Voor ons architectenbureau wensen wij enkele nieuwe workstations te bestellen. Na wat opzoekwerk heb ik al een redelijk beeld van welke eisen wij hebben en welk budget hier tegenover staat. Graag jullie feedback!
Ik heb ook mijn huidige workstation toegevoegd, die ook met jullie hulp werd samengesteld. In de loop der jaren is enkel de GPU vervangen naar een 2060 super. In principe kan deze tot vandaag nog prima mee. Enkel in twinmotion krijgen de CPU en GPU het moeilijk wanneer de VR (oculus link) opgestart wordt.
Huidige setup
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De workstation wordt gebruikt voor Archicad 23 en Twinmotion 2020. Archicad is een CPU zwaar tekenprogramma terwijl Twinmotion een zware GPU nodig heeft. Een huidige setup met een 2060 super kan de hoogste settings in twinmotion niet aan in combinatie met een VR bril. Twinmotion en de bijhorende oculus link software raden een radeon kaart af en ondersteunen voorlopig enkel nvidia. Vandaar mijn keuze voor een 2080 super.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De computer zonder scherm graag onder de 2000 euro inclusief btw.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alles wordt nieuw voorzien. Ik heb ook een goedkope 4k 32" monitor toegevoegd. Grootte en resolutie zijn belangrijk terwijl kleurechtheid minder van belang is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsniveau is belangrijk tot op een bepaald niveau. Het moet aangenaam werken blijven maar muisstil is zeker geen vereiste. Grootte van het systeem is niet belangrijk maar de case dient wel 'zakelijk' te zijn.
Ga je overklokken?
Gezien het gaat over een workstation die op een werkplek gebruikt wordt is stabiliteit belangrijk. Overklokken zal zeker niet gebeuren.
Wat verwacht je van ons?
Na eigen opzoekwerk in combinatie met de best buy guides van tweakers.net heb ik onderstaande lijstje samengesteld. Indien hier compatibiliteitsproblemen inzitten of eenvoudige verbeteringen/aanpassingen hoop ik deze van jullie te horen. Zouden jullie met bovenstaande usecase in het achterhoofd dit systeem aanraden?
Ik heb ook mijn huidige workstation toegevoegd, die ook met jullie hulp werd samengesteld. In de loop der jaren is enkel de GPU vervangen naar een 2060 super. In principe kan deze tot vandaag nog prima mee. Enkel in twinmotion krijgen de CPU en GPU het moeilijk wanneer de VR (oculus link) opgestart wordt.
Huidige setup
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7 4770K Boxed | € 438,24 | € 438,24 |
1 | Moederborden | Asus Z87-A | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 770 2GB | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne harde schijven | WD Green WD30EZRX, 3TB | € 82,95 | € 82,95 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 0,- | € 0,- |
1 | Processorkoeling | Thermalright True Spirit 140 | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | Seasonic M12II 620W | € 152,22 | € 152,22 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 673,41 |
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De workstation wordt gebruikt voor Archicad 23 en Twinmotion 2020. Archicad is een CPU zwaar tekenprogramma terwijl Twinmotion een zware GPU nodig heeft. Een huidige setup met een 2060 super kan de hoogste settings in twinmotion niet aan in combinatie met een VR bril. Twinmotion en de bijhorende oculus link software raden een radeon kaart af en ondersteunen voorlopig enkel nvidia. Vandaar mijn keuze voor een 2080 super.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De computer zonder scherm graag onder de 2000 euro inclusief btw.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alles wordt nieuw voorzien. Ik heb ook een goedkope 4k 32" monitor toegevoegd. Grootte en resolutie zijn belangrijk terwijl kleurechtheid minder van belang is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsniveau is belangrijk tot op een bepaald niveau. Het moet aangenaam werken blijven maar muisstil is zeker geen vereiste. Grootte van het systeem is niet belangrijk maar de case dient wel 'zakelijk' te zijn.
Ga je overklokken?
Gezien het gaat over een workstation die op een werkplek gebruikt wordt is stabiliteit belangrijk. Overklokken zal zeker niet gebeuren.
Wat verwacht je van ons?
Na eigen opzoekwerk in combinatie met de best buy guides van tweakers.net heb ik onderstaande lijstje samengesteld. Indien hier compatibiliteitsproblemen inzitten of eenvoudige verbeteringen/aanpassingen hoop ik deze van jullie te horen. Zouden jullie met bovenstaande usecase in het achterhoofd dit systeem aanraden?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 290,- | € 290,- |
1 | Moederborden | ASRock X570 Steel Legend | € 205,90 | € 205,90 |
1 | Videokaarten | KFA2 GeForce RTX 2080 Super EX (1-Click OC) Retail | € 695,- | € 695,- |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 64,77 | € 64,77 |
1 | Monitoren | LG 32UK550 Zwart | € 304,- | € 304,- |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK | € 84,29 | € 84,29 |
1 | Voedingen | Corsair RM750x (2018) Wit | € 129,90 | € 129,90 |
1 | Solid state drives | Crucial P1 1TB | € 112,- | € 112,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.885,86 |