Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:05
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een allround wireless headset.

Wat is je budget?
Budget is niet het belangrijkste, maar het is niet de bedoeling om high end te gaan. Laat ons zeggen max €250.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb al geruime tijd een sennheiser hd595, waar ik zeer tevreden mee ben. Mijn zoektocht is vooral gedreven door mijn werk, waar ik regelmatig remote meetings heb. Mijn huidige koptelefoon heeft echter geen microfoon. Ik heb een headset van het werk, maar die is echt oncomfortabel. Af en toe gebruik ik de razer kraker van mijn zoon, naar kwaliteit voldoet die voor mij, maar ik kan hem niet zo lang ophouden als mijn eigen koptelefoon. Bij de razer krijg ik na 30minuten erg warme oren. Nu ik de komende weken heel vaak ga thuis werken (door één of ander virus ;) ), is een degelijke headset een must.
Ik probeer een oplijsting te maken van al mijn wensen:
[list]
• Comfort is heel belangrijk. Ik ben een brildrager, voor sommige headsets is dit een hindernis
• Moet zowel op windows als ubuntu werken
• Wireless is een dikke plus, maar mag niet ten koste gaan van de kwaliteit
• Makkelijk te transporteren/ inklapbare oorschelpen
• Mag er best enigzins professioneel uitzien, geen flashy gaming headset.
[/list]

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik vind heel veel, maar aan alles wat ik tot hier gevonden heb, lijken nadelen te zitten. Ik ben vooral op zoek naar tips en gebruikservaringen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:55
Ik vind heel veel, maar aan alles wat ik tot hier gevonden heb, lijken nadelen te zitten.
Gooi eens in de groep wat je gevonden hebt en welke nadelen je bij dat product ziet, maakt het voor anderen een stuk makkelijker om jou op weg te helpen :)

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paragon93
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Als je al een goede koptelefoon hebt waar jij tevreden over bent zou je ook kunnen denken aan een losse microfoon (bijv. een Modmic). Zoiets kun je magnetisch er op klikken als je wilt werken, en er af klikken/omhoog zetten als je hem niet nodig hebt.

Trust me, I'm an engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Laatst online: 20:49

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dit zijn hele fijne headsets pricewatch: Cooler Master MH751 (heb ik zelf) en zijn draadloze broertje pricewatch: Cooler Master MH752

zie o.a. de review van Foritain hier en op techtesters.eu

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Met @Paragon93 ^, Modmic is een hele fijne oplossing - zelf ook goede ervaringen mee. Anderzijds dit kan ook een optie zijn i.c.m. je huidige hoofdtelefoon:

Let wel, met een pricewatch: V-moda BoomPro is er een kans dat je last krijgt van een 'groundloop' oftewel storing. Hangt deels af van je gebruikte apparatuur. Het is wel goed om je daar even op in te lezen. Zie ook bijvoorbeeld de oplossingen in de reacties van deze review.

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invictus66
  • Laatst online: 14:05
Mijn excuses voor het gebrek aan reactie hier. Ik heb ondertussen nog steeds niks aangekocht, ik vind het niet makkelijk om een beslissing te nemen op basis van enkel reviews, zonder de headset te zien, voelen, passen en voornamelijk horen.

Enkele modellen die momenteel op mijn radar staan:

1. Jabra Elite 85h (wordt in vele testen naast de sony wh-1000mx3 en bose nc700 getest, daar verliest hij welliswaar van die 2, maar als ik online zoek is deze momenteel ook een stuk goedkoper dan de andere 2)

2. Philips ph805 (Een toch wel wat goedkopere optie waar jammer genoeg nog niet al te veel reviews over te vinden zijn. ANC is een stuk minder dad de duurdere modellen. Over de kwaliteit van de mic kan ik jammer genoeg niks terug vinden)

3. Bose NC700 (slechtere batterij, geen support voor Hi-res codecs, goede mic, geluidskwaliteit zou beter zijn dan bv de philips en de Jabra, maar is dit de meerprijs waard?)

4. Sony WH-H910n (kleine broertje van de XM3, met klein prijsverschil)

5. Sony WH-1000XM3 (De topper volgens vele reviews, maar de slechte mic is een afknapper + geen bluetooth 5.0)

6. Steelseries Arctis 7 (Geen bluetooth, dus niet te gebruiken met mijn telefoon + ik heb twijfels over de audiokwaliteit tov de andere kandidaten)

Algemeen krijg ik er zeer moeilijk een zicht op hoe deze zich naar geluidskwaliteit verhouden naar een deftige wired koptelefoon.
Pagina: 1