Kan ik een telefoon uitlezen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen iedereen,

Ik heb gisteren onterecht een boete ontvangen voor bellen / het vasthouden van een telefoon. Echter had ik mijn telefoon niet in gebruik en ook niet vast. Nu vraag ik mij af of mijn telefoon uitgelezen kan worden zodat ik kan aantonen dat hij inactief was op het moment van de vermeende gebeurtenis. Of dat ik dit ergens kan laten doen en dit kan gebruiken voor mijn bewijsvoering. Het betreft een iPhone 7.

Alvast bedankt en een fijne dag.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 11:03
maakt niet uit of je telefoon actief was of niet; de boete is voor in de hand houden tijdens rijden.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

En daarnaast, kan je dan wel de gegevens van een andere telefoon hebben gegeven. Hoe ga je die koppelen aan wat de agent heeft gezien?

In dit geval ben je gewoon het haasje, het woord van de agent is meer waard dan jou ontkenning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 17:16
@Tens Waar haal jij vandaan dat de TS zijn telefoon vast had? Dat is juist wat hij aan geeft niet te hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit snap ik, gelukkig zat ik niet alleen in de auto en heb ik dus een getuige. Ik besef ook goed dat dit een onbegonnen zaak is maar ik wil het toch graag proberen. Als ik in ieder geval kan aantonen dat de telefoon niet in gebruik hoop ik dat dit kan helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
Arunia schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:12:
@Tens Waar haal jij vandaan dat de TS zijn telefoon vast had? Dat is juist wat hij aan geeft niet te hebben gedaan.
en dat is waar oom agent hem toch voor beboet :X

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 17:16
@Tens Want oom agent kan het niet mis hebben?
Probleem is uiteraard dat het woord van de agent meer telt dan die van een gewone burger.

Ik ga er toch vanuit dat TS niets gedaan heeft.

@Verwijderd Ik denk dat er weinig op zit dan je telefoon als bewijs aan te dragen. Ofwel, is er rond dat moment mee gebeld, whatsappjes ontvangen enzovoorts. Het zegt niets, maar het valt te proberen. Anders is er weinig tegenin te brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Tens schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:13:
[...]

en dat is waar oom agent hem toch voor beboet :X
Dus de vraag voor de TS is dan ook niet: hoe lees je de telefoon uit, maar hoe toon je aan dat wat de agent heeft 'gezien' niet klopt. En dat is best lastig. Want misschien kan je wel aantonen dat je iphone 7 inactief was, maar voor een bezwaar is niet aan te tonen dat het niet een ander toestel is geweest dat je in je hand had.

Update: verwijzing naar TS

[ Voor 29% gewijzigd door Lumics op 16-03-2020 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Lumics schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:15:
[...]

Dus de vraag is dan ook niet: hoe lees je de telefoon uit, maar hoe toon je aan dat wat de agent heeft 'gezien' niet klopt. En dat is best lastig.
Dat zou de vraag moeten zijn van de TS idd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drs_Ben
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11-09 08:13
Neem je verlies. Dit ga je niet winnen en is zonde van je tijd en energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-08 14:19
Zoals reeds aangegeven is het vasthouden van een telefoon tjidens het rijden, werkend of niet werkend, altijd strafbaar.

Daarnaast kun jij een getuige hebben maar de politie is meestal met twee man en zijn zo ook dubbel getuige. Plus dat zij onder ede functioneren en daardoor vaker gelijk krijgen in ja-nee zaken.

Het enige wat je kunt doen is een bezwaar aantekenen en daarin aangeven dat je echt geen telefoon beet had tijdens het rijden en 'proberen' op te helderen wat de agenten dan wel gezien denken te hebben.
Als je een carkit hebt die automatisch verbind met je telefoon kun je dit ook nog als excuus opgeven, al wordt dit snel afgedaan met handelingen als WhatsApp en navigatiesoftware, etc.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Arunia schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:15:
Ik ga er toch vanuit dat TS niets gedaan heeft.
Weet jij nog precies of jij drie weken geleden op die tijd en locatie je telefoon wel of niet vastgehouden hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens de agent had ik de telefoon naast mijn gezicht, wat niet zo was. Ik leunde met mijn hoofd op mijn hand wat er hetzelfde uit kan zien als je met 80km per uur iemand tegemoet rijdt. Omdat de agent ook meent dat ik hem naast mijn hoofd had en tijdens het gesprek/opstellen van het pv dit ook zo gezegd heeft hoopte ik dat ik dan zou kunnen aanvoeren waarom ik een inactieve telefoon aan mijn oor zou hebben. Ik weet dat dit een onbegonnen zaak is, maar ik wou gisteren al de telefoon overdragen aan de agent en hij wou er niks mee, hij heeft niet eens gekeken. €240 euro is veel geld voor mij, als ik nou echt een telefoon had vast gehad had ik deze ook wel betaald. In ieder geval bedankt, ik ga kijken of ik andere bewijsvoeringen kan krijgen.

@Tens het voorval was gisteren, ik weet heus wel dat ik mijn telefoon NIET vast had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Onbegonnen werk, je kan dus ook de telefoon van je meerijder tegen je oor hebben gehad. Dus wat zou het "uitlezen" van jouw telefoon dan aantonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beiden agenten hebben mijn telefoon gezien omdat ik deze voor hun gezicht heb gehouden en ze meerdere malen heb gevraagd om in mijn telefoon te kijken. Vandaar ook dat ik dacht dit dit misschien zou kunnen helpen. Ik zal in ieder de bel/internet gegevens van de telefoon van mijn bijrijder ook opvragen. In ieder geval bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:25:
Ik leunde met mijn hoofd op mijn hand
Tijdens het rijden met je hoofd op je hand leunen.... hier moet ik even een beeld bij vormen.
@Tens het voorval was gisteren, ik weet heus wel dat ik mijn telefoon NIET vast had.
ah, je bent dus staande gehouden. Door een agent die je eerst tegemoet kwam?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Nogmaals, als je een leuk vlogje / audio clipje aan het luisteren was, was het ook niet ok.
Dus bespaar je de moeite.

Als je echt wil, wacht de boete af en betaal en maak bezwaar. Dan kan je je standpunt in de rechtbank verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:52
Tens schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:33:
[...]

Tijdens het rijden met je hoofd op je hand leunen.... hier moet ik even een beeld bij vormen.

[...]

ah, je bent dus staande gehouden. Door een agent die je eerst tegemoet kwam?
Elleboog leunend op de deur, arm op je hand, zo zit ik ook wel eens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 19:41

TTLCrazy

Listen to Frankie

Barrycade schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:34:
Nogmaals, als je een leuk vlogje / audio clipje aan het luisteren was, was het ook niet ok.
Dus bespaar je de moeite.

Als je echt wil, wacht de boete af en betaal en maak bezwaar. Dan kan je je standpunt in de rechtbank verdedigen.
Wat is er niet ok aan het beluisteren van een audio/vlog ? Hij had de telefoon niet inde hand zegt hij en je mag nog steeds naar muziek luisteren in de auto.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Ja maar niet met je telefoon in je hand. En TS wil met zijn logs aantonen dat hij niet aan het bellen was.

[ Voor 46% gewijzigd door Barrycade op 16-03-2020 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop aan te kunnen tonen dat mijn telefoon op dat moment niet in gebruik was, waarom zou ik immers een telefoon langs mijn gezicht houden die inactief was? Hiermee kan ik verder met het punt hoe ik op dat moment in de auto zat; elleboog leunend naast het raam gezicht in mijn hand. De agent heeft immers aangegeven dat ik zo zat, en trok daaruit de conclusie dat ik dus aan het bellen moest zijn. Toen ik mijn gespreksgeschiedenis wou laten zien, zei hij meteen zonder te kijken nou dan was je aan het luisteren. Vandaar dat ik mij ook afvroeg of ik zou kunnen aantonen dat mijn telefoon inactief was en niet gebruik maakte van apps of dat ik naar spotify aan het luisteren was etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20:54
Begrijpelijk vanuit de agent, die zal vaker verhalen te horen krijgen van mensen die een boete willen ontwijken. (of dat dan voor TS zo is is misschien een verhaal apart).

Ik denk dat op dit moment je het beste bezwaar kunt aantekenen nadat je de boete gekregen hebt, zodat je jezelf kan verdedigen in de rechtbank, zorg dat je passagier dan mee kan gaan of eventueel een schriftelijke verklaring kan geven.

Aantonen of een iPhone op een bepaald moment helemaal uitstond is misschien nog mogelijk, of een telefoon wel of niet in gebruik was terwijl deze wel aanstond lijkt mij niet mogelijk. Ik geloof dat iPhones een tabje "Screentime" hebben in Instellingen, daar kan je als het goed is je aantal unlocks zien, maar daar staan geen tijdstippen bij, bovendien kan je ook bellen met een toestel als deze vergrendeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:41
Ook als de telefoon niet was ingeschakeld is het verboden. Dat helpt je dus niet.
quote: Artikel 61a
Het is degene die een voertuig bestuurt verboden tijdens het rijden een mobiel elektronisch apparaat dat gebruikt kan worden voor communicatie of informatieverwerking vast te houden. Onder een mobiel elektronisch apparaat wordt in elk geval verstaan een mobiele telefoon, een tabletcomputer of een mediaspeler.
Enige wat je kan hopen is dat er vaag beeldmateriaal is van de dashcam in de polietieauto wat herzien kan worden.
Anders blijft het woord tegen woord en dat wint de agent.

[ Voor 16% gewijzigd door jeroen3 op 16-03-2020 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 16:40

talin

ES-MA

Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:31:
Beiden agenten hebben mijn telefoon gezien omdat ik deze voor hun gezicht heb gehouden en ze meerdere malen heb gevraagd om in mijn telefoon te kijken. Vandaar ook dat ik dacht dit dit misschien zou kunnen helpen. Ik zal in ieder de bel/internet gegevens van de telefoon van mijn bijrijder ook opvragen. In ieder geval bedankt!
ik heb hetzelfde gehad, het is simpel, het woord van agent tegen die van jou.
daarinacht nemend:
- agent is getraind voor dit soort dingen en dus telt agent voor 2 personen.
- agent heeft eed afgelegd dat hij de waarheid spreekt.

dus heel simpel, jij moet meer getuigen hebben ( dus 2 is te weinig tegenover 1 agent ) , en de rechter kunnen overtuigen dat agent het mis had.

succes!

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
De kans dat je dit gaat winnen is nihil. En een negatief kan je lastig bewijzen. ;)
Gewoon bezwaar aantekenen, wordt waarschijnlijk geweigerd. Dan kan je nog in beroep gaan, grote kans dat dat ook afgewezen wordt en je moet betalen. Na betaling kan je ten slotte nog naar de rechter en is ‘t een coin-flip of die onder de indruk gaat zijn van de getuigenis van een bekende terwijl agenten iets anders gezien (menen te) hebben. Ik acht de kans heel laag, maar nee heb je I guess...

Als je mazzel hebt doen ze er veel te lang over om te antwoorden en kan je proberen er zo onderuit te komen, maar die kans is ook vrij laag. M.a.w.: als €240 je een paar uur werk inclusief een gang naar de rechter waard is met grote kans op geen teruggave, go for it. Anders kan je betere dingen doen met je tijd.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 08:02
Afgezien van of het uberhaupt bewijsvoering is, is het antwoord nee. Zover ik weet zijn er geen logs van je telefoon waar eenvoudig is af te leiden of de telefoon in je hand zat. Dat ding blijft ook op de achtergrond actief. Hooguit zitten er zaken als wakeups in, heel misschien ook iets van de sensoren. Een iPhone 7 heeft geen raise to wake overigens.

Anyway: Als je de logbestanden van je iPhone wilt uitlezen doe je het volgende (maar veel success met uitzoeken):

- op je iPhone naar Instellingen > Analyse > Analyze gegevens. Dit zijn alle logbestanden.

Als je deze naar je PC of Mac wilt overzetten moet je je iPhone gaan synchroniseren met iTunes (of Finder in Catalina) met je kabeltje. Zorg dat je de nieuwste versie van iTunes hebt.

De logs worden dan gekopieerd naar de volgende locatie:

Mac:
~/Library/Logs/CrashReporter/MobileDevice/<naam van je iPhone>/

Windows 8 en 10:
open Verkenner, typ in de adresbalk %appdata% en druk op Enter.
Vanuit daar ga je naar \Apple computer\Logs\CrashReporter\<naam van je iPhone>\

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Heeft de politie het serienummer genoteerd van de telefoon? Want anders kan je ook niets...

Maar eigelijk is het schandalig dat de bewijslast wordt omgedraait...

[ Voor 47% gewijzigd door Snake op 18-03-2020 17:10 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Je kan bezwaar maken en naast het aanvoeren van de argumenten dat je het echt niet gedaan hebt (wat waarschijnlijk verworpen wordt), vragen om een lager schikkingsbedrag.

[ Voor 27% gewijzigd door PinokkioTV op 19-03-2020 20:01 . Reden: Nvm ]

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Pagina: 1