Goedemorgen mensen,
Afgelopen zaterdag heeft er hier een situatie voorgedaan welk ook al vaker heeft voorgedaan en waarmee ik toch in mijn maag zit.
Wij wonen in een rijtjes woning.
Ik wil in de keuken een vensterbank ophangen, nou goed en aardig opgemeten gezaagd wil hem erin hangen, te breed, aangezien ik de breedte heb genomen waar de vensterbank gaat komen, echter hoe ik hem erin moet schuiven zitten ook nog tegeltjes die ik niet heb meegemeten. De muur moet toch een keer gestript worden dus beter vroeg dan later. Tegeltjes zitten niet zo vast, dus met 1 tik, tik ik zo een tegel weg. Dus ongeveer 40 tegeltjes heb ik tussen de 10 en 15min weggetikt. Klein klusje wat naar mijn mening voor normaal leefgeluid zorgt.
Niet dus, na 10min hadden we al een geklaag van de buurvrouw dat of we dit niet konden aankondigen want haar kleine lag net op bed.
Nu zit mijn frustratie over haar geklaag al heel hoog, want voor mijn gevoel bij elke scheet die ik laat word er al geklaagd. Dus tja zo heb ik toen dan ook teruggereageerd.
Voor een compleetheid van het gedoe even wat achtergrond van de voorgeschiedenis:
Afgelopen zomer zijn er nieuwe kozijnen geplaatst worden. Dus daar diende wat voorwerk gedaan worden:
Maar ben ik nou zo naief om te zeggen dat sporadische simpele kleine boor, timmer en zaag klusjes als leefgeluid horen?
Afgelopen zaterdag heeft er hier een situatie voorgedaan welk ook al vaker heeft voorgedaan en waarmee ik toch in mijn maag zit.
Wij wonen in een rijtjes woning.
Ik wil in de keuken een vensterbank ophangen, nou goed en aardig opgemeten gezaagd wil hem erin hangen, te breed, aangezien ik de breedte heb genomen waar de vensterbank gaat komen, echter hoe ik hem erin moet schuiven zitten ook nog tegeltjes die ik niet heb meegemeten. De muur moet toch een keer gestript worden dus beter vroeg dan later. Tegeltjes zitten niet zo vast, dus met 1 tik, tik ik zo een tegel weg. Dus ongeveer 40 tegeltjes heb ik tussen de 10 en 15min weggetikt. Klein klusje wat naar mijn mening voor normaal leefgeluid zorgt.
Niet dus, na 10min hadden we al een geklaag van de buurvrouw dat of we dit niet konden aankondigen want haar kleine lag net op bed.
Nu zit mijn frustratie over haar geklaag al heel hoog, want voor mijn gevoel bij elke scheet die ik laat word er al geklaagd. Dus tja zo heb ik toen dan ook teruggereageerd.
Voor een compleetheid van het gedoe even wat achtergrond van de voorgeschiedenis:
Afgelopen zomer zijn er nieuwe kozijnen geplaatst worden. Dus daar diende wat voorwerk gedaan worden:
- Periode 2018 - 2019
De buren hebben hun complete benedenverdieping gestript, muren kaal, tegels eruit, allemaal machinaal dus teringherrie voor een paar dagen. Hierbij hebben ze sommige werkzaamheden aangegeven, maar ook sommige niet. Maar zoals een goede buur betaamt heb ik hier niks van gezegd. - Plint verwijderen in de hal. Hiebij moet je zien dat de hal geschakeld is aan de kant van onze andere buren, hierbij moest ik soms even doorhameren. Tijd dat ik begonnen was was om 19:15 en om 19:33 was ik klaar. Maar om 19:30 had ik het eerste berichtje al te pakken of ik al klaar was en of ik het niet kon aankondigen.
- 11 dagen later is de markies verwijderd, de beugels en overkapping moeten ook verwijderd worden, het gros kon ik met een simpele schroevendraaier verwijderen, maar sommige schroeven zaten ook vestgeroest en moest ik dus ook met wat grover geweld deze beugels verwijderen. Tijd begonnen was 15:30 en een uur later was ik klaar. om 16:10 kwam ze alweer klagen. Hierbij heb ik haar afgewimpeld met de woorden dat er door ons ook simpelweg geleefd mag worden. Ze vondt het 'jammer' dat ik zo reageer.
- Daarna een reeks van 5 dagen werk, waarbij er intensief geboord, gefreesd en gebeiteld zou worden. Aangezien dit meer overlast zou leveren dus dit heb ik dit logischerwijs aangekondigd. Hierbij overdag begonnen in het weekend en enkele avonduren meegepakt
1 van de dagen heeft de werkman zijn auto voor de poort van hun huis en van de buren gestald, want openbare weg zonder parkeerverbod. Hierbij heeft de buurman zijn auto klem gezet door zeer vlak achter zijn auto te parkeren waarbij hij notabene mijn garage ook blokkeerde. - De dag na bovenstaande werkzaamheden heeft mijn vriendin de lading over zich heen gekregen mbt het geluidsoverlast. Terwijl dit notabene was aangekondigd.
- Een week later hebben hun de tuin verbouwd, hierbij liepen hun werkmannen door onze tuin heen. Even voor het complete verhaal, onze tuin is 3m diep en 7m breed zonde omheining.
Naast dat dit best brutaal is van deze werkmannen zou het me normaal gesproken een worst wezen of ze door me tuin heen liepen of niet, mijn tuin is nog een bende en moet ooit toch nog eens aangepakt worden. Maar ik was pissed over het feit hoe ik constant benaderd word door de buren. Ik heb - Afgelopen zomer heeft ze een keer rond 20:00 boos bij de speeltuin bij ons achter gestaan omdat mijn kleine met een buurjongen teveel herrie maakte en dat haar kind op bed ligt en daar rekening mee gehouden dient te worden.
Niks van gezegd toen, maar mijn mening, tja ze maakte speelgeluiden en een beetje dollen en gieren samen. - Afgelopen november(?) december(?) heeft de buurman de kamer voor hun kleine verbouwd, hierbij werdt er ook gehamerd, maar ook hier zoals een goede buur betaamt heb ik hier niks van gezegd.
Maar ben ik nou zo naief om te zeggen dat sporadische simpele kleine boor, timmer en zaag klusjes als leefgeluid horen?