Nieuw scherm: Zie door de bomen het bos niet meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:48
Wegens de COVID-19 maatregelen werk ik nog wel even thuis. Op mijn 23" 1080p/60Hz schermpje werkt het toch minder fijn dan de 27" 1440p schermen op het werk, dus ik zoek iets soortgelijks. Filter ik echter op iets in de PW, krijg ik echt superveel resultaten te zien - ook de "leukere" opties >60Hz. Als iemand me wegwijs kan maken waarop ik verder kan filteren, ben ik heel dankbaar :)

Ik zoek een?
27" 2560x1440 scherm. Hogere resolutie is ook prima. Vervangt mijn Dell U2312HM.

Wat is je budget?
< €400

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeur.
Panel: Ik heb me ooit laten overtuigen voor een IPS-panel, maar schijnbaar is dat niet meer zo hip.
Niet al te veel ghosting, mijn ViewSonic VG910s uit het jaar 0 is niet echt bruikbaar.
FreeSync/GSync heb ik geen ervaring mee, maar als het een game-changer is, mooi meegenomen.
Curved: Geen ervaring mee, maar zou me niet fijn lijken.
Hoogte-verstelbaar: Graag!.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Gebruik:
- Thuiswerk / Visual Studio
- Games: GTA V, Doom Eternal, CP2077, DiRT Rally/2.0
- Films en series kijken

Buiten thuiswerk voldoet mijn U2312HM nog prima.

Aangedreven door een Ryzen 5 3600 en RTX 2070.

Pricewatch filter: categorie: Monitoren

Picks:
pricewatch: MSI Optix MAG271CQR Zwart (Curved?)
pricewatch: AOC Q27G2U/BK Zwart
pricewatch: Iiyama G-Master GB2760QSU-B1 Zwart
pricewatch: Samsung LC27HG70 Grijs, Zwart

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ook gebogen scherm, net als je Samsnung en MSI pricewatch: Samsung LC27JG50QQU Zilver geen Free of G-sync. je hebt een RTX, en G-Sync is erg duur. Ik ben er zelf geen voorstander van, maar mensen wennen er snel aan (curved) als vlak scherm pricewatch: AOC Q27G2U/BK Zwart VA zit net tussen TN en IPS in.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-01 15:18

hmr

Ik heb net de AOC Q27G2U/BK maar het lijkt erop alsof er een soort omgedraaid curve in het scherm zit. Niet de normale curve waar de binnenkant van het scherm iets verder naar achter zit, maar andersom. Daardoor lijken de buitenkanten rond te lopen..

Misschien goed om even te kijken of dat echt een issue is, want ik moet er heel erg aan wennen..

*korte edit: het beeldscherm lijkt feller in het midden te zijn dan aan de zijkanten, dit creert wellicht het optische effect van een bolling, ik kan mijn vinger er nog niet helemaal op leggen..

[ Voor 22% gewijzigd door hmr op 16-03-2020 14:50 ]

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• ikt
@Hackus
Volgens mij zijn Nvidia-kaarten sinds een tijdje compatibel met FreeSync (alhoewel Premium Pro o.i.d. minder vast staat).

Bolling - had ik van het vooraanzicht niet gezien :+

@hmr
Hmmm, dus backlight distributie is een stapje omlaag? Bedankt voor de opmerking, ga ik wat beter op letten nu ik door reviews blader.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-01 14:52
Er zijn al curved ultrawides (3440x1440) die ook nog eens 100hz doen, voor 400 euro. Ik zou zeggen dat dat een no-brainer is.

Mijn mening: met een dergelijke schermdiagonaal is curved zeer wenselijk :P

Edit: ze zijn een tientje duurder dan een week geleden :P

pricewatch: LC-Power LC-M34-UWQHD-100-C Zwart
pricewatch: AOC CU34G2/BK Rood, Zwart

[ Voor 64% gewijzigd door Richh op 16-03-2020 15:16 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• hmr

hmr

ikt schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:09:
@Hackus
Volgens mij zijn Nvidia-kaarten sinds een tijdje compatibel met FreeSync (alhoewel Premium Pro o.i.d. minder vast staat).

Bolling - had ik van het vooraanzicht niet gezien :+

@hmr
Hmmm, dus backlight distributie is een stapje omlaag? Bedankt voor de opmerking, ga ik wat beter op letten nu ik door reviews blader.
Ik weet niet of dit specifiek mijn monitor is of een algeheel probleem.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• ikt
@Richh
Ik heb jammer genoeg geen plek voor een 34" Ultrawide ;(

@hmr
Het schijnt een softwaredingetje te zijn.

Ik leun nu flink naar de pricewatch: AOC Q27G2U/BK Zwart

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:23
@ikt Zelfde laken en pak hier.

Mijn Ilyama E2710HDSD heb ik veel plezier van beleefd.
Voor een dag of een paar uurtjes thuiswerken prima.
Maar als je op je werk 2 beeldschermen gewent bent en de gehele dag vensters aan het resizen bent om zaken naast elkaar te krijgen zie ik mij dit geen Corona maand nog doen.

Dan maar gekeken naar wat nog een enigszins betaalbare monitor is met een 2560 * 1440 resolutie en betaalbare beeldtechniek. Geen TN. Kwam op dezelfde monitor uit en de knoop maar doorgehakt.

pricewatch: AOC Q27G2U/BK Zwart

Ps. Freesync hele ruime range en kan ik eindelijk mijn 3700X en vega64 goed benutten hebben hier uiteraard niets mee te maken. :+

[ Voor 18% gewijzigd door D-dark op 16-03-2020 20:26 ]

• ikt
hmr schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:12:
[...]

Ik weet niet of dit specifiek mijn monitor is of een algeheel probleem.
Update:

Ik heb ondertussen de Q27G2U/BK - de "bolling" is voornamelijk door de kijkhoeken van een VA panel. Wat helpt is het ding wat verder naar achter zetten, als je bureau er nog plek voor heeft.

Vergeleken met een Dell U2719D van het werk (IPS, ook 27" 2560x1440, maar 60Hz) zijn de kijkhoeken wat minder, vooral als je er dicht op zit. De rest is wel een dikke prima. Héérlijk, de kleuren en het contrast van een VA panel :9

• hmr

hmr

ikt schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 22:27:
[...]

Update:

Ik heb ondertussen de Q27G2U/BK - de "bolling" is voornamelijk door de kijkhoeken van een VA panel. Wat helpt is het ding wat verder naar achter zetten, als je bureau er nog plek voor heeft.

Vergeleken met een Dell U2719D van het werk (IPS, ook 27" 2560x1440, maar 60Hz) zijn de kijkhoeken wat minder, vooral als je er dicht op zit. De rest is wel een dikke prima. Héérlijk, de kleuren en het contrast van een VA panel :9
Tof! Ik ben benieuwd naar de instellingen die je nu gebruikt, heb het scherm inmiddels iets naar achter gezet!

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Pagina: 1