak van mindere kwaliteit, maar wel goedkoper dan modellen voor bedrijven.

[ Voor 11% gewijzigd door hoi1234 op 17-03-2020 10:45 ]

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:57

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topicstarter
Super, hiermee kan ik mijn zoektocht voort gaan zetten! (Even tijd vinden in deze dagen dat ik onverwacht met de kleine kinderen zit opgescheept...)

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Pagina: 1